Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 1: Предмет і значення логіки

МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ, ЇЇ МІСЦЕ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

У програмі розкриваються класичні та актуальні проблеми сучасного логічного знання і висвітлюється їх значення для діяльності спеціаліста у сфері готельної та ресторанної справи, вона створена на основі узагальнення досвіду аналогічних програм ВУЗів України.

Мета курсу полягає у ознайомленні студентів з концептуальним змістом логіки, її основною проблематикою, ідеями, напрямами і творами, що їх репрезентують. Головна увага зосереджується на висвітлення теорій та проблем сучасної логіки, напрацюванні основ культури логічного мислення.

Завдання курсу полягає у вивченні основ логіки, як науки про стандарти правильних міркувань, формування уявлень про форми і закони логічного мислення, про логічні відносини і методи вироблення навичок аналізу правильних міркувань, засвоєння основних категорій логічної науки.

Студенти повинні :

- сформувати навички аналітико-дедуктивного стилю мислення та раціонального осмислення висловлювань, доказів, текстів;

- осягнути суть наукового стилю викладу думок, специфіку наукового пізнання, принципів евристики;

- засвоїти раціональні схеми переконання, оволодіти теорією і практикою аргументації;

- виробити раціональний підхід до досліджуваних проблем, вдосконалювати стихійні способи доказового мислення;

- розвинути творчі здібності теоретичної та практичної діяльності у сфері міжнародних економічних відносин;

опанувати логічні основи ораторської, полемічної майстерності на основі використання здобутків логіки, науки доказу - єристики.


Теми рефератів:

1. Логіка як філософська наука про закони правильного мислення

2. Взаємозв`язок логіки і психології.

3. Логіка і математика. Роль та значення математичної логіки.

4. Логіка і кібернетика.

5. Логіка як навчальний курс в Києво-Могилянській академії.

6. Особливості понятійного апарату економічних та правових наук.

7. Логічні погляди представників Львівсько-Варшавської школи.

8. Історія розвитку логіки в Європі (Азії, США).

9. Логіка в сучасній Україні.

10. Роль логіки в економічній теорії і практиці.

11. Значення класифікації понять в економічних науках.

12. Значення логіки для формування культури мислення фахівця сфери туризму.

13. Гіпотеза в практиці пізнання.

14. Роль аналогії в пізнавальному процесі.

15. Софізми, паралогізми і парадокси, розуміння їх значення для розвитку мислення.

16. Особливості сучасного етапу розвитку логіки.

17. Проблема істинності модальних суджень.

18. Логічні основи переконання.

19. Сутність та логічні особливості спростування.

20. Логічні основи полеміки.

21. Значення логіки для розвитку ораторської майстерності менеджера.

22. Діалог як засіб пошуку істини в економічних дослідженнях

23. Практичні міркування та ігрові моделі.

24. Теорії пошуку інформації за допомогою запитань.

25. Структура полемічної аргументації.

26. Дедуктивні та індуктивні методи дослідження в практичній практиці.

27. Моделювання в економічних дослідженнях.

28. Логічні і математичні методи в економічній теорії і практиці.

29. Логічні особливості юридичних понять.

30. Логічні засоби отримання юридичних знань.

31. Комплекс “запитання – відповідь” та його роль у діяльності юриста.

32. Основи нормативної логіки в сфері підприємництва

33. Методи індукції та дедукції в економічному дослідженні

34. Синергетичний метод в економічному дослідженні.

35. Методи встановлення причинних зв’язків в економічному дослідженні

ЛЕКЦІЇ:

План

1. Логіка як наука про мислення. Особливості логічного знання.

2. Об’єкт, предмет логіки. Логіка та філософія.

3. Система методів, категорій логіки. Мова логіки.

4. Правильність та істинність міркувань. Софізм й паралогізм.

5. Роль логіки у формування культури мислення.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Iсторичне значення революції.
  6. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  9. Абетково-предметний покажчик
  10. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  11. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  12. Автоматизація процесу призначення IP-адрес




Переглядів: 934

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ку.л. +Ке.з. + Кем.з. + Кв.з. + Кп.з. | Лекція 9: Основи теорії аргументації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.