МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Конституційно-правовий статус людини і громадянина в Україні 131порядку в'їзду в країну тощо. Наприклад, такі угоди розповсюджені між державами—учасницями СНД, і стосуються вони умов в'їзду в країну, освіти, соціальної політики тощо. У зв'язку зі зростанням міграційних потоків в Україну особливої аткуальності набуло питання щодо конституційно-правового регулювання статусу біженців. Україна приєдналася до Конвенції про статус біженців 1951 р. та до Протоколу, що стосується статусу біженців 1966 р. Крім того, в Україні діє Закон України «Про біженців» від 21.06.2001 p., зі змінами і доповненнями. Відповідно до ст. 1 цього Закону біженець— це особа, яка не є громадянином України і внаслідок цілком обгрунтованих побоювань стати жертвою переслідувань за ознаками раси, віросповідання, національності, громадянства (підданства), належності до певної соціальної групи або політичних переконань перебуває за межами країни своєї громадянської належності та не може користуватися захистом цієї країни або не бажає користуватися цим захистом унаслідок таких побоювань, або, не маючи громадянства (підданства) і перебуваючи за межами країни свого попереднього постійного проживання, не може чи не бажає повернутися до неї внаслідок зазначених побоювань. Дослідники проблеми зауважують, що таке визначення громіздке і містить багато фраз, що мають більше моральне, ніж правове значення («не бажає користуватися», «не бажає повернутися»). У цілому ж даний Закон відповідає міжнародній та національній практиці демократичних держав, однак поки що існують проблеми з реалізацією його положень. Тому подальше вдосконалення цього Закону має відбуватися в напрямку посилення гарантій статусу біженців1. Новелою для вітчизняного конституційного законодавства с конституційно-правове регулювання правового статусу закордонних українців. Відповідно до ст. 12 Конституції України Україна дбає про задоволення національно-культурних і мовних потреб українців, які проживають за межами держави. Задля розвитку цієї норми було ухвалено Закон України • III») правовий статус закордонних українців» від 04.03.2004 р. Шукліна Н. Г. Зазнач, праця. — С. 324.
Глава IV (набрав чинності з 03.10.2004 р.), відповідно до якого закордонний українець— це особа, яка є громадянином іншої держави або особою без громадянства, а також має українське етнічне походження або є походженням з України. Рішення про надання, відмову або припинення статусу закордонного українця приймає Національна комісія з питань закордонних українців, яка створюється при Кабінеті Міністрів України. У разі позитивного рішення щодо надання статусу закордонного українця Національна комісія видає особі посвідчення встановленого зразка. Посвідчення закордонного українця є документом, що засвідчує цей статус, але не замінює паспорт. Посвідчення закордонного українця видається на 10 років з подальшою його перереєстрацією. В'їзд в Україну та виїзд з України закордонних українців здійснюються відповідно до Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства». При цьому закордонні українці — громадяни держав, з якими Україна має візовий режим, мають право на безкоштовне оформлення багаторазової візи для відвідання України без надання відповідного запрошення терміном дії на 5 років на підставі посвідчення закордонного українця. Закордонниіі українець може іммігрувати в Україну для постійного проживання за умови отримання в установленому законом порядку дозволу на імміграцію для постійного проживання поза межами квот на імміграцію. Закордонний українець, який перебуває в Україні на законних підставах, користується такими самими правами і свободами, а також несе такі самі обов'язки, як і громадянин України, за винятками, встановленими Конституцією, законами України чи міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Відповідно до ч. 2 ст. 26 Конституції України іноземцям та особам без громадянства може бути надано притулок у порядку, встановленому законом. Конституції демократичних держав (Німеччини, Італії), відповідно до Загальної декларації прав людини, зазвичай передбачають можливість надання притулку іноземцям, які переслідуються, як правило, заполітичні та інші переконання, якщо Конституційно-правовий статус людини і громадянина в Україні 133 вони не є злочинними з точки зору міжнародного права. Надання притулку не означає автоматичного надання громадянства1. Щодо осіб, яким надається притулок, застосовуються більш сприятливі умови для їх перебування у країні порівняно з біженцями. В Україні поки що немає спеціального закону, який би визначав статус цієї категорії осіб. У законодавстві зарубіжних країн (наприклад, Російської Федерації) є також така категорія осіб, як вимушені переселенці.Ними називають тих громадян країни або інших осіб, які постійно проживають на її території, які внаслідок стихійного лиха, військових дій тощо залишили місце свого постійного проживання і прибули на нове місце проживання, але в межах території цієї ж країни. З огляду на періодичне виникнення надзвичайних ситуацій в окремих регіонах України, з нашої точки зору, така категорія потребує свого законодавчого закріплення у вітчизняному законодавстві з метою врегулювання обсягу прав і свобод, якими повинні користуватися зазначені особи, та забезпечення їх належних гарантій. Контрольні питання та завдання 1. Охарактеризуйте поняття, структуру та принципи конституційно-правового статусу людини і громадянина. 2. Дайте поняття громадянства і належності до громадянства України. 3. Охарактеризуйте принципи громадянства України. 4. Які підстави та порядок набуття та припинення громадянства України? 5. Визначте повноваження державних органів України, які беруть участь у вирішенні питань громадянства. 6. Охарактеризуйте конституційно-правовий статус іноземців, осіб без громадянства, біженців, закордонних українців та іммігрантів в Україні. Розкрийте зміст поняття «право притулку в Україні». 1 На/лай М. В. Зазнач, праця. — С. 101.
134Глава IV Читайте також:
|
|||||||||
|