Уповільн-я зростання обсягу продажу свідчить, що товар досяг СЗ. СЗ має найбільшу тривалість. СЗ можна поділити на 3 фази: З-ть, що зростає; стабільна З-ть; З-ть на зниженні. З-ть, що зростає, забезпечує поступове збільш-я обсягів продажу постійним покупцям. Стабільна з-ть (фаза насич-я) характ-ся постійним рівнем к-ті покупок на заміну використаних товарів. На 3ій фазі (з-ть на зниж-ні) обсяги продажу починають зменшув-я, бо деякі постійні покупці знаходять аналогічну продукцію ін виробників. Під час СЗ товару його придбання здійснює масовий ринок із середнім прибутком. Зниж-я темпів зрост-я продажу призводить до появи надлишкових вироб-х потужностей і загостр-я конкуренції. Тому частіше відбуваються знижки цін, збільш-ся витрати на стимулювання збуту й рекламу. На СЗ можливе застосування таких маркет-х стратегій: модифікація ринку; модиф-ція товару; мод-ція маркет-х засобів.
Сутн і завд-я цін-ї політики (ЦП) в М-гу
М-ва ЦП-комплекс заходів стосовно визначення відпускної ціни, знижок, умов оплати за товари чи послуги, управл-я цінами з урахув-ям побажань та можливостей споживачів, а також одночасного забезпеч-я прибутку підпр-ва-товаровир-ка чи продавця. Пол-ка цін - один з гол-их елементів марк-гу, оскільки ціна є:-одним із головних інструментів у конкурентній боротьбі; -однією з головних передумов купівлі-продажу товарів; -чітко і просто вимірюваною змінною, яка постійно використовується в екон розрахунках фірми; -важливою передумовою досягнення п-вом своїх стратегічних цілей; -надійним засобом зрівнова-жування попиту і пропонування. МЦП засновується на методах маркет-го ціноутворення, реалізується через марке-гові цінові стратегії і має розглядатися лише в контексті загальної пол-ки фірми. Завдання: *розрахунок цін, *управл-я цінами п-ва, *політика знижок, *кредитна політика п-ва, *політика кондицій.