Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення

Визначення

Завдання

1. Які висновки будуть правомірними при такому посиланні: «Якщо студент не знає логіку висловлень, то не зможе розв'язати задану логічну задачу»?

1.1.Студент розв'язав задану логічну задачу. Отже, студент знає логіку висловлень.

1.2.Студент не знає логіку висловлень. Отже, він не розв'яже задану задачу.

1.3.Студент знає логіку висловлень. Отже, він розв'яже задану задачу.

1.4.Студент не розв'яже задану логічну задачу. Отже, він не знає логіку висловлень.

5.2. Поняття логіки висловлень

Висловлення, істиннісне значення, атож, логічні зв'язки, правильно побудована формула, інтерпретація висловлення, пріоритет і ранг операцій, тавтологія, тотожно хибна формула, незагальнозначуща формула

В природних мовах інформація передається за допомогою слів, об'єднаних у речення. Формальна логіка займається аналізом речень, звертаючи основну увагу на форму і відволікаючись від змісту.

Математична логіка вивчає та модулює тільки оповідальні речення. Наказові, окличні та питальні речення знаходяться поза сферою розгляду. Скорочені речення виключаються тому, що можуть мати подвійне значення. Наприклад, на питання «чи не спізнилися ви на лекцію?» скорочена відповідь «так» незрозуміла. В цьому випадку у відповіді необхідно більш повне твердження, яке могло б бути формалізоване. Для формалізації підійде речення: «Я спізнився на лекцію». Математична логіка не вивчає внутрішню структуру і зміст речень, а обмежується розгляданням їх істиннісних властивостей, тобто чи зображують вони істину або хибність. У зв'язку з цим із розглядання виключені оповідальні речення, для яких неможливо визначити, істинне воно або хибне. Очевидно, що таке зображення природної мови не є повним, але воно необхідне для застосування логіки висловлень.

Висловлення— це оповідальне речення, про яке можна сказати, істинне воно або хибне, але не те й інше одночасно.

Істина або хибність, приписана деякому висловленню, називається істиннісним значенням цього висловлення. Позначається: «Істина» — I, Т (True) або 1, «Хибність» — X, F (False) або 0.

Приклад.Визначити, які з даних речень є висловленнями: «Волга впадає в Чорне море», «Волга впадає в Каспійське море», «Який сьогодні день?», «Відстань від Землі до Сонця дорівнює 150000000 км».

Розв'язок. Перші два речення є висловленнями, причому перше є хибним висловленням, а друге — істинним. Третє речення висловленням не є (за визначенням), оскільки воно не оповідальне. Четверте речення також не є висловленням, тому що його істинність або хибність залежить від потрібної точності.

Оповідальні речення бувають простими та складними. Складні речення, як правило, складаються з простих речень, поєднаних сполучниками. Кожне просте речення є самостійним твердженням, і воно вже не може бути розбите на більш дрібні речення. Ці прості речення та сполучники є елементами словника, необхідного для формалізації природної мови за допомогою логіки висловлень.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  7. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  10. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  11. Біостратиграфічні методи визначення віку порід
  12. Біуретовий метод визначення білків




Переглядів: 581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Запитання | Визначення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.