У методиці засвоєння рухових дій процес навчання умовно розподіляють на три етапи:
I етап – початкове вивчення рухових дій (це ознайомлення з технікою рухової дії).
На першому етапі створюється загальне уявлення про рухову дію шляхом розповіді, показу, пояснення. Робиться спроба практичного виконання рухової дії у цілому.
ІІ етап – поглиблене вивчення дії (розучування).
На другому етапі відбувається безпосереднє оволодіння технікою рухової дії та виконання її в цілому наприкінці етапу. Уточнюється повна інформація до особливостей техніки вправи, якості виконання навчальних завдань. Треба, якомога швидше перейти до цілісного виконання вправи. У разі необхідності є змога повернутися до окремих елементів техніки, виділити їх з загальної структури рухової дії.
Важливою умовою цього етапу є виконання вправи із зусиллям, близьким до максимального. Збільшується й обсяг роботи (кількість повторень).
Після того, як рухова дія (вправа) засвоєна в цілому та виконується без суттєвих помилок, переходять до останнього етапу.
ІІІ етап – удосконалення техніки рухової дії (підсумкове відпрацювання дії, закріплення, тренування). Формуються рухові дії вищої якості.
На третьому етапі проходить подальше удосконалення дій. Метою цього етапу є стабільне, якісне виконання рухової дії у різних умовах, як і у життєвій, так й у виробничій діяльності та практиці, також у спортивній руховій діяльності.
Умовна методика формування професіонально важливих рухових навичок та якостей наведена на рисунку 2.
1. назвати рухову дію 1. підготовчі рухи, 1. метод стандартно –
2. показати рухову дію підвідні вправи повторювальних
3. пояснити вплив на 2. за частинами вправ
організм, важливість та елементами 2. метод варіативно
призначення рухових 3. за розділом поперемінних вправ
якостей та дій. 4. у цілому 3. практичний, ігро-
4. пояснити техніку ви- вий, змагальний
конання рухових дій методи
5. спроба практичного 4. метод тренувань
виконання рухових дій «сполученого впливу»
Рисунок 2 Структура етапів процесу формування рухових якостей