Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз беззбитковості підприємства

Аналіз беззбитковості дозволяє визначити той мінімально необхідний обсяг реалізації продукції, при якому підприємство покриває свої видатки і працює беззбитково, не даючи прибуток, але і не терпить збитків.

У самому загальному виді діяльність будь-якого підприємства здійснюється за схемою «витрати – процес виробництва – прибуток». Для визначення мінімально необхідного для беззбиткової роботи обсягу реалізації продукції усі витрати, як відомо, поділяються на постійні і перемінні. Такий підхід дозволяє спростити облік і оперативно одержувати дані про поточний прибуток.

Для підприємств, що роблять і реалізують один продукт, розрахунок крапки беззбитковості може бути досить простим; той же розрахунок для підприємств, що роблять і реалізують кілька продуктів, виявляється досить складним.

Виходячи з припущення, що сукупні витрати лінійним образом залежать від обсягу продукції, що випускається , одержуємо наступну формулу, що дозволяє визначити мінімально необхідний для беззбиткової роботи обсяг реалізації продукції:

де – середні перемінні витрати;

– постійні витрати;

– обсяг виробництва.

Пропущено

їсти вона рівна . Дорівнюючи значення виторгу і сукупних витрат, одержуємо:

відкіля знаходимо критичний обсяг виробництва , при якому виторг дорівнює витратам виробництва, тобто виробник не одержує прибутку:

Помітимо, що різниця являє собою умовний прибуток, що одержало би підприємство від продажу одиниці продукції, якби не було постійних витрат. Припустимо, що підприємство випускає і реалізує продукцію за ціною, рівних 2000 грошових одиниць за одиницю продукції, тоді як перемінні витрати в розрахунку на одиницю продукції рівні 1000. Річні постійні витрати складають 5 мільйонів грошових одиниць. Тоді критичний обсяг виробництва дорівнює = 5 000 000 / (2000–1000) = 5000 (одиниць).

Роблячи і реалізуючи обсяг продукції вище цього критичного рівня, підприємство забезпечить беззбитковість своєї діяльності й одержання прибутку.

Подібного роду нехитрий аналіз може бути виконаний у графічній формі. Побудуємо графічну залежність виторгу підприємства і сукупних витрат від обсягу виробництва (мал. 21.4.2.), використовуючи для простоти лінійну модель цього зв'язку (вплив ефектів нелінійності, що спостерігається в дійсності, розглянуто вище в главі 7 «Виробництво і споживання» і в главі 14 «Ціни і ціноутворення»).

Крапка беззбитковості розділяє зону виробничої діяльності підприємства на двох частин. При обсязі випуску менше критичного підприємство зазнає збитків (зона збитковості), а при обсязі, що перевищує критичний, дістає прибуток (зона беззбитковості). У той же час у самій крапці пропущене

 
 

 


Пропущено

підприємство лише відшкодовує витрати, не одержуючи при цьому прибутку і не терплячи збитку.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 978

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Факторний аналіз загальної, валовий (балансової) прибутку | Форми та методи конкурентної боротьби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.115 сек.