Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття та значення пожежної безпеки

 

Пожежає вогняною стихією, оскільки вона представляє неконтрольоване горіння поза спеціальним вогнищем і поширюється у часі та просторі.

Залежно від розмірів матеріальних збитків пожежі поділяються на особливо великі, великі та інші. Наслідки пожеж не обмежуються суто матеріальними втратами, коли знищуються чи пошкоджуються основні виробничі і невиробничі фонди, товарно-матеріальні цінності підприємств, особисте майно населення, витратами на ліквідацію пожеж та їх наслідків, компенсаціями постраждалим і страховими виплатами тощо. Найбільш відчутними від пожеж є загибель і травмування людей, погіршення їх психологічного стану внаслідок втрати робочих місць, житла чи іншого особистого майна.

Пожежна небезпека – можливість виникнення або розвитку пожежі.

Перебуваючи в зоні впливу пожежі людина може потрапити під небезпечну дію: вогню, високих температур, нехватки кисню, високої концентрації токсичних продуктів горіння (в тому числі і чадного газу СО), диму, вибухів, витікання небезпечних речовин, руйнацій будівельних конструкцій, паніки людей тощо.

Токсичні продукти горіння утворюються внаслідок горіння сучасних синтетичних будівельних матеріалів.

Вогонь пожеж може досягати температури полум’я 1400 оС. У людей викликає опіки, обгорання і, як наслідок, больові відчуття. Мінімальна відстань перебування людини від полум’я пожежі: L = 1,6 х Н, де Н – висота факела полум’я. Однак випадки його безпосередньої дії на людей не так вже й часті. Частіше люди страждають і навіть гинуть від вдихання гарячих токсичних продуктів горіння, диму.

Дим – велика кількість видимих найдрібніших твердих і рідинних часточок речовин, які не згоріли і перебувають в газовому середовищі у завислому стані. Шкідлива дія диму проявляється не тільки подразненні органів дихання, отруєнні організму, але і в тому, що в задимлених приміщеннях погіршена видимість уповільнює пошуки і евакуацію людей.

Нехватка кисню спричиняється хімічною реакцією окислення горючих речовин і його поглинання під час пожежі. При зменшенні концентрації кисню до 14% (норма 21%) втрачається координація рухів, з’являється слабкість, запаморочення, втрачається свідомість. При концентрації кисню 10% смерть настає через кілька хвилин.

Вибухи, витікання небезпечних речовин можуть спричинятися їх нагріванням під час пожежі і розгерметизацією ємностей чи трубопроводів із небезпечними рідинами і газами. Для людей небезпечно перебувати в зоні вибуху, адже можливі вибухові хвилі та ураження уламками.

Руйнування будівельних конструкцій відбувається внаслідок втрати несучої здатності під дією вогню, високих температур, вибухової хвилі.

Паніка спричиняється швидкими змінами психічного стану людей від складних і неординарних ситуацій, проти яких не вироблено психічної стійкості. Як наслідок, паніка може призвести до масової загибелі людей.

 


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  4. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  5. I визначення впливу окремих факторів
  6. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  7. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  8. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  9. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  10. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  11. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  12. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку




Переглядів: 473

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Горіння і вибухонебезпечність речовин та матеріалів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.