Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота №1.

Міністерство освіти і науки України

Національний університет «Львівська політехніка»

 

 

До лабораторних занять

з курсу «Менеджмент та маркетинг у фармації»

для студентів базового напрямку 6.120201

«Фармація»

 

 

Затверджено

на засіданні кафедри

технології біологічно активних

сполук, фармації та біотехнології

Протокол № 1 від 31.08.2010р.

 

Львів 2010


Методичні вказівки до лабораторних занять з курсу «Менеджмент та маркетинг у фармації» для студентів базового напрямку 6.120201 «Фармація» / Кричковська А.М., Стасевич М.В., Громовик Б.П., Баранович Д.Б., Червецова В.Г., Новіков В.П. - Видавництво кафедри ТБСФБ НУ «Львівська політехніка». - 2010. – 147 с.

 

 

Упорядники: Кричковська А.М., к.фармац.н., доц.

Стасевич М.В. к.х.н., ст. викл.

Громовик Б.П. д.фармац.н., проф.

Баранович Д.Б., к.х.н., доц.

Червецова В.Г., к.б.н., доц.

Новіков В.П., д.х.н., проф.

 

 

Відповідальний за випуск: Новіков В.П., д.х.н., проф.

 

 

Рецензенти: Лубенець В.І., д.х.н., проф.

 


Вступ

 

За останні роки відбулись кардинальні зміни у діяльності аптечних закладів та фармацевтичних підприємств України. Це пов'язано з переходом економіки нашої держави до ринкових відносин та інтеграцією до ЄС.

Особливістю діяльності аптечних закладів та фармацевтичних підприємств є те, що вони являються не лише закладами охорони здоров'я, а й торговельними закладами, працівники яких щоденно зустрічаються з питаннями вивчення регіонального та зарубіжного фармацевтичного ринку, конкурентоспроможності, постачання та збуту товару, ціноутворення. Виконання поставлених перед аптечними закладами та фармацевтичними підприємствами задач не можливе без відповідних кадрів. Тому фахове вирішення цих питань вимагає знання таких елементів ринкової економіки як менеджмент та маркетинг.

Фармацевтичний менеджмент — це сукупність принципів, методів і засобів керування організаційними системами для забезпечення максимальної ефективності їх функціонування; сучасний метод управління аптечними або фармацевтичними підприємствами (фірмами) з метою отримання прибутку, успішного вирішення економічних та соціальних задач; система прийняття оптимальних рішень у області управління.

Фармацевтичний маркетинг — це вид людської діяльності, який спрямований на виявлення та задоволення потреб людини у лікарських засобах та виробах медичного призначення.

Основним змістом ринкових відносин є підприємницька діяльність вільно і самостійно господарюючих суб'єктів — юридичних та фізичних осіб. Для розуміння суті цієї діяльності на сучасному етапі представлений методичний матеріал розділений на три складові: фармацевтичний менеджмент кадровий, фармацевтичний менеджмент організаційний та фармацевтичний маркетинг.

 


