Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна характеристика педагогічної майстерності і її рівнів

Учитель може здійснювати свою професійну діяль­ність на різних рівнях майстерності. Педагогічна май­стерність виявляється у оволодінні вчителем кращими зразками, еталонами, рівнями діяльності, педагогічного спілкування та професійної поведінки. Майстерність по­значається на результатах навченості, вихованості і роз­витку школярів.

Кожен педагог за бажання та наполегливості може ста­ти майстром своєї праці. Педагогічна майстерність безпо­середньо не пов'язана зі стажем роботи, а знання психології є важливою її умовою.

Педагогічна майстерність — оволодіння педагогом кращими зразками, еталонами та рівнем педагогічної діяльності, педагогіч­ного спілкування, професійної поведінки, що забезпечує високі результати навченості, вихованості і розвитку учнів.

Педагогічну діяльність вчитель реалізує на репродук­тивному (вчитель викладає те, що знає, і як знає; не кон­тролює, як його сприймають учні, яких досягає результа­тів), адаптивному (викладання інформації з урахуванням особливостей учнів), локально-моделюючому (формування знань з окремих тем), системно-моделюючому (створення у школярів цілісної системи знань з предмету), діяльнісно-у (педагог не тільки формує в учнів систему знань, а й сприяє їхньому розвитку як суб'єктів пізнання та інших видів діяльності) рівнях.

Вчителі з високим рівнем педмайстерності глибоко володіють предметом та методикою його викладання, мають широкий науковий і культурний кругозір, знають психологію дітей, вміло використовують методику викла­дання. Вони знають, як організувати групову та індивіду­альну роботу учнів, згуртувати клас, у них щирі стосунки з дітьми. Як правило, педагоги досягають високих резуль­татів у розвитку, навчанні та вихованні школярів.

Педагоги середнього рівня педмайстерності знають предмет, володіють методикою, мають широкий культур­ний і науковий кругозір. Однак їх педагогічні уміння (кон­структивні, комунікативні, організаторські) недостатньо розвинені, такі вчителі мають середні здібності, люблять дітей, але не завжди розуміють і знають їх індивідуально-психологічні особливості.

Низький рівень педагогічної майстерності свідчить, що педагоги задовільно знають предмет, не володіють методикою його викладання, мають обмежений науковий і культурний кругозір, не завжди здатні застосовувати свої знання. Психологію дітей знають слабо, що сричиняє конфлікти з учнями, невміння встановити дисципліну. Часто це зумовлено недостатньою особистісною зрілістю, наявністю у педагогів акцентуацій характеру, неврозами, психозами тощо.

Спостереження за педагогічною діяльністю вчителів свідчить, що завдяки високим моральним якостям (свідо­мість, духовність, переконаність, загальна культура), наполегливості вчителі досягають високих результатів у навчально-виховному процесі, оволодівають високим рів­нем педагогічної майстерності.


Читайте також:

  1. CMM. П'ять рівнів зрілості
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. V.3. Общая характеристика кадрового состава муниципальной службы в республике Коми на 2004 год.
  6. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  7. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  8. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  11. Анализ устойчивости по логарифмическим частотным характеристикам.
  12. Аналіз розриву», його характеристика




Переглядів: 2121

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічні здібності | Психологія стилів педагогічної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.