Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






The category of tense.

3 basic categories of the verb: aspect, correlation and voice. They are constituted by 2 forms of the verb – analytical and non-analytical. The categories of mood, tense and person are basically different. They are characteristic of only finite forms of the verb. The category of tense, being a predicative category, differs from other categories in its structure, grammatical meaning and its syntactic function because it is connected with the essence of the speech act, with interpersonal relations.

The opposition of past and present is not the opposition of just 2 verbal forms but the opposition of 2 systems of forms:

Present: Past:
works worked
is working was working
has worked had worked
has been working had been working
is going to work was going to work
is to work was to work

Functionally all the forms, entering these two systems, are the same. They’re used in the syntactic function of the predicate in the sentence. But in speech in the plane of communication the present forms reveal their specific character: they reflect facts and evens as actual, immediately related to the participants of the speech act. On the contrary, the forms of the past reflect something that is already the past, history, not immediately related to the participants of the speech act. What is represented by the past forms is of some cognitive interest to the addressee.

If we admit that the tense forms of the present express reality and make the information actual for the participants of the speech act, it is possible then to account for the rule ‘in clauses of time and condition forms of the present are used instead of the future’ (though the verb expresses a future action). The same is relevant for the use of the forms of the present in object clauses after the verbs with the meaning know, learn, find, imagine, see (that), look, take care, mind, etc.:

The problem of the future tense: will+Infinitive.

- An instant or spontaneous decision to do something.

- Predictions of a general character

- Requests, promises, threats, offering help, etc.

Other ways to express a future action: Present Continuous, going to.

 

 


Читайте також:

  1. Adjective. The category of degrees of comparison.
  2. Answer the questions. Don't forget how to use the Past Simple Tense.
  3. Continuous Forms. Category of Aspect
  4. Exercise 1. Open the brackets and use the Past Continuous Tense.
  5. Finite and non-finite forms of the verb. The category of representation.
  6. I Open the brackets. Put the verbs in the Present Simple Tense.
  7. Next week: Albus Dumbledore at Hogwarts—the Prizes and the Pretense.
  8. Open the brackets using the Present Indefinite or Present Continuous Tense.
  9. Passive Forms. Category of Voice
  10. Perfect Forms. Category of Time-Correlation
  11. Put the verbs in brackets into the Past Simple Tense. Remember that some of them are irregular
  12. Stylistic devices based on the meaning of the category of case




Переглядів: 441

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Adjective. The category of degrees of comparison. | The category of order.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.