МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теоретичні відомості
Робоча гальмова система призначена для регулювання швидкості руху автомобіля і його повної зупинки. Гальмова система автомобіля ЗІЛ-431410 складається з чотирьох гальмових механізмів і їх пневматичного приводу. Гальмовий механізм призначений для створення штучного опору руху автомобіля. Гальмовий привід призначений для передачі енергії до гальмових механізмів і управління ними при гальмуванні. Робоча гальмова система автомобіля ЗІЛ-431410 складається: 1. Пневматичний привід: - компресор 1 (рис. 1); - регулятор тиску 2; - балони 28; - запобіжний клапан 24; - гальмовий кран 15; - манометр 25; - гальмові камери 14; - роз’єднувальний кран 21. 2. Гальмовий механізм: - ексцентрикові пальці 1 (рис.2); - гальмові колодки 11; - пружина 12; - черв’як 8; - черв’ячна шестерня 14. Компресор (рис.3) – двохциліндровий насос поршневого типу, рідинного охолодження, приводиться в дію клинопасовою передачею від колінчастого валу двигуна, продуктивність – 185 л/хв при 1580 об/хв колінчастого валу компресора. При русі поршня 4 (рис.3) вниз внаслідок розрідження відкривається, стискаючи пружину 7, впускний клапан 6 і циліндр наповнюється повітрям, що надходить з порожнини В. При зворотному ході поршня впускний клапан закривається. Збільшений тиск змушує відкритися пластинчатий нагнітальний клапан 8 і повітря по трубах надходить в балони. Регулятор тиску 13 (рис.3) разом з розвантажувальним пристроєм (рис.3а) автоматично підтримують тиск повітря в пневматичній системі в межах 0,60-0,74 МПа. Якщо тиск повітря в системі нижче 0,73-0,74 МПа пружина 22 регулятора, через шток 23, утримує впускний 25 та випускний 24 клапани в нижньому положенні. Впускний клапан закритий, а випускний відкритий. Канал Б розвантажувального пристрою через відкритий випускний клапан і канал А з’єднується з атмосферою. Плунжери 14 відтиснуті пружиною 11 вниз (розвантажувальний пристрій виключений) і компресор закачує повітря в балони. При досягненні тиску в балонах 0,73-0,74 МПа стиснуте повітря, долаючи зусилля пружини 22 піднімає клапани вверх. Випускний клапан 24 закривається, роз’єднуючи канал Б розвантажувального пристрою з атмосферою. Утримуючи клапани в цьому положенні, стиснуте повітря надходить у канал Б розвантажувального пристрою піднімає плунжери 14, які через штоки 21 відкривають і утримують у відкритому положенні впускні клапани 6. При цьому циліндри компресора з'єднуються між собою. Внаслідок чого поршні, які рухаються в протилежних напрямках, вільно переганяють повітря із одного циліндра в інший і подача стиснутого повітря в систему припиняється. При зниженні тиску до 0,60-0,63МПа розвантажувальний пристрій виключається і компресор почне закачувати повітря в балони. Повітряні балони призначені для зберігання стиснутого повітря. Об’єму їх вистачати на 8-10 гальмувань. На балоні є кран для зливу конденсату і кран для відбору повітря. Запобіжний клапан (рис.4) захищає систему від надмірного підвищення тиску у випадку поломки регулятора тиску. Запобіжний клапан встановлено на повітряному балоні. Клапан відрегульований гвинтом 6 (рис.4) на тиск початку відкриття 0,9-1,05 МПа. Гальмовий кран (рис.5) – комбінований (дві секції) призначений для управління колісними гальмовими механізмами автомобіля і причепа. Нижня секція крана призначена для керування гальмовими механізмами автомобіля, а верхня – причепа. Двійний важіль 2 (рис.5) забезпечує включення гальма причепа з невеликим випередженням, що дає можливість уникнути «набігу» причепа на автомобіль. При відпущеній педалі гальма зрівноважувальна пружина 23 (рис. 5) діє на діафрагму 8 верхньої секції через шток 7 зміщує її вправо. При цьому сідло клапану 9 щільно притискується до випускного клапана 11 (клапан закритий) і нагнітальна магістраль причепа буде роз'єднана з атмосферою. Впускний клапан 10 відкривається і стиснуте повітря з балонів автомобіля надходить у нагнітальну магістраль причепа. Із зростанням тиску діафрагма прогинається вліво, стискуючи зрівноважувальну пружину. Впускний клапан закривається, тоді сили, що діють на діафрагму з обох боків, стануть рівними і її переміщення припиниться при тиску повітря 0,48-0,53 МПа, його регулюють напрямною 