Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Способи побудови навчальних програм.

4.1. Навчальний план.На основі державних освітніх стандартів вищої професійної освіти університет, академія або інститут самостійно розробляє навчальні плани з основних освітніх програм.

Навчальний план - це державний документ, у якому визначені нормативні навчальні дисципліни за циклами; кількість годин на їх вивчення, порядок їх проходження за семестрами і роками навчання.

Навчальний план складається в залежності від терміну навчання і видів навчання. Плани спеціальностей відрізняються кількістю годин і кількістю навчальних дисциплін. Навчальний план побудований з урахуванням всебічної підготовки спеціалістів. План затверджується Міністерством освіти і науки України.

Особливістю навчальних планів виступає єдність і наступність у змісті освіти – кожному предмету визначено місце, обсяг і послідовність проходження від курсу до курсу. Навчальні плани через кожних п'ять років поновлюються й змінюються.

Навчальний план включає:

1) перелік навчальних дисциплін, що вивчаються за даною програмою;

2) розподіл по семестрах і послідовність їх вивчення;

З) трудомісткість їх вивчення;

4) форми навчальних занять (лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота);

5) терміни та види практики студентів;

5) види проміжної і підсумкової атестації (іспит, залік, реферат, курсова або дипломна робота, державний іспит).

Розглянемо традиційний зміст навчального плану більш докладніше.

1. Перелік навчальних дисциплін. Психологія як наука різною мірою представлена в різних навчальних планах. У планах навчання за фахом «Психологія» психологічні дисципліни складають близько 70% зі всього переліку предметів. По інших спеціальностях кількість психологічних курсів значно менша і залежить від професійної спрямованості програми.

Відповідно до значущості психології як навчального предмету, всі програми вищої освіти можна розділити на три типи:

а) основні освітні програми вищої професійної освіти за фахом «Психологія» (базова психологічна освіта): психологічні дисципліни складають близько 70% від всієї кількості дисциплін, що вивчаються;

б) основні освітні програми вищої професійної, а також середньої спеціальної освіти спеціалістів, професія яких пов'язана із роботою з людьми (вчителі, вихователі, інші працівники шкільних, дошкільних і позашкільних установ, лікарі, молодший і середній медичний персонал, юристи, менеджери, соціальні працівники, і т. д.): викладається декілька психологічних дисциплін;

в) основні освітні програми вищої професійної освіти фахівців природничонаукового й технічного профілю: психологія викладається як самостійна навчальна дисципліна або ж в рамках курсу «Психологія і педагогіка».

2. Розподіл по семестрах і послідовність вивчення. У навчальному плані також визначається, в якому семестрі (або семестрах) вивчається певна навчальна дисципліна. Ця інформація допоможе викладачу психології правильно побудувати свій курс з опорою на міжпредметні зв'язки (як з іншими психологічними курсами, так і з іншими навчальними дисциплінами), на розуміння особливостей студентів, що знаходяться на даному ступені навчання.

3. Трудомісткість освітніх програм, а також вивчення кожної навчальної дисципліни вимірюється в українській вищій школі в академічних годинах. Викладачу психології необхідно знати, яка кількість годин навчального часу відведена на вивчення його дисципліни. Останнім часом для оцінки трудомісткості конкретних освітніх програм і значущості кожної навчальної дисципліни починає застосовуватися також система кредитних (або залікових) одиниць, яка використовується в більшості країн світу.

4. Навчальний план визначає також форми навчальних занять дисципліни: лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота, види курсових робіт і практик. При плануванні свого навчального курсу викладач психології повинен спиратися на навчальний план, визначаючи доцільність вивчення окремих тим в рамках лекцій, семінарських і практичних занять або у вигляді різних форм самостійної роботи.

5. У навчальному плані визначаються види проміжної і підсумкової атестації (іспит або залік, курсова, дипломна роботи). У зв'язку з цим викладачу психології необхідно знати, яка форма проміжної атестації (у поточному семестрі) передбачена навчальним планом. Також необхідно зорієнтуватися чи входить конкретна дисципліна до змісту підсумкової державної атестації, що проводиться після закінчення всієї освітньої програми.

4.2 Навчальна програма з психології.На основі навчального плану і державного освітнього стандарту викладач складає навчальну програму і тематичний план вивчення дисципліни.

Навчальна програма містить:

1) найменування дисципліни, категорію студентів, для якої вона призначена, інформацію про автора та термін підготовки;

2) пояснювальну записку, в якій описуються значущість дисципліни в рамках освітньої програми, вимоги до знань і умінь студентів, форми і методи контролю і оцінки знань;

3) короткий опис тематичного змісту дисципліни;

4) список літератури, на яку спирається викладач під час розкриття змісту курсу.

Навчальна програма – це офіційний документ, що зберігається на кафедрі й свідчить про те, наскільки в дисципліні враховані вимоги державного освітнього стандарту. З іншого боку, навчальна програма є робочим документом, на основі якого викладач будує процес навчання.

Ще одним робочим документом є тематичний план. В ньому міститься розподіл тем навчальної програми за видами занять, необхідне методичне забезпечення, форми контролю і атестації знань і умінь студентів.

Далі наводимо основні вимоги до оформлення навчальної програми

1.Титульна сторінка:

- назва курсу

- ким розроблена програма

- на основі чого розроблена програма

2. Пояснювальна записка:

- мета курсу

- завдання курсу

- значення курсу в системі професійної освіти студента

- перелік загальних знань, умінь студентів

- структура курсу

- розподіл годин на лекції та семінарські, практичні, лабораторні заняття

3.Навчально-тематичний план

№   Назва теми Лекції Семінарські (практичні) СРС
    д з д з д з
               

4. Зміст лекції:

- розділ

- тема

- кількість годин

- план

- основні ключові поняття до теми

- література (основна і додаткова)

5. Зміст семінарських (практичних) занять:

- тема

- кількість годин

- план:

I. Теоретична частина

II. Практична частина

- література (основна і додаткова)

- завдання для СРС

- тематика рефератів

6. Контрольні питання з курсу


Читайте також:

  1. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  2. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  3. XX1. Забезпечення відкритості та прозорості при проведенні прийому до вищих навчальних закладів
  4. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  5. Алгоритм побудови
  6. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  7. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  8. Алгоритм побудови організаційних структур управління.
  9. Алгоритм побудови сітьових графіків.
  10. Алгоритми побудови дерев екстремальної ваги
  11. Багатофакторна матриця «Мак-Кінсі», її зміст, способи використання , достоїнства і недоліки.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн




Переглядів: 2796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Післядипломна психологічна освіта. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.