МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація педагогом виховного оточенняЛюдина виростає у певному соціальному середовищі, взаємодіє з різноманітними людьми, відчуває на собі вплив соціальних норм. Все це утворює її виховне оточення. Виховне оточення — умови, що сприяють становленю у дитини позитивних якостей. Воно містить організовану (все, що перебуває під безпосереднім педагогічним впливом, організовується ним) і стихійну (все, що не піддається безпосередньому педагогічному управлінню: засоби масової інформації, масова культура, норми соціально-економічного життя суспільства тощо) складові. Виховне оточення, окремі його елементи можуть бути сприятливими і несприятливими для виховання позитивних форм поведінки, високих духовних цінностей і моральних якостей. Завдання педагогів полягає в тому, щоб максимально використати його позитивну дію, нейтралізувавши негативну. Вихованець є частиною оточення, а тому є не об'єктом, а суб'єктом виховання себе та інших членів колективу. Він виховується завдяки дії правильно педагогічно організованого оточення та своєї активної діяльності. В колективі (оточенні) діти і дорослі непомітно впливають одне на одного, оскільки в педагогічно організованій діяльності колективу всі взаємозалежні (необхідно виявити вдячність, підтримку, надати допомогу, заступитися за слабшого і скривдженого, оцінити успіх і вчинки). Педагог вивищується над умовами, класом, залишаючись є складовою цих умов, вирішує спільно з учнями виховні завдання: бере участь у ініційованому ним діалозі чи Дискусії, разом із дітьми прибирає територію, ходить у туристичний похід, милується шедеврами живопису певного музею, хвилюється під час перегляду спектаклю, а потім обговорює побачене і почуте. Однак багато вчителів не бачать себе рівноправними співбесідниками на уроках, вважають недостойним поділяти інтереси та захоплення дітей. Звісно, кожен вчитель не буде спортсменом, туристом чи музикантом. Але кожен, крім викладання свого предмета, здатний на щось: на душевну розмову, радість, посильну допомогу тощо. Хтось з учителів у школі, з конкретним класом, у певний момент повинен уміти і захотіти це робити. У цьому й полягає значення правильно педагогічно організованого шкільного оточення, колективної діяльності. Головне виховне оточення у школі — шкільний, насамперед класний колектив. Визнаючи їх непересічну виховну роль, необхідно задіяти усе найближче шкільне і позашкільне виховне оточення. Створення ефективних умов виховання є завданням школи, педагогів. Отже, вихователь має створити оптимальні умови виховання дітей, що сприятимуть становленню найкращих якостей особистості; організувати виховне оточення, мінімізувавши вплив негативних і підсиливши вплив позитивних факторів; включити вихованців до шкільного, передусім класного колективу, об'єднавши їх спільною метою і діяльністю.
Читайте також:
|
||||||||
|