6 (рис.5). При закручуванні збільшується натяг зрівноважувальної пружини і збільшується тиск при якому прогинається діафрагма. Впускний клапан 10 (рис.5) нижньої секції при відпущеній педалі закритий, а випускний 11 відкритий, і порожнини гальмових камер автомобіля через відкритий клапан і вікно з’єднується з атмосферою. При натисканні на педаль гальма двійний важіль 2 спочатку обертається на осі 20 штока 7 і через вісь 21 діє на стакан 15 який прогинає діафрагму 8 нижньої секції і закриває випускний клапан 11. Після закриття клапана опір переміщення малого важеля 22 зростає настільки, що він зупиняється і двійний важіль 2 починає обертатися на осі 26 (рис.6) зміщуючи шток 29 вліво. При цьому під тиском повітря в порожнині В діафрагмі верхньої секції прогинається дальше вліво і випускний клапан 9 відкривається. У порожнині В та з’єднувальній магістралі 33 тиск повітря зменшиться і починається гальмування причепа. Таким чином, при відсутності тиску повітря в магістралі 33 причепа спрацьовує його гальмо. У випадку аварійного відриву причепа від автомобіля пневматична система забезпечить автоматичне загальмовування причепа. Якщо, не натискаючи педаль до кінця, ми затримаємо її в якомусь проміжному положенні тоді із зменшенням тиску в порожнині В зрівноважувальна пружина 5 зміщує шток 29 з діафрагмою вправо і випускний клапан 9 знову закривається. Отже тиск у гальмових камерах, а значить, й інтенсивність гальмування, пропорційні переміщенню педалі. Так здійснюється слідкуюча дія верхньої секції гальмового крана. Якщо продовжувати натискати на педаль, стакан 23 нижньої секції переміститься вправо, прогне діафрагму 19 і відкриє впускний клапан 14. Стиснуте повітря з балонів починає надходити в порожнину Г, а звідти до гальмових камер колісних гальмових механізмів. Одночасно замикаються контакти вмикача стоп-сигналу і засвітяться лампи сигналу «стоп» в задніх ліхтарях. Якщо ми затримаємо педаль в проміжному положенні тоді із збільшенням тиску в порожнині Г діафрагма прогинається вліво, стискаючи зрівноважувальну пружину 22, і впускний клапан 14 закривається. Так здійснюється слідкуюча дія нижньої секції гальмового крана. Сідла 16 (рис.5) впускних клапанів 10 з розміщеними з обох боків регулювальними прокладками затиснуті штуцерами 17 та 18. Робочий хід впускних клапанів повинен бути 2,5-3 мм. Його вимірюють через штуцери і регулюють перестановленням регулювальних прокладок з одного боку сідла клапана на другий. Вільний хід двох плечового важеля 28 (рис.6) та вільний хід зовнішнього важеля 31, який не викликає переміщення діафрагми, повинен становити 1‑2 мм. Визначають цей хід похитуванням важелів, а вільний хід важеля 28 регулюють болтом 4. Робочий хід штоку 29 (рис.6) повинен становити 5 мм, його вимірюють при знятому корпусі 3 і тиску повітря в перепускній трубі 15 рівному 0,7 МПа, а регулюють його болтом 30. Манометр 25 (рис.1) призначений для контролю тиску повітря в пневматичному приводі. Манометр має верхню і нижню шкалу. Верхня шкала визначає тиск повітря в балонах, а нижня – тиск повітря в гальмових камерах під час гальмування. При відпущеній педалі гальма стрілка нижньої шкали стоїть на нулі. Гальмова камера (рис.7) приводить в дію колісний гальмовий механізм за рахунок енергії стиснутого повітря. Перед встановленням камери на автомобіль перевіряють розмір А, який повинен становити 74-75 мм. Роз'єднувальний кран 20 (рис.1) призначений для відключення пневматичного приводу гальма причепа від пневматичної системи автомобіля при роботі без причепа. З’єднувальна головка 21 (рис.1) призначена для з'єднання повітропроводів автомобіля і причепа. Основним показником справного і правильно відрегульованого пневматичного приводу є тиск повітря і герметичність системи. Під час руху автомобіля тиск у системі повинен бути 0,60-0,74 МПа. При працюючому двигуні і різкому натисканні на педаль гальма до упору показання верхньої стрілки манометра дещо зменшується, а нижньої –повинні зростати до тиску в системі. Поки педаль натиснута, помітного зниження тиску повітря не повинно бути. Зниження тиску свідчить про негерметичність системи. Місця виходу повітря визначають на слух, або за допомогою мильної емульсії. Час виходу повітря з гальмових камер при