реклама і „паблік рілейшнз“ - формування обізнаності з препаратом; стимулювання збуту - „підштовхування“ лікарів до апробації препарату; персональний продаж - переконання лікарів у доцільності призначення препарату і спонукання аптечних фахівців до його продажу
зростання
реклама і „паблік рілейшнз“ - зберігають свою значущість; стимулювання збуту і персональний продаж- скорочують
зрілість і насичення
реклама- носить нагадувальний характер; „паблік рілейшнз“, стимулювання збуту і персональний продаж - скорочують
спад
стимулювання збуту-застосовують активно; реклама, „паблік рілейшнз“, і персональний продаж – різко скорочують
Стратегії просування лікарських засобів:
ä „проштовхування“ ліків (push strategy) передбачає інтенсивне стимулювання сфери обігу для просування лікарських засобів каналами збуту.
ä „притягування“ споживачів до ліків (pull strategy) передбачає значні витрати на рекламу і стимулювання споживачів для формування у них попиту на конкретні лікарські засоби.