Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система запобігання пожежі

Система запобігання пожежі – це комплекс організаційних заходів і технічних засобів, спрямованих на унеможливлення умов виникнення пожежі.

Умови виникнення пожежі (горіння). Горіння можливе за певних умов. Основною умовою є наявність трьох чинників: горючої речовини, окисника та джерела запалювання. Крім того, необхідно, щоб горюча речовина була нагріта до необхідної температури і знаходилася у певному кількісному для початкового імпульсу запалювання. Так сірником неможливо запалити дерев’яну колоду чи стіл. В той же час аркуш паперу легко загориться.

До джерел запалювання належать: відкрите полум’я (сірники, запальничка, багаття), розжарені предмети, електричні заряди, в тому числі атмосферні, теплові процеси хімічного, електричного та механічного походження (іскри від розрядів, ударів, тертя), сонячна радіація, лазерні та інші випромінювання.

Горючими речовинами вважаються ті, які при дії на них високої температури, відкритого полум’я чи іншого джерела запалювання можуть займатися і в подальшому горіти з виділенням тепла і світла. До складу переважної більшості горючих речовин входить вуглець (карбон) та водень (гідроген), які є основними горючими елементами. Горючими можуть бути і інші елементи та сполуки, такі як сірка, фосфор, тощо. Горючі речовини можуть перебувати в твердому, рідкому і газоподібному стані. Вони мають різну теплотворну здатність, а тому температура вогню і пожеж залежить не лише від кількості матеріалів, що горять, а й від їх складу.

До окисників належать хлор, фтор, оксиди азоту, селітра, але найзначніше місце займає кисень. Зі зменшенням кисню процес горіння уповільнюється, а при зменшенні кисню в повітрі до 14% (за норму вважається 21%) - припиняється. Хоч деякі речовини у своєму складі містять стільки кисню, що його достатньо для горіння без доступу повітря (кисню), наприклад: порох, вибухівка.

Горіння протікає тим інтенсивніше, чим більша площа контакту горючої речовини з окисником (паперові обрізки горять інтенсивніше ніж книги, чи пачки паперу).

Горюча речовина разом з окисником утворює горюче середовище. Отже система запобігання пожежі включає два основних напрямки:

А) запобігання утворення горючого середовища;

Б) запобігання виникнення в цьому середовищі (чи введення в нього) джерела запалювання.

Напрям А передбачає застосування герметичного устаткування, заміну горючих речовин на негорючі, ізоляцію горючого і вибухового середовища, зменшення кількості горючих і вибухових матеріалів тощо.

Напрям Б передбачає відсутність джерел запалювання і використання пристроїв, від яких не виникає джерел запалювання.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. BANKING SYSTEM. Банковская система
  3. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. центральная нервная система
  6. ISO9000. Як працює система управління якістю
  7. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  8. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  9. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  10. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  11. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  12. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка об’єктів щодо пожежовибухонебезпечності | ОСНОВИ ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.