Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Метод кореляції рангів Спірмена (п. 2.6).

Оскільки (див. табл.3.3) всі значення різні і всі значення теж різні, то застосування методу кореляції рангів Спірмена можна вважати допустимим.

Для зручного обчислення коефіцієнта кореляції рангів побудуємо таблицю рангів значень хі та уі (табл. 3.11).

За формулою (3.21) обчислюємо спостережене значення коефіцієнта кореляції рангів Спірмена:

.

Для обчислення знаходимо за таблицею додатку 3 значення . Тоді

.

Оскільки ρсп>ρкр, то зв’язок слід визнати істотним з імовірністю

γ=1–0,05=0,95.

Для оцінки щільності зв’язку застосуємо правило трисекції: 0,7ρкр+ 0,3=0,611;0,3ρкр+ 0,7=0,833. Оскільки (0,3ρкр+0,7; 1], то залежність будемо вважати щільною, тобто підтверджується висновок про пряму щільну залежність перерахувань до бюджету від витрат на утримання, одержаний методом КРА.

 

Таблиця 3.11

Розрахункова таблиця

 

і хі уі Ранги для хіі) Ранги для уі (vі) di d
50,3 40,8 55,0 44,0 67,7 65,9 79,6 89,4 72,3 110,5 120,0 131,7 92,8 136,0 97,0 93,4 178,3 143,7 165,4 190,2 203,1 200,3 242,7 228,0 308,5 257,0 308,6 316,2 280,1 258,9 360,6 365,4 340,8 422,0 362,0 310,8 420,0 380,7 425,4 510,3 -1 -1 -1 -1 -2 -2 -1

Контрольні запитання

1. Дати визначення: а) факторної та результативної ознак; б) однофакторної, багатофакторної, функціональної, стохастичної, кореляційної залежностей; лінії регресії.

2. Пояснити суть (основну ідею) та навести характерні особливості (тобто межі застосування, можливості та недоліки) нижченазваних методів дослідження взаємозв’язків між ознаками: комбінаційного та аналітичного групування, дисперсійного аналізу, кореляційно-регресійного аналізу, збігу знаків, кореляції рангів Спірмена.

3. Назвати всі етапи повного дослідження взаємозалежності між ознаками.

4. Для методу дисперсійного аналізу: а) записати формули для обчислення загальної та групової середніх, загальної, групової, середньої з групових та міжгрупової дисперсій і пояснити зміст позначень; б) сформулювати та записати правило додавання дисперсій; в) назвати числову міру істотності та щільності зв’язку, записати формулу для її обчислення і пояснити зміст позначень; г) сформулювати правила, за якими виявляється істотність та оцінюється щільність зв’язку.

5. Дати визначення рівня значущості та пояснити його імовірнісний зміст.

6. Пояснити відмінність між поняттями істотності та щільності зв’язку.

7. Для методу кореляційно-регресійного аналізу: а) назвати два основні етапи побудови рівняння регресії; б) назвати основні фактори, що визначають вибір виду рівняння регресії; в) навести назву та пояснити суть методу знаходження параметрів рівняння регресії; г) записати основні види рівнянь регресії та пояснити економічний або фізичний зміст їх параметрів; д) дати означення кореляційного поля; е) записати формули для обчислення регресійної та факторної дисперсій і пояснити зміст позначень; ж) назвати числову міру істотності та щільності зв’язку, записати формулу для її обчислення і пояснити зміст позначень; з) сформулювати правила, за якими визначається істотність та оцінюється щільність зв’язку, виявляється його напрям та характер.

8. Для методу збігу знаків: а) записати формулу для обчислення коефіцієнта кореляції знаків та пояснити зміст позначень; б) сформулювати правила, за якими виявляється напрям та оцінюється істотність і щільність зв’язку.

9. Для методу кореляції рангів Спірмена: а) дати визначення рангу варіанти; б) назвати числову міру істотності та щільності зв’язку, записати формулу для її обчислення та пояснити зміст позначень; б) сформулювати правила, за якими виявляється істотність та оцінюється щільність зв’язку і визначається його напрям.

 



Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. D) методу мозкового штурму.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I Метод Шеннона-Фано
  6. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. I. Метод єдиної подібності.
  8. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  9. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  10. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  11. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  12. IV. Метод супутних змін.




Переглядів: 538

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Метод кореляції знаків Фехнера (п. 2.5) | ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.