ЗМІСТ

Менеджмент та підприємництво Підприємство в хіміко-фармацевтичній промисловості Поняття підприємництва, принципи, організаційні форми Види підприємницької діяльності. Створення підприємства Реєстрація підприємства
  Контрольні питання до роботи №1 Завдання для лабораторної роботи роботи №1
Хіміко-фармацевтичне підприємство як об`єкт управління Структура хіміко-фармацевтичного підприємства. Основні функції та обов`язки структурних підрозділів Основні функції та обов`язки менеджерів підприємства
  Контрольні питання до роботи №2 Завдання для лабораторної роботи роботи №2
Ліцензування фармацевтичної діяльності Особливості здійснення підприємницької діяльності при виготовленні і реалізації лікарських субстанцій Ліцензування виробництва лікарських засобів Ліцензування діяльності при виготовленні наркотичних і психотропних речовин, а також прекурсорів
  Контрольні питання до роботи №3 Завдання для лабораторної роботи роботи №3
Державна реєстрація лікарських засобів в Україні Порядок державної реєстрації лікарських засобів, субстанцій, допоміжних речовин Перереєстрація лікарських препаратів
  Контрольні питання до роботи №4 Завдання для лабораторної роботи роботи №4
Комплекс належних практик у фармацевтичній діяльності. Належна виробнича та належна лабораторна практика у промисловій фармації Вимоги до приміщень та обладнання Вимоги до персоналу Вимоги до роботи за контрактом
  Контрольні питання до роботи №5 Завдання для лабораторної роботи роботи №5
Фармацевтичний маркетинг. Суб’єкти та функції фармацевтичного маркетингу Ліки як ринкова продукція Життєвий цикл лікарського препарату
  Контрольні питання до роботи №6 Завдання для лабораторної роботи роботи №6
Структура і організація фармацевтичного ринку. Моделювання закономірностей фармацевтичного ринку і дослідження маркетингових можливостей фармацевтичних підприємств Види сегментації фармацевтичного ринку. Стратегії охоплення ринку. SWOT–аналіз. Види бенчмаркінгу. Етапи бенчмаркінгу.
  Контрольні питання до роботи №7 Завдання для лабораторної роботи роботи №7
Принципи маркетингового дослідження фармацевтичного ринку та вивчення споживачів лікарських засобів Класифікація маркетингових досліджень Модель процесу маркетингового дослідження Методи проведення «польових» досліджень Фактори, які впливають на поведінку споживача ABC-аналіз лікарських засобів. VEN-аналіз Фармакоекономічний аналіз. Мета-аналіз
  Контрольні питання до роботи №8 Завдання для лабораторної роботи роботи №8
Функціональне забезпечення маркетингової діяльності фармацевтичних фірм. Основні напрями можливостей розвитку фармацевтичного підприємства Модель тактичного планування фармацевтичного маркетингу
  Контрольні питання до роботи №9 Завдання для лабораторної роботи роботи №9
Основні принципи кадрового менеджменту. Етика та деонтологія у фармації. Основи законодавства України про працю та управління трудовими ресурсами.
  Контрольні питання до роботи №10 Завдання для лабораторної роботи роботи №10
Структура кадрової служби підприємств фармацевтичної галузі. Етапи управління трудовими ресурсами фармацевтичної організації Джерела отримання інформації про потенційних працівників фармацевтичного підприємства Кадрова політика підприємства
  Контрольні питання до роботи №11 Завдання для лабораторної роботи роботи №11
   
Державна система контролю якості ліків в України. Фармацевтичний менеджмент: організація контролю якості ліків у фармацевтичній галузі. Положення про Держлікінспекцію України.
  Контрольні питання до роботи №12 Завдання для лабораторної роботи роботи №12
Нормативно-технологічна підготовка виробництва. Технологічна підготовка виробництва як фактор науково-технічного прогресу. Система технічної документації. Система контрольно-аналітичної документації. Розробка і впровадження нової продукції.
  Контрольні питання до роботи №13 Завдання для лабораторної роботи роботи №13
Основи ціноутворення на лікарські засоби. Типи ринків за ціновими факторами. Визначення цінової політики фармацевтичної фірми. Прогнозування попиту на лікарські засоби в залежності від рівня цін.
  Контрольні питання до роботи №14 Завдання для лабораторної роботи роботи №14
Процес організації раціональної системи збуту фармацевтичних фірм. Система ФОПТИЗ. Логістика. Стимулювання збуту фармацевтичних препаратів у процесі маркетингової діяльності. Елементи системи просування товарів. Методи оцінки оптимальності запасів ЛЗ.
  Контрольні питання до роботи №15 Завдання для лабораторної роботи роботи №15
Планування підприємницької діяльності. Планування підприємництва. Блок-схема розробки бізнес-плану для фармацевтичного підприємства. Особливості складання бізнес-плану для хіміко-фармацевтичної галузі. Аналіз ліквідності підприємства. Аудит.
  Контрольні питання до роботи №16 Завдання для лабораторної роботи роботи №16
   
  Література

 

   

Лабораторна робота №1.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 705

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток А | Тема: Менеджмент та підприємництво.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.