Для оволодіння основними стратегіями навчання необхідно пояснити учню суть і особливості стратегічних навичок. При цьому необхідно дотримуватися таких правил:
1.Використання ефективних моделей викладання. Учитель демонструє стратегії, пояснює їх і спонукає до використання у вивченні різних предметів навчального плану, налаштовуючи на зворотний зв’язок.
2.Зосередження на кількох взаємоузгоджених стратегіях (складання списків термінів, формулювання запитань й узагальнення) і відпрацювання їх на уроках.
3.Стимулювання учнів до використання стратегій. Важливо підкреслювати ефективність різних стратегій у навчанні. Оволодіння конкретними стратегіями повинне розглядатися учнями як спосіб підвищення ефективності і власних навчальних дій.
4. Підтримка віри учнів у можливість ефективно використати стратегію. Оволодіння навчальними стратегіями скорочує дистанцію між тим, ким вони є, і ким хочуть стати у майбутньому.
5. Розширення сфери застосування стратегії у шкільному досвіді учнів. Придатні для читання, письма або слухання стратегії можуть бути використані при вивченні різних предметів. Узгоджені зусилля кількох шкільних учителів сприяють опануванню учнями різних стратегій.
Ефективне навчання вимагає застосування школярами різних стратегій здобуття знань. Завдання вчителя – забезпечити оволодіння учнями цими стратегіями.