МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правова основа й форми управління торгово-біржовою діяльністюПоняття «управління» застосовують щодо різних об'єктів, зокрема: технічних систем, соціальних процесів, соціально-екоиомічного розвитку й ін. (1, с 8). При розгляді торгово-біржової діяльності термін «управління» розглядається як управління господарською діяльністю організацій, які функціонують у системі ринкових відносин. З урахуванням цього, управління — це спрямований з боку керуючого органа вплив на об'єкт управління, з метою одержання встановленого результату, узгодження й коректування дії виконавців. Правова основа управліннятоварної біржі представлен.і насамперед, Законом, у якому закріплюються загальні положення управління товарною біржею. Питанням управління товарною біржею присвячений четвертий розділ Закону, де визначеніоргани управління й організаційна структура товарної біржі. Серед правових джерсі, що визначають компетенцію органів управління товарної біржі,нажливе місце займають нормативно-правові акти локального характеру. Це, насамперед устав товарної біржі, що відповідають положення про той або Іншийорган управління товарноїбіржі, затверджувані загальними «'юрами членів говірноїбіржі або біржовим комітетом, і Правила біржової торгівлі, затверджувані біржею. Управління діяльністю товарнихбірж здійснюється у двох основних формах: державне управління й самоврядування. Управління як правова формадержавного регулюванняекономіки означає прийняття коміїеіеіііпим органом юридич- --------------------------------------------------------------------------------------------- 6? Бірж оие право но значимих рішень для суб'єктів господарювання пооперативних питаниях господарськогожиття (дсржаїша реєстрація суб'єктів підприємництва, ліцензування певних видів господарської діяльності,установлення лімітіввикористання природних ресурсів, квотування зовнішньоекономічних операційі т.п.) |2, с. 27). Відповідно, державнеуправління діяльністю товарних бірж иередбачас прийняттякомпеісміїїим органомдержави юридично значимихрішень із питань господарської діяльностітоварних бірж й, насамперед, що стосується державної реєстрації й ліцензувати. Державне управління діяльністю товарних бірж може бути класифіковане на: А) пряме або адміністративне управління, щовключає: —створення ( ДИНОІправової ба:ш функціонування бірж; —реєстрацію учасників біржового ринку; —ліцензування професійноїдіяльності на біржовому —забезпечення гласності й рівної інформованостівсіх підтримкаправопорядку на біржовому ринку. Б) непряме, або економічне управління, щовключає: —встановлення особливої системи оподатковування — процентні ставки, кредитування й т.д. Реалізація зазначених формдержавного управління гор-гово-біржовоїдіяльності в Україні, на жаль, має різнонаправлений характер з боку цен гральних державних органів Цеістотно знижує ефективність прийнятих заходів у цій сферісуспільних підносим. Таке положення і. причиною Істотних порушень,як приватних,так і суспільних інтересів:росту тіньових операцій на біржовомуринку, зловживаньі ціно) творення набіржові товари, правопорушеньв областіоподатковування учасників біржовоїгорнилі, несумлінної конкуренції й т.п. [З, с. 28|. ________________ Розділ '}. Управління торгово біржовою діяльністю У той же час слід зазначити деякі позитивні моменти,які знайшли спій прояв у законодавстві. Зокрема, Міністерство аграрної політикиУкраїни ма< право видачітоварним біржам висновку про відповідність установленим вимогампо організації біржової торгівлісільськогосподарської продукції за умови дотримання певних вимог. Це дозволило встановити єдинийпідхід у визначенні конкретних критеріїв матеріально технічного забезпечення біржових торгів збоку біржі, як організатора торгів. Крім цього, на Міністерство аграрної політики України покладені функції з координації діяльностіцентральних і місцевих органів виконавчої влади з питань організації й регулювання біржового ринку продукції агропромислового комплексу, затвердженні правил випуску й звернення до обороту токарних дерипативів у сфері біржового ринку (п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1928 від 19 жовтня 1999 р. «Про активізації діяльності біржового ринку продукції агропромислового комплексу й необхідних для його потреб матеріально-технічних ресурсів»). На вдосконалення управління торгово-біржовою діяльністю спрямоване й рішення про створення Координаційноїради t питань біржового товарного ринку (наказ Міністерства аграрної політики України від 11 червня 2002 р. № 155). Координаційна рада є коисультативно-дорадчим органом Міністер —підготовка пропозицій про вдосконалення норматив —підготовка пропозицій щодо забезпечення формув.