Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Громадянство Європейського Союзу

Інститут громадянства історично склався на рівні окремих держав (національне громадянство) як їх стійкий правовий зв'язок з населенням, що виражається у взаємних правах, обов'язках і відповідальності людини і держави.

Становлення наднаціональної організації публічної влади в Європі в особі ЄС, а потім Союзу в цілому обумовило появу поряд з національним нового різновиду громадянства - наднаціонального громадянства, у якості якого виступає громадянство Союзу.

Інститут союзного громадянства був уведений Договором про Європейський Союз 1992 р. як відображення вже сформованої в попередні роки безпосереднього правового зв'язку між громадянами держав-членів і наднаціональних інститутів ЄС, що своїми нормативними актами регулюють багато важливих аспектів приватного життя людей. Інститут громадянства Союзу також переслідує мети, звернені в майбутнє: підсилити захист прав і свобод особи, а також підвищити привабливість європейської інтеграції серед рядових членів суспільства.

В даний час інститут союзного громадянства знаходиться на етапі становлення, він носить додатковий характер до національного громадянства. З фактом приналежності до громадянства Європейського Союзу зв'язане наділення фізичної особи додатковим комплексом прав, але воно цілком зберігає при цьому свої права й обов'язки як національного громадянина.

У відповідності зі ст. 17 ДЕС, що регулює підстави і порядок придбання союзного громадянства, громадянами Союзу автоматично визнаються всі обличчя, що мають громадянство держав-членів.

Придбання громадянства держави-члена (наприклад, Німеччини) спричиняє визнання обличчя громадянином Союзу. Справедливо і зворотне: утрата німецького чи іншого національного громадянства означає також утрату громадянства Європейського Союзу.

Підстави і порядок придбання і втрати громадянства залишаються в компетенції держав-членів. У той же час, як ухвалив Суд ЄС, "дана компетенція повинна здійснюватися при дотриманні комунітарного права", включаючи визнані Співтовариством основні права і їхні гарантії1.

Які наслідки волоче дане обмеження для держав-членів, Суд не уточнив. Зокрема , залишається відкритим питання про тім, чи може Європейський Союз не визнати факт позбавлення одним з держав-членів свого громадянства конкретної людини і як і раніше продовжувати розглядати як громадянина Союзу обличчя, що втратило національне громадянство. На наш погляд, відповідь повинний бути негативним, особливо якщо врахувати, що в рамках Союзу на сьогоднішній день поки не видане спеціальне законодавство про громадянство.

Якщо ж позбавлення громадянства буде вироблятися в масовому порядку через , наприклад, "антиурядовий" діяльності чи етнічної приналежності груп людей, то до подібному до держави-члена цілком можуть бути застосовані санкції з боку Європейського Союзу за серйозне і систематичне порушення загальних принципів конституційного ладу після відповідного попередження.


Читайте також:

  1. Безгромадянство.
  2. Вестфальский мир як основа європейського правопорядку 1648-1815 рр.
  3. Геополітичне позиціонування Європейського Союзу на початку XXI ст.
  4. Громадянство в зарубіжних країнах: порядок набуття та втрати.
  5. Громадянство України як елемент правового статусу
  6. Громадянство України як постійний зв'язок особи і держави.
  7. Громадянство України як постійний зв'язок особи і держави.
  8. Громадянство України. Поняття громадянства. Підстави набуття громадянства
  9. Д25.Рішекння Європейського суду з прав людини як джерело конст права в ЗК.
  10. Державна політика щодо сільськогосподарського виробництва у пе­ріод існування Радянського Союзу
  11. Еволюція європейського механізму захисту прав людини




Переглядів: 1637

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Джерела | Основи правового положення людини і громадянина в Європейському Союзі відповідно до Лісабонського договору 2007 р.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.