Персональний продаж (ПП) товару: сутність та умови застосування.
ПП-індивідуал-е усне пред’явл-я товару чи послуги під час бесіди з конкретним спож-ем з метою здійсн-я купівлі-продажу товару.Є 3 типи ПП. 1.Прийн-я замовл-я -обробка рутинних або повторних замовлень на продукти чи послуги, які підпр-во вже продавало. Цей тип ПП має місце в разі операцій з простими продуктами або послугами, які продаються за помірними цінами і не належать до технічно- або технологічно складних. 2.Отрим-я замовлень -ідентифікація перспективних покупців, забезпеч-я їх інфор-єю з метою перекон-я в необхідності здійсн-я закупки товару чи послуги. Такий тип ПП має місце в процесах збуту технічно складної продукції, яка до того ж потребує і супровідного сервісу. 3.Забезпеч-я збуту -ідентифікація перспективних покупців, аналіз і розв’яз-я їх проблем через просув-я нових товарів. Такий тип ПП здійсн-ся з викор-ням спец збутових агентів-персон-их продавців. ПП застосов-я за таких умов: 1.Цільовий ринок-вир-чі спож-чі чи посередники; 2.Ризик купівлі-високий; 3.Складність продукту-висока; 4.Рівень послуг-високий; 5.Стратегія каналу розподілу-стратегія «проштовхув-я»; 6.Географ. розміщ-я спож-ів – концентроване.
Ф-ї реклами (Р) в залеж-ті від стадії жит-го циклу товару
Р-довільна платна форма неперсон-ої презентації та просув-я ідей, товарів, послуг через ЗМІ. На етапі вивед-я товару на ринок, в період створення первинного попиту застос-ся інформативна Р, ф-ями якої є розповідь про новинку, про зміну цін, а також проінформованість спож-ів про товари, їх види, призначення, показники якості, особливості, принципи дії та про місцезнаходження підпр-ва чи торгов-го закладу, № тел. На етапі зростання, коли фірма тільки формує вибірковий попит, озираючись на конкурентів, застос-ся переконувальна Р, ф-ями якої є навіюв-я думки про перевагу марки, переконати спож-ча тут же зробити покупку, спонукає замовника до зустрічі з торговельним агентом фірми. До нагадувальної Р звертаються на етапі зрілості для підтвердж-я раніше прийнятого вибору. Така Р нагадує про наявність товару, місце і умови його продажу та викор-ня.