МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Рушійна сила трактора та умови ї ї утворення.Дотична сила - це внутрішня сила.Для пересування трактора потрібна зовнішня сила. Це реакція ґрунту на ведучі колеса в напрямку руху, яка має назву рушійна сила. Рушійну силу Pруш, яка переміщує агрегат, обмежують дві незалежні сили: дотична сила Рд і сила зчеплення ведучого апарата з ґрунтом Fmax. На легких ґрунтах Рруш ≤ Fmax < Рд на щільних Рруш ≤ Рд <Fmax Максимальне значення рушійної сили трактора залежно від його конструкції і умов взаємодії ходового апарата з ґрунтом може в одних умовах обмежуватись потужністю двигуна (Мкр або Рд), а в інших межею горизонтальної реакції ґрунтуFmax, тобто силою зчеплення Рзч рушіїв з ґрунтом. Межа рушійної сили за потужністю двигуна: Максимальна рушійна сила трактора за умовою зчеплення рушіїв з ґрунтом: , де μ - коефіцієнт зчеплення, що залежить від властивостей ґрунту і конструкції рушія, Qзч - зчіпна вага машини, яка дорівнює нормальній реакції ґрунту на ведучі органи ходової частини.
Тяговий баланс трактора. З певним припущенням можна вважати, що машинно-тракторні агрегати при виконанні операцій мають усталений рух ( vp =const ). При цьому , тоді або . Сума сил опору агрегату може бути виражена формулою де Рпер – опір перекочування трактора або самохідної машини, кН; Рпід – опір підйому, кН; Рп – опір повітряного середовища, кН; Рі - сила інерції,кН; Ркр – складова тягового опору машин. кН. Підставивши значення у формулу для визначення Рр, (рушійна сила) дістанемо вираз , Який являє собою рівняння тягового балансу трактора при рівномірному русі. Приймаємо Рі, = 0 - сили інерції; Рn = 0 - сила опору повітря Тоді тяговий баланс трактора буде дорівнювати: , звідси визначаємо РКр.
Опір на пересування трактора , f-коефіцієнт опору кочення; Опір на підйом трактора
Підставивши значення Рр, при достатньому зчеплині ведучого апарату з грунтом Рр=Рд, та зробивши необхідні перетворення, можна визначити тягове зусилля трактора для рівномірного руху:
Самостійна робота. Зчіпні властивості трактора та шляхи їх поліпшення. Для того, щоб визначити зчеплення трактора з ґрунтом на будь-якій передачі, потрібно обчислити максимальну силу за формулою:
де μ- коефіцієнт зчеплення, що залежить від властивостей ґрунту і конструкції рушія, Gзч- зчіпна вага машини, яка дорівнює нормальній реакції ґрунту на ведучі органи ходової частини, кН. Зчіпна вага гусеничних і колісних тракторів з чотирма ведучими колесами в стані спокою дорівнює їхній фактичній вазі: Qтр=Gзч Зчіпну вагу колісних тракторів з одним ведучим мостом можна визначити за формулою: де L – поздовжня база трактора, м; а – відстань від центру ваги трактора до вертикальної, що проходить через геометричну вісь ведучих коліс, м; Мкр – крутний момент,який передається від двигуна на ведучі колеса, кН; α – кут підйому, град. Зчіпна вага гусеничних і колісних тракторів з двома ведучими мостами Чим більша сила тяги, тим масивніше має бути трактор, щоб забезпечити достатню силу зчеплення. Коефіцієнт зчеплення ходового апарата з ґрунтом залежить від фону ґрунту і рушія енергетичних засобів. де – нормальна реакція грунту на ведучий апарат, що дорівнює зчіпній вазі, кН; Рд.тах – максимальна дотична сила, кН. Зчіпну вагу трактора збільшують різними способами: навішуванням додаткових вантажів на ведучі колеса, заповненням камер шин водою, перерозподілом ваги, який передається на ведучий міст від навісної машини, застосуванням механічних або гідравлічних довантажувачів ведучих коліс.
Самостійна робота.Вплив умов експлуатації на тяговий баланс трактора. Економічну роботу двигуна і трактора забезпечують такі режими, за яких максимальна ефективна потужність використовується не менш ніж на 70...80%, а номінальна сила тяги Ркр - не менш ніж на 75...90%. Недовантаження двигуна за потужністю спричинює зниження його паливної економічності. Надмірне завантаження трактора за силою тяги призводить до зниження частоти обертання колінчастого вала двигуна і до частих перемикань на нижчу передачу, внаслідок чого зменшується продуктивність машинно-тракторного агрегату. Тягові показники колісних і гусеничних тракторів можна підвищити за рахунок використання шин з раціональними розмірами і рисунком протектора, встановлення оптимального тиску в шинах, раціонального розподілу маси по мостам трактора, збільшення опорної поверхні ходової частини (тобто збільшуючи зчіпну вагу трактора), блокування диференціала ведучих коліс, зміни конструкції трактора (усі колеса мають бути ведучими), застосування машин з активними робочими органами (фрези, кільчасті розпушувачі тощо). Тягові властивості колісних тракторів можна значно підвищити обладнати їх напівгусеничним ходом, здвоєними колесами. На пухкому вологому ґрунті напівгусеничний хід збільшує тягове зусилля колісного трактора приблизно на 60%.
Тягова характеристика трактора, її використання для експлуатаційних розрахунків. Виноситься на самостійне вивчення В.Й. Фортуна, С.К. Миронюк "Технологія механізованих сільськогосподарських робіт" ,- К.: Вища школа, 1991 р. - ст. 29...31. Читайте також:
|
|||||||||
|