Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стосунки вчителя і класу

Важливим завданням вчителя є встановлення з класом конструктивних, врівноважених і доброзичливих стосун­ків, які перетворюються на взаємини (взаємні стосунки). Цьому сприяють такі психологічні умови:

—доброзичливе ставлення вчителя до учнів. Добро­зичливість учителя, що відчувається інтуїтивно, на емо­ційному рівні відразу схоплюється дітьми. Вона не означає потурання недопустимій під час навчальних занять, пове­дінці, що можлива в умовах відпочинку;

—справедливе оцінювання успіхів і недоліків у знан­нях, вміннях і поведінці учнів. Учитель має формулювати чіткі вимоги до учнів, відповідно до них оцінювати працю дітей, заохочувати до виконання добрих справ, не залиша­ти поза увагою відхилення від правил і моральних норм, несумлінне виконання обов'язків. У такого вчителя немає улюбленців і «знехтуваних«, на нього ніколи не обража­ються за незадовільні оцінки та інші покарання;

—ерудованість, широта кругозору вчителя. Учні, осо­бливо старших класів, відразу фіксують показне розумування, бажання вчителя продемонструвати свою інтелек­туальну перевагу над ними. Ерудований вчитель користу­ється авторитетом в учнів, коли він не намагається показу­вати на кожному кроці, як багато знає, а допомагає усвідо­мити корисні, доступні знання будь-кому, хто їх захоче здобути.

— уміння вчителя спиратися на актив класу, позитив­но спрямовані мікрогрупи. Опора на актив допомагає здо­бувати довіру учнів, які входять у негативно спрямовані угруповання.

Визначенню лідера (лідерів) мікрогруп у класі допома­гає вивчення особистісних стосунків. Добре, якщо неофі­ційний лідер є й формальним лідером, наприклад старос­тою. В іншому разі у класі можуть сформуватися нефор­мальні групи зі своїми лідерами. За таких умов педагогові важливо знати стосунки між лідерами неформальних груп і старостою та іншими офіційними лідерами. Успіх вихов­ної роботи залежатиме від здатності педагога спрямувати всі групи в одному напрямі, врахувавши їх інтереси і нахи­ли. В іншому разі клас буде роздрібненим на кілька груп, що ускладнить виховну роботу в ньому.

Виховне значення мають відносини офіційних лідерів з учнями класу. Лідер може діяти як авторитетний керівник або мало втручатися у справи класу. Найкраще, коли він виявляє обґрунтовану активність, постійно пропонує одно­класникам цікаві справи, радиться з ними, надає їм змогу приймати рішення.

Роль учителя у згуртуванні класу

Згуртовуванню класу сприяє створення у ньому пози­тивного емоційного клімату в результаті спільних пережи­вань з приводу значущих життєвих явищ, подій, спілку­вання у вільний час. Групові емоційні стани інтенсивно пе­редаються від одного учня до іншого. Тому педагогу важливо вчасно помітити зміни настрою учнів.

На згуртовування класу позитивно впливає формуван­ня колективного мислення, завдяки якому кожен учень відчуває себе безпосереднім учасником ухвалення рішен­ня, виявляє ініціативу, критичність до недостатньо обґрунтованих пропозицій, що сприяє розвитку самокри­тичності. Колективне мислення створює позитивний емо­ційний тонус, завдяки йому розв'язання одного завдання спонукає до розв'язань нових, унаслідок чого виникає інтелектуальна єдність, що забезпечує перехід класу на ви­щий рівень зрілості.

Допомагає згуртовуванню класу й формування та ура­хування громадської думки, що діє як система певних вимог, які пред'являють один одному однокласники, оці­нюють поведінку, діяльність і її результати. Під впливом громадської думки вимоги колективу стають власними ви­могами дитини.

Актив учнів є каталізатором позитивних імпульсів у колективі, ініціатором конструктивних і цінних справ, здорового способу життя тощо. Завдяки йому відбувається об'єднання колективу навколо вчителя. Правильно органі­зовані стосунки вчителя з активом забезпечують йому до­помогу, підтримку в організації справ, сприяють консолі­дації класу. Учнівський актив є союзником вчителя у ство­ренні правильних стосунків між ним і класом, У роботі з класним активом педагогу потрібно уникати зайвої офі­ційності, формалізму. Із розвитком колективу класу під­вищується авторитет учителя серед учнів.


Читайте також:

  1. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  2. II. Із програм для 11 класу
  3. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  4. N байки (з 3 класу)
  5. Б.Паскаль та філософія Просвітництва про місце і роль людини у світі та суспільні стосунки
  6. Блок- конспект уроків № 20 - 30 для 4 класу
  7. Блок- конспект уроків № 68-87 для 4 класу
  8. Блок- конспект уроків № 88 -102 для 4 класу
  9. Взаємовигідні стосунки з постачальниками
  10. Вибір класу точності і кроку координатної сітки
  11. Вивчення сімейної поведінки, як і міжособистісні стосунки та міжпоколінні зв’язки, знаходиться в центрі уваги макросоціологічних досліджень.
  12. Визначте місце вчителя при проведенні загальнорозвивальним вправам в русі (колоні).




Переглядів: 15648

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виховна робота педагога з колективом учнів | Робота вчителя із групами у класі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.