Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Деякі поради ораторові

1. Якщо ви прагнете привернути увагу аудиторії:

а) активізуйте увагу слухачів, змусьте їх відволіктися від повсяк­денності;

б) зацікавте слухачів, переконайте з перших слів, що ваша промо­ва буде сві-жою, яскравою, образною;

в) слухачі повинні заохочено слухати вас. Дайте їм зрозуміти, що факти, які ви збираєтеся розкрити, зрозумілі й цікаві;

г) не піддавайтесь ілюзіям, що аудиторії добре відома головна думка вашого виступу, тому детально й аргументовано розкрийте її;

ґ) не зловживайте під час розкриття своїх думок запитальними формами, оскільки це може ввести в оману слухачів;

д) не плутайте основну думку з доказами та ілюстраціями, наголо­шуйте її інтонацією;

є) якщо у вас виник сумнів, зробіть паузу, поясніть детально ос­новну думку і лише потім продовжуйте далі.

 

2. Якщо ви прагнете завоювати довіру слухачів:

а) слова вимовляйте чітко, переконливо, не змінюючи їх частоти;

б) у мові й поведінці все повинно бути чітким і визначеним: сло­ва, постава, жести;

в) зацікавте аудиторію описами, порівняннями, зіставленнями, протистав-леннями;

г) аудиторія завжди охоче сприйме цікаву інформацію. Запропо­нуйте факти, комічні історії, цифри, пожартуйте. Структуруйте матеріал на прості і зрозумілі еле-менти, щоб слухачам було легше їх запам’ятати;

ґ) усім своїм виглядом демонструйте, що раді всіх бачити. Запев­ніть, що сказане буде корисним слухачам, їх чекає приємне й раціо­нальне проведення часу.

 

ДЕЯКІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИСТУПІВ ПЕРЕД АУДИТОРІЄЮ

 

 

Особливості мислення і поведінки аудиторії Що може забезпечити позитивне ставлення й увагу аудиторії   Від чого слід утриматися  
Високоосвічена аудиторії
Надає перевагу відомим фа-хівцям. Представлення оратора авто-ритетною людиною. Не слід виходити на трибуну, якщо нічого сказати цікавого, корисного для слухачів.
Виняткова незалежність на-укового (творчого) мис­лення, критичне ставлення до авто-ритетів і загальної думки. Максимум діалогічності, до-казо­вості. Кожне наступне висловлювання має залежати від реакції на попереднє. Не-обхідно апелювати до імен видатних учених, їх думок, відзначати наукові заслуги Уникайте поспішних виснов-ків і рішень. Не допускайте наставницького тону. Не де-монструйте надміру високий рівень самооцінки.  
Глибока системність, органі-зованість, філософсько-мето-дологічний рівень мислення. Володіння високою науковою ерудицією, компетентність. Логічність міркувань з перева-гою конкретного над аб-страктним. Бездоганність або переконливість доказів. Не зловживайте негативними фактами, даними, оцінками. Не допускайте непослідов-ності у міркуваннях, пору-шень законів логіки і теорії пізнання. Уникайте стерео-типних думок групових лі-дерів.
Стійкість і зосередженість уваги з переважанням пози-тивного сприйняття думок. На початку виступу окресліть перспективу ідеї та її прак-тичне значення, корисність, актуальність. Викори­стовуйте матеріал, який збігається з на-прямом інтересів і потреб аудиторії.   Не ухиляйтеся від принципо-вих, життєво важливих пи-тань, не уникайте спірних.  
Постійний підвищений «ін-формаційний голод». Голов-ний мотив — що нового? Менше наголошуйте на невиз-наченості, суперечливості проблеми, зосередьтеся на розкритті діалектики заро-дження нової думки (ідеї). Високо­освічена аудиторія зав-жди допоможе і буде прагну-ти до подолання труднощів. Демонструйте різні підходи до вирішення проблеми з нас-тупним підведенням до перс­пективного методу (шляху). Чим вищий рівень промовця, тим яскравішою, емоційні-шою і коротшою повинна бу-ти промова. Відмовтеся від тривіальності, не повторюйте того, що люди вже чули, не зловживайте ци-татами.  

