МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Хід роботи1. Запустити компьютерну програму ”dr”. Ознайомитись з теорією до роботи. 2. Вибрати решітку з періодом d1 або d2. Введіть цю величину за допомогою кнопочного перемикача. 3. Вивести на екран спектр еталону. Для цього натисніть на кнопку «еталон». 4. По дифракційній катині визначити за допомогою лінійки кути дифракції для перших трьох позитивних негативних порядків.Для переміщення лінійки поставте курсор за робочими вікнами ті натисніть ліву кнопку миші. 5. Виміряти за допомогою лінійки відстань хk між центральним та 1,2,3 максимумом. 6. За формулою головних максимумів дифракційної гратки розрахуйте її період для всїх трьох порядків. Запишіть середній результат. Довжина хвилі еталонного джерела 640 нм. 7. Визначити сталу гратки виходячи з формули: d xk = m λ L (14.2) де m =1.2,3… - порядок дифракційного максимуму; L = 1м – відстань від щілини до екрану. Для цього натисніть кнопку «спектр». Дане випромінювання вміщує 4 спектральні лінії з різними довжинами хвиль. 8. Вивести на екран лінійчатий спектр. За допомогою лінійки визначте кути дифракції для всіх 4 спектральних ліній у 2 позитивних та 2 негативних порядків спектру. Зверніть увагу на перекриття дифракційних спектрів великих порядків. 9. Виміряти за допомогою лінійки відстань xk для блакитної, зеленої, жовтої і червоної лінії. Розрахуйте довжини хвиль всіх спектральних ліній за формулою головних максимумів. Період гратки d був визначений раніше. Розрахунки проведіть для першого та другого порядків для кожної спектральної лінії запишіть середній результат 10. Виходячи з формули (13.2) визначити довжини хвиль цих ліній. За вказівками викладача введіть інше значення періода гратки, натиснувши відповідну кнопку. Після цього повністю виконайте всі описані вище досліди для цього випадку. 11. Дослідити суцільний спектр. Натисніть кнопку суцільний. З’явиться дифракційний спектр для звичайного білого світла. Спостерігати, як передуються кольори в спектрах малих порядків. Зверніть увагу на перекриття спектрів великих порядків. Як зміниться спектр для іншого значення d? 12. Зробити висновки.
Контрольні запитання
1. Яке явище називається дифракцією світла? 2. Що таке дифракційна решітка, для чого вона призначена? 3. Чому дифракційна решітка розкладує світло в спектр? 4. Різниця ходу та різниця фаз при дифракції на дифракційній решітці. 5. Написати умови виникнення дифракційного максимуму інтенсивності при дифракції на дифракційній решітці.
Читайте також:
|
||||||||
|