Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Приступаючи до вивчення цього курсу, слід знати, що теорія держави і права є базовою загально-юридичною наукою, що формує основні висновки, поняття і рекомендації для всіх юридичних дисциплін. У зв'язку із цим при вивченні курсу слід приділити більше уваги основним поняттям, характерним ознакам різних державно-правових явищ.

При підготовці до заняття основну увагу потрібно зосередити на з’ясуванні проблеми визначення місця теорії держави і права в системі юридичних наук. Місце теорії держави і права в системі суспільних наук, з одного боку, та в системі юридичних – з іншого, зумовлене, насамперед, особливістю предмета дослідження цієї фундаментальної науки. При цьому, слід мати на увазі, що держава і права – це, передусім, невід’ємні складові будь-якого цивілізованого суспільства, яким властиві ознаки загальносоціального характеру. Водночас державно-правові явища є самостійними інститутами, цілісними соціальними системами зі специфічними, своєрідними особливостями.

Важливо розібратися з питанням, що є предметом теорії держави і права. Предмет науки – це те, що конкретно вивчає ця наука. Будь-яка наука має власний предмет дослідження. Наука теорія держави і права розглядає такі сторони і процеси державно-правового життя, як процес виникнення, становлення і розвитку держави і права; взаємозв'язок держави і права; їх характерні ознаки, форми, сутність, зміст і ознаки; місце і роль держави і права в житті суспільства і в його політичній системі; право, правосвідомість, законність і конституційність; законодавчий процес і його окремі стадії; правомірну поведінку, правопорушення і юридичну відповідальність.

Співвідношення теорії держави і права з іншими юридичними та гуманітарними науками визначається шляхом виявлення єдності, відмінностей і взаємодії теорії держави і права з теоретико-історичними, галузевими прикладними і гуманітарними науками.

Розглядаючи питання про методологію теорії держави і права, слід з’ясувати, що за їх допомогою ми пізнаємо державно-правові явища. Увесь накопичений у процесі функціонування державно-правових явищ досвід, усі властиві державі та праву ознаки повинні бути враховані і відбиті у використаних категоріях і поняттях.

Також курсанти та студенти повинні вміти характеризувати функції теорії держави і права. При цьому, курсантам (студентам) слід зрозуміти, що сутність, соціальне, науково-пізнавальне і навчальне призначення теорії держави і права розкриваються в її функціях, що визначаються предметом самої науки.

Отже, теорія держави і права належить до фундаментальних юридичних наук, що дають базові юридичні знання, є фундаментом для вивчення решти юридичних наук. Значення таких знань полягає в тому, що курсанти та студенти-юристи, які вивчили теорію держави і права, засвоюють абетку та логіку правознавства, методологію вивчення державно-правових явищ, без знання яких неможливо в подальшому просуватися в безмежний світ юридичних наук.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РЕКОМЕНДАЦІЯМИ ТА ПРАКТИЧНИМИ ЗАВДАННЯМИ | Практичні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.