Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система управління охороною праці.

 

Згідно зі статтею 37 Закону України “Про охорону праці” державна управління охороною праці в Україні здійснюють:

- Кабінет Міністрів України;

- Державний комітет України по нагляду за охороною праці;

- Міністерства на інші центральні органи державної виконавчої влади;

- місцева державна адміністрація, місцеві Ради народних депутатів.

Кабінет Міністрів забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони праці, затверджує Національну програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці і виробничого середовища, визначає функції загальних та галузевих міністерств щодо охорони праці та визначає порядок створення і використання фондів охорони праці. Для реалізації системи державного управління охороною праці при Кабінету Мінітсрів створена Національна рада з питань безпечної життєдіяльності населення.

Національна рада здійснює такі функції:

- розробляє та здійснює заходи щодо створення цілісної системи державного управління охороною життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму;

- вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції про вдосконалення цієї системи;

- організує і забезпечує контроль за виконанням законодавчих актів і рішень уряду України, опрацювання Національної програми і законопроектів, пов’язаних з реаліазцією державної політики з питань безпечної життєдіяльності населення, подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо вдосконалення законодавства з цих питань;

- координує діяльність центральних і місцевих органів державної виконавчої влади у галузі охорони життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму;

- організує перевірки діяльності центральних і місцевих органів державної виконавчої влади і заслуховує на своїх засіданнях або засіданнях бюро Національної ради звіти керівників з питань, що входять до її компетенції;

- бере участь у міжнародному співробітництві, сприяє вивченню, узагальненню та поширенню досвіду у галузі охорони життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму, вирішує питання контролю за виконанням укладених договорів і угод у цій галузі.

Державний комітет України по нагляду за охороною праці (ст.39), являючись центральним органом державної виконачої влади і підвідомчим Кабінету Міністрів України: здійснює комплексне управління охороною праці на державному рівні, реалізує державну політику в цій галузі, державний нагляд за додержанням законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці і при користуванні кадрами всіма підпрємствами, узагальнює практику застосуввання законодавства про охорону праці, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Катінету Міністрів України, бере участь у роботі Національної ради з питань безпечної життєдіяльності населення.

Комітет розробляє за участю міністерств, відомств, інших органів державної виконавчої влади і профспілок національну програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і контролює виконання цієї програми, здійснює управління державним фондом охорони праці.

На Комітет законодавчо покладені обов’язки координувати роботу мімінстерств, відомств, інших центральних органів державної виконачої влади, місцевої державної адміністрації та об’єднань підприємств у галузі безпеки, гігієни праці та виробничого середовища. Комітет погоджує галузеві програми поліпшення стану безпеки і гігієни праці та виробничого середовища, технічні умови і стандарти, що містять розділи з охорони праці.

Разом з органами праці, статистики і охорони здоров’я Комітет опрацьовує і переглядає систему показників обліку умов і безпеки праці.

Держнаглядохоронпраці бере участь у міжнародному співробітництві з питань охорони праці, вивчає, узагальнює і поширює світовий досвід у цій галузі, організовує виконання місцевих договорів і угод з питань безпеки і гігієни праці та виробничого середовища.

На вимогу Комітету йому повинні всі міністерства, інші центральні органи державної виконачвої влади, місцеві державні адміністрації, підприємства, установи, організації надавати безплатно інформацію, необхідну для виконання покладених на Держнаглядохоронпраці завдань.

Комітет в межах своїх повноважень видае на основі й на виконання чинного законодавства накази. Рішення його з питань охорони праці та використання надр є обовязкове для виконання всіма.

Статті 40,41 та 42 Закону України “ Про охорону праці” передбачають повноваження міністерств та інших центральних органів державної виконовчої влади, місцевих державних адміністрацій та Рад народних депутатів, об’єднань підприємств у галузі охорони праці.

Наказом Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 16 листопада 1993 року №117 затверджено “Типове положення про територіальне управління Державного комітету України по нагляду за охороною праці”. Основним завданнями територіального управління є:

- комплексне упраівління охороною праці в межах території, що обслуговується;

- здійсненя державного нагляду за додержанням у процесі трудової діяльності вимог законодавчих та інших нормативних актів щодо безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, а також за проведенням робіт по геологічному вивченню надр, їх охороною і використанням, комплексною переробкою мінеральної сировини;

- участь в опрацюванні нових державних міжгалузевих і галузевих нормативних актів з охорони праці, внесення пропозицій по перегляду, скасуванню, припиненню чинності них, а також інших нормативнх актів відповідно до своїх повноважень;

- проведення у встановленому порядку експертизи проектної документації і видача дозволів та введення в експлуатацію нових і реконструйованих підприємств, об’єктів і засобів виробництв;

- сприяння впровадженню у виробництво нових науково-дослідних розробок, винаходів, технологій, що спрямовані на покращення умов праці і раціональне використання мінеральної сировини. (Більш детально про коло питань, які покладено здійснювати територіальним управлінням державного комітету України по нагляду за охороною праці див. у відповідному Положенні).

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. BANKING SYSTEM. Банковская система
  3. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  4. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  5. ERP і управління можливостями бізнесу
  6. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  7. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  8. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  9. III. центральная нервная система
  10. ISO9000. Як працює система управління якістю
  11. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  12. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО




Переглядів: 432

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Алкоголізм і безпека праці. | Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.