Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологія розвивального навчання

Навчання є формою розвитку, але не ототожнюється з ним. Приводячи в рух внутрішні процеси розвитку, навчання створює зону найближчого розвитку. Дитина розвивається, навчаючись, а навчання відбувається у діяльності щодо опанування соціального досвіду, у спілкуванні з дорослими, іншими дітьми — у цьому полягає загальний закон розвитку. Тому навчання потрібно організовувати так, щоб його розвивальний ефект був максимальним. Уся практика навчання у школі повинна ґрунтуватися на законах розвитку і сприяти йому. Дитині потрібно вчитися передусім не для того, щоб багато знати, а щоб з допомогою знань всебічно розвиватися: здобути нові знання, розвинути мислення, опанувати нові уміння і навички для самостійного розв'язання життєвих проблем і творення власної долі.

Розвиток психіки як соціально зумовлений процес виховує людину, вдосконалює її як особистість. Він безпосередньо залежить від навчання (навчальна діяльність, учіння), оскільки людина вчиться впродовж усього свого життя. За твердженням Л. Виготського, розвиток і навчання — незалежні процеси (розвиток дитини, як і дозрівання, підпорядкований природним законам, а можливості, які виникають у його процесі, використовує навчання); навчання і розвиток зливаються воєдино (дитина розвинена настільки, наскільки вона навчена, навчання є розвитком, а розвиток є навчанням); навчання може відбуватися не тільки вслід за розвитком, а й випереджувати його, стимулюючи виникнення новоутворень.

Навчання є найважливішим стимулятором розвитку і одночасно спирається на нього. Воно не тільки використовує вікові можливості розвитку, а й веде за собою розвиток мислення, пам'яті, уяви, світогляду, мотивів навчання, пізнавальних потреб, інтересів та інших якостей особистості. На думку Г. Костюка, конкретний характер впливу навчання на розвиток залежить від реального розвитку конкретної дитини.

На сучасному етапі навчання розвивається на основі теорії поетапного формування розумових дій, концепції В. Давидова — Д. Ельконіна і Л. Занкова.


Читайте також:

  1. IV. Зміст навчання
  2. IV. Зміст навчання
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 1016

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психічний і особистісний розвиток учня в умовах навчання | Теорія поетапного формування розумових дій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.