Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні фактори ефективності психотерапії. Покази до психотерапії.

 

Прогрес у психотерапії в даний час проявляється не тільки в розробці нових методів, але і в спробі синтезу концепцій і технічних прийомів, пошуку більш гнучкої інтегративної психотерапевтичної парадигми. Час покаже, наскільки можливе створення такої інтегративної моделі. Однак однією з істотних передумов її розвитку є вивчення загальних факторів психотерапії, характерних для її різних напрямів, форм і методів.

Актуальність визначення та дослідження загальних факторів психотерапії визнається більшістю дослідників і практиків у галузі психотерапії. Цьому сприяв, по-перше, пошук загальних базових процесів для всіх напрямків психотерапії, по-друге, все більше визнання того, що різні методи психотерапії можуть мати більше схожості, ніж відмінностей; по-третє, констатація приблизно рівної ефективності лікування у віддаленому періоді (безпосередні результати лікування можуть мати значні розбіжності) незалежно від форми психотерапії; по-четверте, уявлення про особливу значущість взаємовідносин "психотерапевт-пацієнт" в рамках практично всіх психотерапевтичних підходів.

Вивчення та аналіз процесу психотерапії передбачає розгляд взаємозв'язків між характеристиками пацієнта, психотерапевта та лікувального методу. Тому і пошук загальних факторів психотерапії теж пов'язаний з аналізом того, що відбувається з пацієнтом при використанні різноманітних психотерапевтичних підходів; що об'єднує поведінку психотерапевтів незалежно від їх теоретичної орієнтації; які загальні етапи характерні для психотерапевтичного процесу.

В якості загальних факторів психотерапії, з точки зору того, що відбувається з пацієнтом, зазвичай вважають:

1) звернення до сфери емоційних стосунків;

2) саморозуміння, прийняте пацієнтом і психотерапевтом;

3) надання та отримання інформації;

4) зміцнення віри хворого в одужання;

5) накопичення позитивного досвіду;

6) полегшення виходу емоцій.

Перераховані фактори по суті збігаються з механізмами лікувальної дії психотерапії і відображають когнітивні (2, 3), емоційні (1, 4, 5, 6) та поведінкові (5) процеси, що сприяють успішності психотерапії і в більшій чи меншій мірі представлені практично у всіх психотерапевтичних системах.

У якості загальних елементів стилю і стратегії поведінки психотерапевта, незалежно від їх теоретичної орієнтації, виділяють:

1) цільову орієнтацію на досягнення позитивних змін;

2) увага до взаємин "пацієнт – психотерапевт";

3) поєднання принципів "там і тоді" і "тут і зараз" (тобто використання в ході психотерапії як матеріалу, пов'язаного з історією життя пацієнта, так і з актуальною поведінкою і міжособистісною взаємодією пацієнта в процесі психотерапії).

Загальні чинники психотерапії можуть також розглядатися з точки зору її етапів. Загальний поетапний характер або послідовність процесу психотерапії (по суті мова йде про послідовну зміну конкретних завдань) найбільш чітко це проявляється в рамках психотерапевтичних напрямів, які орієнтовані на особистісні зміни, і може бути представлене наступним чином:

1) встановлення оптимального контакту, залучення пацієнта до співпраці, створення мотивації до психотерапії;

2) прояснення (розуміння психотерапевтом і, певною мірою, пацієнтом) причин і механізмів формування симптомів, виникнення емоційних і поведінкових порушень;

3) визначення "психотерапевтичних мішеней";

4) застосування конкретних методів і технік, які спрямовані на досягнення змін (когнітивних, емоційних, поведінкових) і призводять в подальшому до редукції симптоматики;

5) закріплення досягнутих результатів;

6) закінчення курсу психотерапії (зокрема, вирішення проблем, пов'язаних з можливою залежністю від психотерапевта).

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. Абіотичні та біотичні фактори.
  3. Агрегування та факторизація
  4. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  5. Аналіз ефективності використання каналів розподілу
  6. Аналіз ефективності використання оборотних активів
  7. Аналіз ефективності використання основних засобів.
  8. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  9. Аналіз ефективності інвестиційних проектів
  10. Аналіз ефективності кредитних операцій
  11. Аналіз ефективності системи антиризикованих заходів
  12. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів




Переглядів: 2194

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення основних понять. | Історія розвитку учіння про гіпноз.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.