Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація педагогом виховного оточення

Людина виростає у певному соціальному середовищі, взаємодіє з різноманітними людьми, відчуває на собі вплив соціальних норм. Все це утворює її виховне оточення.

Виховне оточення — умови, що сприяють становленю у дитини позитивних якостей.

Воно містить організовану (все, що перебуває під безпо­середнім педагогічним впливом, організовується ним) і стихійну (все, що не піддається безпосередньому педаго­гічному управлінню: засоби масової інформації, масова культура, норми соціально-економічного життя суспіль­ства тощо) складові. Виховне оточення, окремі його еле­менти можуть бути сприятливими і несприятливими для виховання позитивних форм поведінки, високих духовних цінностей і моральних якостей. Завдання педагогів поля­гає в тому, щоб максимально використати його позитивну дію, нейтралізувавши негативну.

Вихованець є частиною оточення, а тому є не об'єктом, а суб'єктом виховання себе та інших членів колективу. Він виховується завдяки дії правильно педагогічно організова­ного оточення та своєї активної діяльності. В колективі (оточенні) діти і дорослі непомітно впливають одне на од­ного, оскільки в педагогічно організованій діяльності ко­лективу всі взаємозалежні (необхідно виявити вдячність, підтримку, надати допомогу, заступитися за слабшого і скривдженого, оцінити успіх і вчинки).

Педагог вивищується над умовами, класом, залишаю­чись є складовою цих умов, вирішує спільно з учнями ви­ховні завдання: бере участь у ініційованому ним діалозі чи Дискусії, разом із дітьми прибирає територію, ходить у туристичний похід, милується шедеврами живопису певного музею, хвилюється під час перегляду спектаклю, а потім обговорює побачене і почуте.

Однак багато вчителів не бачать себе рівноправними співбесідниками на уроках, вважають недостойним поді­ляти інтереси та захоплення дітей. Звісно, кожен вчитель не буде спортсменом, туристом чи музикантом. Але ко­жен, крім викладання свого предмета, здатний на щось: на душевну розмову, радість, посильну допомогу тощо. Хтось з учителів у школі, з конкретним класом, у певний момент повинен уміти і захотіти це робити. У цьому й полягає зна­чення правильно педагогічно організованого шкільного оточення, колективної діяльності.

Головне виховне оточення у школі — шкільний, насам­перед класний колектив. Визнаючи їх непересічну вихов­ну роль, необхідно задіяти усе найближче шкільне і по­зашкільне виховне оточення. Створення ефективних умов виховання є завданням школи, педагогів.

Отже, вихователь має створити оптимальні умови ви­ховання дітей, що сприятимуть становленню найкращих якостей особистості; організувати виховне оточення, міні­мізувавши вплив негативних і підсиливши вплив позитив­них факторів; включити вихованців до шкільного, пере­дусім класного колективу, об'єднавши їх спільною метою і діяльністю.

 


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  8. Адміністративно-територіальна організація
  9. Аналіз безпосереднього оточення
  10. Аналіз виховного заходу
  11. Б. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕКОЮ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
  12. Блок 2 Організація діяльності виробництва




Переглядів: 770

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як суб'єкт виховної діяльності | Виховна робота педагога з колективом учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.