Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АРХІТЕКТУРА ЯК ПРОФЕСІЯ

ВСТУП

МЕТОДИ АРХІТЕКТУРНОГО ПРОЕКТУВАННЯ

КУРС ЛЕКЦІЙ

для студентів 1 курсу денної та заочної форми навчання напряму

дизайн середовища

 

ЗМІСТ

ВСТУП.......................................................................................3

1. АРХІТЕКТУРА ЯК ПРОФЕСІЯ.......................................5

1.1. Двоєдина сутність архітектури..........................................5

1.2. Виникнення професії архітектора.....................................6

1.3. Становлення теорії архітектури......................................10

1.4. Специфіка архітектурної професії..................................14

1.5. Поняття і види архітектурного проектування ...............18

Контрольні запитання за темою.............................................22

(за Б.Г.Бархіним).....................................................................…23

2.1. Поняття методу і методики проектування....................….23

2.2. Комплексний метод проектування..................................…25

2.3. Інформаційний метод ................................................….27

2.4. Метод структурного аналізу...........................................….27

2.5. Метод проблемного проектування......................................42

2.6. Метод експериментально-лабораторного проектування..43

2.7. Метод експериментального проектування.........................43

2.8. Метод оптимального проектування....................................44

Контрольні запитання за темою............................................….46

3. ОСНОВИ АВТОМАТИЗОВАНОГО ПРОЕКТУВАННЯ..47

3.1. ГІС-технологія як метод сучасного проектування.........47

3.2. Системи автоматизованого проектування.......................52

Контрольні запитання за темою..............................................56

4. АРХІТЕКТУРНЕ ПОЕКТУВАННЯ В РАМКАХ СИСТЕМИ «СЕРЕДОВИЩЕ-ЛЮДИНА»(за В.Л.Антоновим) .....................57

4.1. Системність в архітектурі................................................57

4.2. Мова і мовлення архітектури .........................................59

4.3. Формування естетичної цілісності міського

середовища ...............................................................................64

Контрольні запитання за темою.............................................79

5. МЕТОД АРХІТЕКТУРНОГО МОНІТОРИНГУ......................80

Контрольні запитання за темою.............................................86

6. АРХІТЕКТУРНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ.................87

ЛІТЕРАТУРА....................................................................................89

Лекційний курс, що включає 6 тем, розраховано на 16 академічних годин.. Методологічною базою курсу є наукова розробка В.Л.Антонова про сутність архітектурної композиції як системи „людина-середовище”. Проект як засіб прогнозування реальності постає в цій концепції засобом передачі інформації від автора до споживача через складний код – мову архітектури. Завдання архітектурного проекту, таким чином, розглядається як прогнозована передача майбутнього впливу середовища на людину.

 

Специфікою архітектурної діяльності є її синтезуючий характер. Єдиний процес архітектурної діяльності лише через специфіку завдань роздвоюється на аналіз пізнання окремих часток цілого (теорія) і синтезотриманих знань в творчому процесі архітектурного проектування (практика). В ході архітек­турного проектування здійснюється об’єднання теорії і практики. «Найважливішим з самого початку є розуміння органічного взаємного зв’язку всіх теоретичних і практичних дисцип­лін; лише в цьому випадку їх сукупність на­повниться в свідомості учня конкретним змістом» [В. Гропіус]. Архітектурне проектування, як в процесі навчання, так і в практичній діяльності професіонала об’єднує ізольовані дисципліни, поширює свій вплив на всі області знань. При цьому важливим є гуманітарна направленість діяльності архітектора; необхідність, в силу цього, зважати на майбутню реакцію можливого споживача на архітектурний твір.

Мета дисципліни -дати майбутньому дизайнеру середовища розуміння того, що специфіка архітектурного проектування як профілюючої дисципліни полягає в тому, що окремі наукові і технічні знання, які були придбані нарізно, інтегрують­сяв творчому процесі, грані між різними областями знань розмиваються, здійснюється їх взаємне проникнення і комплек­сне охоплення.

Завдання дисципліни – познайомити студента з сучасним розумінням архітектури (системний підхід, середовищний підхід, урбоекологічний підхід тощо);

- познайомити з існуючими видами архітектурної діяльності і методами архітектурного проектування;

- дати оцінку кожного метода з точки зору його відповідності поставленій меті.


Читайте також:

  1. АРХІТЕКТУРА
  2. АРХІТЕКТУРА
  3. АРХІТЕКТУРА
  4. Архітектура Linux
  5. Архітектура SWIFT
  6. Архітектура АСКД
  7. Архітектура баз даних
  8. Архітектура в стилі рококо
  9. Архітектура в стилі рококо
  10. Архітектура Грецького театру
  11. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  12. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.




Переглядів: 572

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.