Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тяговий рухомий склад

1. Тяговий рухомий склад поділяється на:

• локомотиви;

• моторо-вагонний рухомий склад;

• автомотриси;

• авто- і мотодрезини;

• мотовози;

• інші самохідні одиниці.

До локомотивів належать електровози, тепловози, паровози і газотур­бовози.

Електровоз — це локомотив з електричними тяговими двигунами, які живляться від зовнішньої електричної системи за допомогою контактної мережі і перетворюють електричну енергію у механічну тягову.

Тепловоз — це локомотив з двигуном внутрішнього згоряння — дизе­лем, який перетворює хімічну енергію палива в механічну. Ця енергія за допомогою тепловозної передачі передається на тягові двигуни або гідро­трансформатори чи гідромуфти, які обертають колісні пари.

Електровози і тепловози — основні діючі в нинішній час локомотиви. Будова і робота їх буде більш докладно викладена в наступних матеріалах даного розділу.

Паровоз — це локомотив з котлом і паровою машиною, які перетворю­ють хімічну енергію палива в теплову, а потім теплову в механічну — тягову. Цей локомотив відігравав велику роль у розвитку залізничного транспорту від початку його зародження до середини XX століття. Тепер його можна зустріти хіба що на постаменті, і такої пошани він заслуговує. Короткі відо­мості про принцип його будови і роботи будуть приведені в цьому розділі.

Газотурбовоз — це локомотив з джерелом енергії — газовою турбіною. На Україні не застосовується. Для загального уявлення коротка інфор­мація про цей локомотив також буде приведена в даному розділі.

До моторвагонного рухомого складу належать електропоїзди, дизель-поїзди, турбопоїзди і контактно-акумуляторні поїзди, які призначаються для перевезень пасажирів у приміському і місцевому сполученнях.

Електропоїзд — це рухомий склад для перевезення пасажирів, який має в складі моторні вагони, що одержують енергію, як і електровози, із контактної мережі. Один-два моторні вагони разом з причіпними або го­ловним складають секцію, а ряд секцій складають електропоїзд.

Дизель-поїзд — це рухомий склад для перевезення пасажирів, який має два моторні вагони з двигунами внутрішнього згоряння та причіпні ва­гони між ними. Застосовується на неелектрифікованих залізничних лініях.

Турбопоїзд відрізняється від дизель-поїзда тим, що він має газову турбіну замість дизеля. На Україні не експлуатується.

Контактно-акумуляторний поїзд має тягові електричні двигуни на моторних вагонах, які живляться від контактної системи або від акумуля­торних батарей, що розміщуються під вагонами; використовується для пе­ревезень пасажирів на частково електрифікованих лініях та напрямках, на яких послідовно чергуються електрифіковані і неелектрифіковані ділянки. Дуже рідко зустрічається в експлуатації.

З моторвагонного рухомого складу в Україні переважно використо­вуються електропоїзди та дизель-поїзди.

Автомотриса — це невеликий самохідний пасажирський вагон з двигу­ном внутрішнього згоряння; іноді до мотриси на малодіяльних приміських лініях причіплюють один-два пасажирські вагони і використовують для па­сажирських перевезень, але основне призначення їх — службові перевезення.

Авто- і мотодрезини — це невеликі самохідні одиниці рухомого скла­ду з автомобільним чи мотоциклетним двигуном, використовуються для перевезення невеликого числа людей, легкого обладнання, інструментів на ремонтних роботах, а також для інспекційних перевірок колії.

Мотовоз — це тяговий рухомий склад з двигуном внутрішнього зго­ряння, використовується для маневрового переміщення декількох вагонів на під'їзних коліях або виконання спеціальних ремонтних робіт.

Залежно від місцезнаходження джерела живлення тягових двигунів, тяговий рухомий склад поділяється на два види:

• автономний — джерело розташовується на рухомому складі (напри­клад, тепловоз, газотурбовоз, паровоз, мотовоз та інші);

• неавтономний або контактний — джерело розташовується зовні рухо­мого складу (наприклад, електровоз, електропоїзд).

За призначенням локомотиви поділяються на:

• магістральні або поїзні (пасажирські, вантажні та вантажно-паса­жирські), призначені для водіння поїздів;

• маневрові, призначені для виконання маневрової роботи на станціях і під'їзних коліях.

Пасажирські локомотиви за невеликої сили тяги мають досягати ве­ликої швидкості, вантажні — навпаки, за дещо меншої швидкості мають розвивати велику силу тяги.

Вантажно-пасажирські локомотиви мають два режими роботи: вантажний і пасажирський.

Маневрові локомотиви працюють на невеликих швидкостях, але м; мають розвивати таку ж силу тяги, як і вантажні поїзні локомотиви.

На відміну від локомотивів, моторні вагони електропоїздів і дизель-поїздів призначені не тільки для тяги поїзда, а також одночасно для пере­везення пасажирів.

 


Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  8. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  9. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  10. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  11. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  12. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.




Переглядів: 3217

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Категорії споживачів електроенергії | Серії електровозів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.