МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Виховна робота педагога з колективом учнівПедагог займається як індивідуальною, так і груповою виховною роботою, виховуючи учнівські класи. Це вимагає від нього специфічних знань та застосування особливих виховних впливів (знання особистісних стосунків, встановлення стосунків з класом і взаємодії з ним, згуртування, вміння працювати з окремими групами у класі). Ознайомлення з класом як умова ефективної виховної роботи Клас є соціальним середовищем для самореалізаіД1 учня, де проявляється особистісна ідентичність, відбувається самопрезентація. У класному колективі створюються унікальні виховні можливості, блокуються агресивні прояви, здійснюється виховний вплив на індивідуальність. У цьому виховному оточенні учень знаходить емоційний захист. Організовуючи виховну роботу із класом, потрібно враховувати його особливості, насамперед рівень соціальної зрілості, показниками якої є: а) організаційна єдність класу — визначеність спрямованості і структури стосунків, наявність лідерів та активу, конструктивної взаємодії учнів у спільній діяльності. Рівень організаційної єдності залежить від володіння активом класу необхідними організаторськими здібностями, наявності симпатій і поваги до нього однокласників; прагнення учнів до співробітництва чи навпаки; узгодженості дій однокласників при виконанні робіт, їх налаштованості на взаємодопомогу; ставлення класу до нових учнів, допомоги їм в адаптаційний період; б) соціально-психологічна єдність класу — усвідомлення учнями своєї належності до класу, тіснота контактів, взаємодії та глибина особистісних стосунків, погодженість і конструктивність у розв'язанні проблем. Складається вона з інтелектуальної та емоційно-вольової єдності. Про інтелектуальну єдність свідчать дотримання однакових точок зору багатьма однокласниками; прислухування учнів до міркувань один одного, прагнення знаходити спільну мову; взаєморозуміння у спільній діяльності. Про рівень емоційно-вольової єдності можна судити на підставі настрою, що переважає у класі, (бадьорий, піднесений чи пригнічений); стосунків, що склалися між учнями (доброзичливі, товариські, турботливі чи недружелюбні, ворожі); прагнення учнів бути разом і в позаурочний час, їх співпереживання; здатність класу переборювати труднощі, доводити справи до кінця; здатність школярів стримувати свої почуття в інтересах справи класу; в) спрямованість життєдіяльності — цілі, мотиви, цінності головних видів діяльності (навчальної, громадської, спілкування, проведення вільного часу). Аналізуючи її, педагог бере до уваги те, що найбільше Цінується в класі (навчання, розваги), наскільки притаманні дітям високі духовні і моральні цінності (безкорисливість, чесність тощо). У високорозвиненому колективі класу кожен школяр усвідомлює себе частиною цілого. Такому класу притаманність думок, взаємодопомога і взаємовиручка, друже любність у стосунках, раціональне розв'язання конфліктів; згуртованість при виконанні відповідальних завдань. У класі, колектив якого перебуває на низькому рівні розвитку, переважають учні, для яких значно важливіша індивідуальна діяльність, ніж групова, у стосунках яких превалюють індивідуалізм, недостатньо розвинене почуття колективізму. Групові дії вони доводять до кінця тільки тоді, коли керівник стимулює і контролює їх. У роботі з таким класом недостатньо дати завдання, потрібні докладний інструктаж, розподіл сил і контроль за виконанням. Шкільний клас після його організаційного оформлення не відразу стає колективом. Для цього необхідно, щоб зібрана в навчальний клас група дітей у результаті спільної навчальної (ігрової, спортивної тощо) діяльності почала ідентифікувати себе зі своїм класом («ми — це наш клас», «я зі своїм класом», «я як всі у нашому класі» тощо), сприймати його як щось рідне та близьке. Такий клас стає добровільним об'єднанням, хоча спочатку був створений керівництвом школи. Час, необхідний на перетворення новоствореного класу на колектив, залежить від особистісних стосунків учнів, вчителів і учнів, від позиції вчителя (класного керівника) щодо класу та окремих учнів. Читайте також:
|
||||||||
|