МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Навчання на основі теорії Л. ЗанковаУспіхи у психічному розвитку, на думку Л. Занкова, є основою свідомого і міцного засвоєння знань, процес загального розвитку залежить від спостереження, розумової діяльності і практичних дій. На цій основі вчений обґрунтував такі принципи навчання: а)принцип навчання на високому рівні труднощів. Його реалізація передбачає дотримання міри труднощів, подолання перешкод, осмислення взаємозв'язку і систематизацію досліджуваних явищ (зміст цього принципу співвідноситься з проблемністю у навчанні); б)принцип провідної ролі теоретичних знань у навчанні. Наявні знання переосмислюються, систематизуються, об'єднуються у складніші структури (поняття, схеми, алгоритми). Цей принцип спрямовує вчителя на організацію пошуку закономірностей, суттєвих зв'язків, підведення учнів до узагальнень не тільки при вивченні однієї теми або предмета, а й ряду предметів. Опрацювання понять, відношень, зв'язків у змісті навчального предмета і між предметами не менш важливе, ніж відпрацьовування навичок. Зміст цього принципу можна співвіднести зі значущістю розуміння загального принципу дії; в)принцип «просуватися вперед швидким темпом».Швидкий темп дає змогу мобілізувати внутрішні ресурси, розкрити різні сторони засвоюваних знань, поглиблюючи і об'єднуючи їх; г)принцип усвідомленості школярами процесу свого навчання. Усвідомленість пов'язана з рефлексією, що допомагає учневі краще зрозуміти труднощі, які необхідно здолати. Учень повинен з'ясувати процес навчальної діяльності: причини певного розміщення матеріалу, можливі помилки у засвоєнні знань. Учитель пояснює, як запобігти цьому. Процес оволодіння знаннями і навичками стає предметом усвідомлення необхідних операцій, їх послідовності і самоконтролю. Навчання спрямовується на розвиток рефлексії, усвідомлення себе як суб'єкта навчання; ґ) принцип «створення простору для індивідуальності». Дотримання його вимагає врахування індивідуальних особливостей дітей. Диференційована робота вчителя зорієнтована на конкретного учня, не допускаючи розподілу їх за здібностями, адже необхідно розвивати індивідуальність кожного відповідно до його можливостей. Співвідноситься зміст принципу з гуманізацією освітнього процесу. Принципи навчання були реалізовані у різних програмах навчання і методиках викладання навчальних предметів. Наслідком їх практичного втілення стали суттєві зміни у загальному розвитку молодших школярів, які забезпечили позитивні зрушення в інтелектуальному розвитку учнів середньої ланки. Отже, визначальними ознаками системи Л. Занкова є: спрямованість на високий загальний розвиток школярів; високий рівень труднощів у навчанні; швидкий темп проходження навчального матеріалу; велика питома вага теоретичних знань. Така система навчання розвиває мислення, емоційну сферу учнів, вчить розуміти і виявляти основний зміст навчального матеріалу.
Читайте також:
|
||||||||
|