Для покупців, які не можуть оцінити якість через брак необх-ї інфор-ї або досвіду, важливим показ-ом якості товару є ціна. Спож-чі - фактор ціноутвор-я,при якому за основу визнач-я ціни берет-я ступінь готов-ті спож-ча купити даний товар за запроп-ю ціною. Головним фактором встанов-я ціни на основі даного методу є сприйн-я спож-ем цінності продукту,а не витрати. Ціноутвор-я починається з виявл-я потреб і оцінок співвід-ня між ціною та цінністю продукту.Кожна ціна обумовлює різну величину попиту.Є так звані ціни-еталони -ціни, які відклад-ся у свід-ті покупців і які виступ-ь в якості деякого цінового орієнтиру, коли покупці шукають певний товар. Вимоги,обумов-і витрат-и і прибутком,визнач-ь нижню межу ціни,її верхня межа залежить від спожив-о сприйняття (яку ціну готов заплатити спож-ч).Для визнач-я віднош-я споживача до рівня цін проводять спец-і маркет-і дослідж-я,починаючи з опиту споживачів і закінчуючи тестуванням ринку.
Конкур-и як ціноутв-ий фактор М-гу: сутн, хар
Конкуренти-фактор ціноутвор-я,при якому за основу визнач-я ціни беруться ціни конкур-в і необхідно зважати на їх можливу реакцію на змін-я ціни на ринку.Хоча макс-а ціна може визнач-я попитом, а мін-витратами,на встанов-я фірмою серед-о діап-ну цін впливають ціни конкурентів і їхні ринкові реакції.Фірмі необхідно знати ціни і якість товарів своїх конкур-в.Домогтися цього можна декількома способ-и: 1.доруч-и своїм представ-м зробити порівнял-і покупки, щоб зіставити ціни,товари між собою. 2.роздобути прейскур-и конкур-в,закупити їхнє устаткув-я і розібрати його. 3.попросити покупців вислов-я з приводу того,як вони сприйм-ь ціни і якість товарів конкур-в. Використ-ся наступні підходи до ціноутвор-я: 1)виходячи з створившихся на ринку традицій ціноутв-я;2)слідув-я за цінами риноч-о лідера. В 1му випадку ціни визнач-ся за умови,що кожний продавець ринку встанов-є ціни,поваж-чі звичаї ціноутвор-я і рівень цін,який склався на ринку. В 2му випадку вир-ик визначає свої ціни, виходячи з цін ринк-о лідера.При цьому лідер-во визнач-ся такими важливими показниками, як найбільша доля ринку,якість продукту, його престиж-ь.