Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття сім’ї та шлюбу. Порядок укладення шлюбу

 

1. Історичні форми сім’ї та шлюбу

2. Поняття і характерні ознаки сім’ї

3. Поняття і правова природа шлюбу

4. Умови вступу до шлюбу

5. Державна реєстрація шлюбу, її правове значення

 

Методичні рекомендації

Ознайомлення з даною темою слід розпочати з вивчення історичних аспектів розвитку шлюбно-сімейних відносин. Можна виділити такі основні етапи розвитку шлюбного

Студентам доцільно проаналізувати наукові погляди, що склалися в юридичній науці щодо визначення поняття «сім’ї» та ознак сім’ї. Відповідно до ст. 3 СК України, сім’ю складають особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права і обов’язки. Тобто законодавче визначення сім’ї дається через формулювання її ознак.

Однією з підстав виникнення сім’ї є шлюб. Відповідно до ст.21 СК України – шлюб, це сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану.

Студентам слід звернути увагу, що проживання однією сім’єю жінки та чоловіка, згідно ч.2 ст. 21 СК України, не є підставою для виникнення у них прав та обов’язків подружжя.

Юридичним критеріями дійсності шлюбу є умови його укладення. В теорії сімейного права розрізняють позитивні та негативні умови укладення шлюбу. Наявність позитивних дає можливість укладення шлюбу, що стосується негативних, та саме їх відсутність дає таку можливість.

До позитивних умов СК України відносить: досягнення шлюбного віку (ст. 23) і добровільність шлюбу (ст. 24).

СК України встановлює ряд обставин, наявність яких є перепоною для укладення шлюбу. Так до негативних умов укладення шлюбу СК України відносить: перебування хоча б однієї з сторін в іншому зареєстрованому шлюбі (ст. 25 СК України); наявність між особами, які беруть шлюб, прямої лінії споріднення (ч.1 ст. 26 СК України); наявність між деякими родичами побічної лінії споріднення, т.б. тими, хто має спільного предка, а саме заборона шлюбів між рідними (повнорідними і неповнорідними) братами і сестрами (ч. 2 ст. 26 СК України); визнання особи недієздатною (п. З ст. 39 СК України); наявність між особами, які беруть шлюб, певних родинних зв’язків (двоюрідними братами і сестрами; між рідною тіткою, дядьком і племінником, племінницею) – ч.3 ст. 26 СК України; наявність правового зв’язку між рідною дитиною усиновлювача та усиновленою ним дитиною, а також між усиновленими дітьми (ч. 4 ст. 26 СК України); наявність правового зв’язку між усиновлювачем та усиновленою ним дитиною (п. 5 ст. 26 СК України); стан здоров'я нареченого, який може спричинити порушення фізичного або психічного здоров'я іншого нареченого чи їхніх нащадків (ч. 5 ст. 30 СК України К).

Конституююче значення законодавець надає реєстрації шлюбу, яка є правоутворюючим юридичним фактом. Документом, який засвідчує державну реєстрацію шлюбу, є Свідоцтво про шлюб.

Під час вивчення питання «Держана реєстрація шлюбу, її правове значення», студенти повинні опрацювати Главу 4 СК України та відповідні положення Правил реєстрації актів громадянського стану в Україні. Студентам слід звернути увагу на те, що заява про реєстрацію шлюбу подається жінкою та чоловіком особисто (ч. 2 ст. 28 СК України) і, як виняток, у нотаріальній формі через представника, повноваження якого мають бути нотаріально засвідчені. З цього моменту жінка і чоловік вважаються нареченими (ч. 1 ст. 28 СК України). Заяву може бути подано до будь-якого державного органу реєстрації актів цивільного стану за вибором жінки і чоловіка.

Запитання та завдання для самоконтролю

1. Що таке шлюб і які його ознаки?

2. Перелічіть умови вступу до шлюбу.

3. Який шлюбний вік для жінки і чоловіка встановлює СК України? Чи може бути знижено шлюбний вік?

4. Який порядок вступу до шлюбу?

5. Що є перешкодами для укладення шлюбу?

6. Які юридичні наслідки має проживання однією сім'єю жінки та чоловіка без шлюбу?

7. Яке юридичне значення має взаємна обізнаність наречених про стан здоров’я?

Задачі


Читайте також:

  1. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  4. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  5. II. Порядок разработки индивидуальной программы
  6. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. IV ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ ОПРОБОВАНИЯ ТОРМОЗОВ
  8. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  9. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  10. The peace – порядок
  11. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  12. V. Порядок подання роботи на рецензiю i захист роботи




Переглядів: 495

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача №1 | Задача №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.