МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Каролінське відродження.Діонісій Ареопагіт · «Про небесну ієрархію» «Про божественні імена», «Про містичне богослівя», «Про церковну ієрархію» «Про небесну ієрархію»: · розрізняє замисел світу і створення, · Бог трансцендентний щодо сутності та існування. · Світ єдиний. · Бог створив світ з потребою існування блага. · Ангели і люди – розуми, першим предметом пізнання яких є Бог. · Три види пізнання: 1) апофатичне (що неможливо сказати про Бога), 2) катафатичне (те, що ми можемо сказати про Бога) 3) містичне (Бог не поєднується з тварним). · Розум існує для споглядання діяльності Бога. · Бог єдиний; Трійця – її назви, а сам Бог – ані одиниця, ані трійця. · У людини обмежена свобода волі. · Монофізист: Ісус – лише Бог. Боецій (5-6 ст.)(420-524) «Розрада» субстанція, кількість, якість можуть бути застосовані до Бога. Іоанн Дамаскін (7-8 ст.) (675-750). · «Джерело знань», «Діалектика», «Трактат про єресі», «Про православну віру». · Шість визначень філософії: теоретичні -істинне пізнання сущого, божественність речей людських, наука наук і мистецтв, практичні – вмирання чуттєвого, уподібнення до Бога, любов до Нього як до мудрості. · Філософія є служницею теології.
Альдхельм Малмсберійський (7-8 ст.), і його Загадка. Беда Достославний (7-8 ст.) · «Церковна історія народу англів». · Ввів літочислення до і після народження Христа. · Вніс зміни у Вульгату, вигадав імена волхвів.
Алкуїн (8-9 ст.) · «Libri carolini» - 4 книги. · Чи можна поєднати логіку (діалектика) і теологію? · Популяризація діалектики, · боротьба з адаптацією єресі, · користувався десятьма категоріями, які вважав августиновими. · Адаптаціоністська єресь: Ісус – людина. Без Трійці. Адаптація Августина: його бачення категорій, аналіз душі, спрощення неоплатонічних понять і їх раціоналізація.
Йоган Скот Еріугена (9 ст.) (810-877) · «Ніхто не потрапить на небеса, окрім філософії». · Полеміка з Генцем Готшальком щодо подвійної наперед визначеності (praedistinatione – аргумент від природи Бога: Бог простий, неподільний, вічний -августин-). Він казав що її не може бути. · Переклав три трактати Діонісія: «Про божественні імена», «про небесну ієрархію», «про церковну ієрархію». · Його праця – «про природу». · Неоплатонік. Рівні природи. Ближче до язичницького неоплатонізму.
Петро Даміан (11 ст.) (1007-1077) · Бог не збирався рятувати людей за допомогою діалектики, логіка є не господинею, а служницею філософії. · Захист фаліокви (Дух іде від Батька і Сина)
Ансельм Кентерберійський (11-12 ст.)(1033-1109) · вивчав Августина, · «Монологіон», «Прослогіон». · «Вірю, щоб зрозуміти». · Докази буття Бога: від міри досконалості, онтологічний (немає нічого більшого за Бога) · не робить розрізнення між природною і догматичною теологіями. · Почав писати твори від першої особи. · Тісно повязує віру і розум. · Прихильник Платона. · Суперечка про універсалії: Реальні лише поняття, вони мають власне існування, загальні поняття мають власне існування незалежно від одиничних речей ,але пов’язані з ними · Полеміка з Росцеліном Компєнським про філіокву. Росцелін – номіналізм (існують лише одиничні речі; три речі в Трійці) Навчальні інституції 12 ст.:Монастирські школи, кафедральні (єпископські) школи, індивідуальні майстри (1050-1150), університети. Сен-Вікторська школа – · засновник Гюго Сен-Вікторський (1100-1141) · гуманістична школа – гуманізм=гуманітарій. · Бл. 100 творів: педагогічні, екзегетичні, спіритуальні. · «Дидаскаліон» – потрібно вчитись, щоб досягти спасіння. · Спіритуалізм: духовні доктрини про само покращення, позбавлення першородного гріха. · Поділ наук: теорія, практика, логіка, механіка. · Примордіальні причини – божественні ідеї. · Світ – тіло – він єдиний. · Світова душа.
Шартрська школа: Бернар, Пєрі Шартрський, Гільберт Поретанський. Платонізм не через Августиа, а через «Тімей» Платона. Гільберт Поретанський (11-12 ст.) (1090-1154) · магістр в Парижі, єпископ Пуатьє. · засудив вчення Абеляра. · Писав про жіночі начала в Бозі.
Паризький Оксфорд – найважливіше для історії філософії до 14 ст. університет і парламент – дві інституції, що дійшли донині. Паризький університет – з 12 ст. центр вивчення логіки і теології, система вчених ступенів, найпопулярнішим був Абеляр. П’єр Абеляр(11-12 ст.) (1079-1142) · перший професор. · «Історія моїх страждань», диспут з Бернаром Клервоським. · «Етика, або Пізнай самого себе»: «Інтенція» як намір · Теологія вищого блага, між розумом і вірою немає суперечностей. · Природа є божественною мудрістю. · Концептуалізм: універсалії не існують як одиничні речі, статус буття у сфері інтелектуального пізнання, утворюють третій «концептуальний» світ. · Християнин походить від Христа, Христос – мудрість – християнин – філософ; Христос – логос; християнин – логік. · Група августина: Зібрав близько 158 спірних питання з богословів в питаннях «так чи ні». Виходити треба з авторства Біблії. · Етична доктрина – експлікація нових смислів людської свідомості; · нові трактування гріха й чесноти, · підґрунтя практики сповіді, покаяння.
Гільйом з Шампо(11-12 ст.) (1068-1121). · Ланська школа – етика в рамках споглядальної філософії. · Паризька школа. · Заснування Сен-Вікторської обителі, школи містичного реалізму. · Сентенції – диспут. · Два види реалізму за Абеляром: 1) визначали універсалію через рід, тотожність субстанцій, речі мають одну субстанцію і відрізняються акциденцією і 2) універсалії – тотожність субстанцій в силу статусу субстанції, поодинокі речі мають особистісну сутність.
Бернар Клервоський (11-12 ст.) (1091-1153) · містичний напрям в теології. · Організатор другого хрестового походу; перший устав тамплієрів, спільне між католицьким і православним – шанування Діви Марії
Читайте також:
|
||||||||
|