різкому відпусканні педалі не повинен перевищувати 2 секунди. При непрацюючому двигуні і виключених гальмових механізмах за 30 хв. тиск повітря у системі не повинен знижуватися більше як на 0,1 МПа. Якщо при задовільній герметичності системи за одне повне гальмування тиск знижується більш як на 0,1 МПа, потрібно відрегулювати гальмові механізми. Гальмовий механізм (рис.2) призначений для створення і зміни штучного опору руху автомобіля. При натисканні на педаль гальма під кришку 4 (рис.7) поступає стиснуте повітря, яке прогинає діафрагму 1 до корпусу 5 разом з диском 11 та переміщує шток 7. Останній через вилку 6 передає зусилля на важіль 7 (рис.2) вала розтискного кулака 10, внаслідок чого гальмові колодки 11 розтискаються і притискуються до барабана – колесо загальмовується. Основним показником правильно відрегульованого гальмового механізму є вихід штоків 6 (рис.2). При нормальному тиску повітря в системі (0,6‑0,7 МПа) і правильно відрегульованих гальмових механізмах вихід штоків, при повному гальмуванні, повинен бути: - для передніх гальмових механізмів – 15-25 мм; - для задніх – 20-40 мм В процесі експлуатації фрикційні накладки на гальмових колодках будуть спрацьовуватися, а це значить, що буде збільшуватися зазор між колодками і барабаном відповідно буде збільшуватися і вихід штоків. Для відновлення зазору між колодками і барабаном виконують: - часткове регулювання; - повне регулювання. Часткове регулювання виконують для відновлення нормального зазору між барабаном і колодками (вихід штоків 15-22 мм). Повне регулювання виконують після заміни накладок на колодках, після демонтажно-монтажних робіт в гальмовому механізмі, а також тоді коли частковим регулюванням неможливо відрегулювати гальмо. Випробування робочої гальмової системи автомобіля ЗИЛ-431410, проводять на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементно- або асфальтобетонним покриттям при початковій швидкості гальмування 60 км/год. Гальмовий шлях, автомобіля з повною масою (10400 кг) повинен бути не більше 36,7м. Повна маса – це маса спорядженого транспортного засобу з вантажем, водієм і пасажирами. Маса спорядженого транспортного засобу – це маса автомобіля заправленого паливом, охолоджувальною рідиною, з запасним колесом, інструментом, а також водієм та пасажирами.
З А П А М ’ Я Т А Й Т Е :
1. При заміні накладки на одній колодці в гальмовому механізмі обов’язково поміняйте накладку на другій колодці цього ж механізму і обов'язково поміняйте накладки в другому гальмовому механізмі цього ж моста. 2. На одному мості вихід штоків повинен бути однаковий. 3. Експлуатація будь-якого автомобіля, допускається в тому разі, якщо він має справну гальмову систему.
Стоянкове гальмо призначене для удержування автомобіля на місці в нерухомому стані. Стоянкове гальмо автомобіля ЗИЛ-130 барабанного типу і діє на карданний вал трансмісії. При переміщенні важеля 8 (рис.8) назад механічний привід здійснює поворот розтискного кулака 7, який притискає колодки 3 до барабана 1. Стоянкове гальмо повинно використовуватись тільки в ролі стоянкового. Користуватися ним під час руху автомобіля дозволяється в аварійних випадках. Також потрібно пам’ятати, що сигнал гальмування ("стоп-сигнал") не світиться при гальмуванні автомобіля стоянковим гальмом. Правильно відрегульоване стоянкове гальмо повинно надійно утримувати повністю завантажений автомобіль на підйомах і впусках до 20% (11,5°), з сухим дорожнім покриттям. Якщо на автомобілі встановлено двохсекційний гальмовий кран то його робота часто поєднується, за допомогою тяг, з роботою стоянкового гальма. Таке поєднання забезпечує загальмовування причепа при встановленні автомобіля на стоянкове гальмо.
ДЛЯ БЕЗВІДМОВНОЇ РОБОТИ ГАЛЬМА НЕОБХІДНО :
1. Не тримати без потреби ногу на педалі гальма. 2. Гальмувати без ривків, плавно натискаючи на педаль. 3. Постійно слідкувати за тиском повітря в пневматичному приводі. (при рушанні з місця тиск повітря повинен бути не нижче 0,45 МПа, під час руху 0,60-0,74 МПа. 4. Слідкувати за герметичністю системи. 5. При рушанні автомобіля з місця не забувати звільнити стоянкове гальмо. 6. Щоб уникнути витрати повітря при гальмуванні категорично забороняється зупиняти двигун на спусках.
Читайте також:
|
||||||||
|