МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
АРХІТЕКТУРА ЯК ПРОФЕСІЯВСТУП МЕТОДИ АРХІТЕКТУРНОГО ПРОЕКТУВАННЯ КУРС ЛЕКЦІЙ для студентів 1 курсу денної та заочної форми навчання напряму дизайн середовища
ЗМІСТ ВСТУП.......................................................................................3 1. АРХІТЕКТУРА ЯК ПРОФЕСІЯ.......................................5 1.1. Двоєдина сутність архітектури..........................................5 1.2. Виникнення професії архітектора.....................................6 1.3. Становлення теорії архітектури......................................10 1.4. Специфіка архітектурної професії..................................14 1.5. Поняття і види архітектурного проектування ...............18 Контрольні запитання за темою.............................................22 (за Б.Г.Бархіним).....................................................................…23 2.1. Поняття методу і методики проектування....................….23 2.2. Комплексний метод проектування..................................…25 2.3. Інформаційний метод ................................................….27 2.4. Метод структурного аналізу...........................................….27 2.5. Метод проблемного проектування......................................42 2.6. Метод експериментально-лабораторного проектування..43 2.7. Метод експериментального проектування.........................43 2.8. Метод оптимального проектування....................................44 Контрольні запитання за темою............................................….46 3. ОСНОВИ АВТОМАТИЗОВАНОГО ПРОЕКТУВАННЯ..47 3.1. ГІС-технологія як метод сучасного проектування.........47 3.2. Системи автоматизованого проектування.......................52 Контрольні запитання за темою..............................................56 4. АРХІТЕКТУРНЕ ПОЕКТУВАННЯ В РАМКАХ СИСТЕМИ «СЕРЕДОВИЩЕ-ЛЮДИНА»(за В.Л.Антоновим) .....................57 4.1. Системність в архітектурі................................................57 4.2. Мова і мовлення архітектури .........................................59 4.3. Формування естетичної цілісності міського середовища ...............................................................................64 Контрольні запитання за темою.............................................79 5. МЕТОД АРХІТЕКТУРНОГО МОНІТОРИНГУ......................80 Контрольні запитання за темою.............................................86 6. АРХІТЕКТУРНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ.................87 ЛІТЕРАТУРА....................................................................................89 Лекційний курс, що включає 6 тем, розраховано на 16 академічних годин.. Методологічною базою курсу є наукова розробка В.Л.Антонова про сутність архітектурної композиції як системи „людина-середовище”. Проект як засіб прогнозування реальності постає в цій концепції засобом передачі інформації від автора до споживача через складний код – мову архітектури. Завдання архітектурного проекту, таким чином, розглядається як прогнозована передача майбутнього впливу середовища на людину.
Специфікою архітектурної діяльності є її синтезуючий характер. Єдиний процес архітектурної діяльності лише через специфіку завдань роздвоюється на аналіз — пізнання окремих часток цілого (теорія) і синтезотриманих знань в творчому процесі архітектурного проектування (практика). В ході архітектурного проектування здійснюється об’єднання теорії і практики. «Найважливішим з самого початку є розуміння органічного взаємного зв’язку всіх теоретичних і практичних дисциплін; лише в цьому випадку їх сукупність наповниться в свідомості учня конкретним змістом» [В. Гропіус]. Архітектурне проектування, як в процесі навчання, так і в практичній діяльності професіонала об’єднує ізольовані дисципліни, поширює свій вплив на всі області знань. При цьому важливим є гуманітарна направленість діяльності архітектора; необхідність, в силу цього, зважати на майбутню реакцію можливого споживача на архітектурний твір. Мета дисципліни -дати майбутньому дизайнеру середовища розуміння того, що специфіка архітектурного проектування як профілюючої дисципліни полягає в тому, що окремі наукові і технічні знання, які були придбані нарізно, інтегруютьсяв творчому процесі, грані між різними областями знань розмиваються, здійснюється їх взаємне проникнення і комплексне охоплення. Завдання дисципліни – познайомити студента з сучасним розумінням архітектури (системний підхід, середовищний підхід, урбоекологічний підхід тощо); - познайомити з існуючими видами архітектурної діяльності і методами архітектурного проектування; - дати оцінку кожного метода з точки зору його відповідності поставленій меті. Читайте також:
|
||||||||
|