 

Особливості мислення і поведінки аудиторії Що може забезпечити позитивне ставлення й увагу аудиторії   Від чого слід утриматися  
Молодіжна аудиторія
Відносна необтяженість проб-лема­ми, безтурбот­ність, не-ясність перспектив осо­бистого життя, суперечливість між різ-ноплано­вими бажаннями і від-сутністю матеріальних мож-ливостей щодо їх реалізації, недостатній соціальний до-свід. Оприлюднюйте свої думки в популярній формі. При роз-критті злободенного питання наголошуйте на перспективах його розвитку, апелюйте до спостережливості молоді.   Не наголошуйте на своїй пе-ревазі, не будьте категорич-ним без потреби. Уникайте мотивів: «Я старший за вас», «Я більше знаю» тощо. Не будьте настирливим.  
Нерозвинута здатність до логічного мислення. Перева-жання емоційного сприйнят-тя над раціональним. Імпуль-сивність Головним способом доведен-ня ідей до свідомості є вплив на почуття і віру, особливо — на розум. Використовуйте ви-ражальні засоби мови, спосо-би утриму­вання уваги. Більше наочності. Будьте одностайни-ми з молоддю у ставленні до її кумирів. Не обмежуйтеся абстрактни-ми міркуваннями, схемами. Не кажіть поганого, принай-мні бездоказового, про тих, ким молодь захоплюється.
Несприйняття настанов, від-кидання авторитетів, крити-канство, нігілізм, хвороблива чуттєвість до суперечностей і неправди, надмірна прямота. Не приховуйте правди, роз-кривайте причини і шляхи виправлення помилок. Демон-струйте сміливість мислення, принциповість в оцінюванні, розкутість висновків. Наводь-те альтернати­ви, переконливо аргу­ментуйте власну позицію. Не бійтеся критикувати і пере­конувати. Уважно продумуйте прийом «звернення до автори­тету». Дотримуйтеся принци-пу: «Перший серед рівних, але перший». Не викручуйтеся і не вигоро-джуйте того, хто дискреди­тував себе в очах історії і сус-пільної думки. Водночас не поступайтеся принципами. Не критикуйте за незнання, тим більше за нерозуміння, що не збігається з вашим. Не ухи-ляйтеся від гострих питань.
Піддатливість до навіювання, маніпулювання свідомістю. Будьте відвертим, намагайте-ся завоювати довіру аудиторії. Вико­ристовуйте прийнятні механізми навіювання, спосо-би завоювання і утримання уваги. Узгоджуйте мислення та емоції при викладенні ма-теріалу. Не підлещуйтеся, не загравай-те з аудиторією. Не викори-стовуйте заборонених прийо-мів впливу на психіку. Не зло­вживайте апелюванням до по-чуттів молодих людей.

 

 


Читайте також:

  1. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  2. Вставка 3. Деякі аспекти розміщення реклами
  3. Деякі аспекти вивчення судової психології.
  4. Деякі аспекти мовного етикету українців
  5. Деякі варіанти моделі Рамсея
  6. Деякі визначення
  7. Деякі визначення, потрібні під час моделювання СМО
  8. ДЕЯКІ ВИСНОВКИ ТА СПОСТЕРЕЖЕННЯ ПО ДОРОЗІ ДО КОРИНФУ, АБО РОЗДУМИ НА ЗАКІНЧЕННЯ
  9. Деякі відмінні ознаки малярійних плазмодіїв у мазку периферичної крові (забарвлення за Романовським)
  10. Деякі властивості актиноїдів
  11. Деякі властивості дійсних чисел
  12. Деякі властивості елементів та простих речовин побічної підгрупи IV групи




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.