Канали збуту–сукупність підпр-в, організацій чи окремих осіб, включ-их процес довед-я продуктів до споживача. К.з. визначає шлях, по якому товари рухаються від вир-ків до споживачів. Учасниками к.з. можуть бути оптові та роздрібні торгівці, агенти, брокери, джоббери, дилери, дистриб’ютори, маклери. К.з. можна охарактер-и кільк-ю рівнів каналів. В будь-якому К.з. циркул-ь потоки фіз-их потоків, прав власності на них, платежів, інформацій; існ-ь свої методи просув-я продукту. З організ-ої точки зору виділ-ь К.з. звичайні, які включ у свій склад незал-і організ-ії, котрі не мають явно виражених лідируючих позицій і схильні до конфліктів. Функц-ня К.з. припускає організ-ію відбору учасників каналу, розробку системи стимул-я та оцінки ефектив-і їх труда. Для встановл-я довгострокових контактів з посередниками створ-ь спец-ий підрозділ, котрий займається виявл-ям нужд посередників та розробкою програм надання їм допомоги. Вибір К.з. прямим образом впливає на товарорух.
Суч тенд-ії розв-у М-гу на підпр-ах У-и
В укр.-кій практиці існує ряд негативних дій, які роблять переважно укр-кі підпр-і: хаотичне викор-я окремих елементів М-гу, асоціюв-я М-гу лише з рекламою, необґрунтоване застосув-я західних методик, нетворчий підхід до М-вої діяльності, орієнтація на короткострокову перспективу, відсутність програм лояльності клієнтів, низький сервіс, відсутність гнучкості та незнання власних споживачів. Спектр цих помилок говорить про таку діяльність підпр-в, яка спрямована лише на отрим-я більш вис-го прибутку не залежно від рівня задовол-я та подальшої зацікавленості в їх товарах всього населення. Тому усі сили повинні йти на ліквідацію цих помилок, наприклад, шляхом застосув-я або впровадж-я методик ведення М-вої політики підпр-в зарубіжних розвинутих країн, приєдн-я нових молодих спеціалістів у цій сфері з творчим потенціалом та свіжими ідеями, глибокого вивч-я потреб населення та сприяння розшир-ю дослідницьких робіт, посилення контролю за всією діяльністю.