ім Біржові прпаи —сприяння учасникам біржового ринку її міжнародній —сприяння залученню іноземних інвестиціяі кредит Такий підхід багато в чому грунтується на положеннях Концепції розвитку біржового ринку сільськогосподарської продукції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 848 від 5 серпня 1997 р. У цьому нормативно-правовому акті питанням державного регулювання діяльності біржового ринку сільськогосподарської продукції присвячений спеціальний третій розділ. Однак сьогодні можна говорити, що багато положень цього акту так і залишилися нереалізованими. Це вплинуло НІ загальний розвиток діяльності товарних бірж тому що саме на державу покладає розробка правової бази, що повинна передбачати ефективний контроль із боку держави за біржовою діяльністю як одного з аспектів управління економікою в цілому. Як підкреслює Е.Н. Сохацька, підготовка чітких правил і норм біржової діяльності органами управління країни необхідна професійним посередникам, і ще більше їхнім клієнтам, накази яких вони пиконують при укладенні біржових угод. Державне регулювання не повинне мати заборонного характеру, його завданнями є забезпечення однакових прав всіх учасників біржової торгівлі, стимуляція участі в біржових торгах, суворийконтроль дотримання встановлених правил, вимог, положень. Держава повинна створити єдину правову основу для функціонування бірж, контролю за їхньою діяльністю з боку державних органі», ліцензування діяльності як бірж, так й учасниківбіржової торгівлі, установити відповідні системи оподатковування [4, с 335]. При цьому досвід Іншихкраїн (Франція, Німеччина й 1н.)і вказує на те, що на етапі становлення торгово-біржової 70 --------------------------------------------------------------------------------------------- ________________ Розділ 3. Управління тор/ово-біржттю діяльністю діяльності вона перебувала під повним або ІСТОТНИМконтролем держави, що визначало й коректувало практично всю дія іьність товарних бірж. Зокрема це стосувалося питань за ХИСТу СІЛЬСЬІЮГОСІЇОДарСЬКОГО товаровиробникай націоналі. ного горгівельногокапіталу в період надмірно]спекуляції йманіпуляцій із цінами |5, с 51). Наприклад, у Німеччині, відповідно до біржового закону1896 р. державнийкомісар мав право бути присутнім на всіх нарадах біржових органів. У Росії кінця XIX — початку XX століття, вище керування російськими біржами було зосереджено в державному органі. Як указувала Г.Ф. Шершеневич, установа біржі стоїть залежно відурядового дозволу, що у Цейчас залежить від міністерства торгівлі й промисловості|б, с. 476). Вишевикладене вказує на и\ що оскільки реальнийстан біржового ринку України в цей часварю характеризуватияк період його становлення, однією з найважливішихумов його подальшого розвитку є забезпечення ефективногоуправління з боку держави. Самоврядування —ця форма управління діяльністю товарноїбіржі, що здійснюється винятково органами управліннябіржі. Прицьому біржові органи мають відомі ад В Україні товарні біржі споконвічно були (амокеровани-ми орі аннаціями. Однак згодом був прийнятнії ряд норматив-ко-правовихактів, які передбачали можливістьдержавного регулювання діяльності товарнихбірж в Украпи (про це Йшламова вище). Як справедливо відзнач» (II. Сохацька сьогоднімайже не залишилосябірж які працюють на принципах самоврядування.У їхню діяльність втручш гьсядержану шляхом прийняття відповідного законодавстваи створенняспеша п. них ОрганівДЛЯ КОНТРОЛЮW їхньою ДІЯЛЬНІСТЮ.Тому можна говоритипро --------------------------------------------------------------------------------------------- 7/ Читайте також:
|
||||||||
|