МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Стосунки вчителя і класуВажливим завданням вчителя є встановлення з класом конструктивних, врівноважених і доброзичливих стосунків, які перетворюються на взаємини (взаємні стосунки). Цьому сприяють такі психологічні умови: —доброзичливе ставлення вчителя до учнів. Доброзичливість учителя, що відчувається інтуїтивно, на емоційному рівні відразу схоплюється дітьми. Вона не означає потурання недопустимій під час навчальних занять, поведінці, що можлива в умовах відпочинку; —справедливе оцінювання успіхів і недоліків у знаннях, вміннях і поведінці учнів. Учитель має формулювати чіткі вимоги до учнів, відповідно до них оцінювати працю дітей, заохочувати до виконання добрих справ, не залишати поза увагою відхилення від правил і моральних норм, несумлінне виконання обов'язків. У такого вчителя немає улюбленців і «знехтуваних«, на нього ніколи не ображаються за незадовільні оцінки та інші покарання; —ерудованість, широта кругозору вчителя. Учні, особливо старших класів, відразу фіксують показне розумування, бажання вчителя продемонструвати свою інтелектуальну перевагу над ними. Ерудований вчитель користується авторитетом в учнів, коли він не намагається показувати на кожному кроці, як багато знає, а допомагає усвідомити корисні, доступні знання будь-кому, хто їх захоче здобути. — уміння вчителя спиратися на актив класу, позитивно спрямовані мікрогрупи. Опора на актив допомагає здобувати довіру учнів, які входять у негативно спрямовані угруповання. Визначенню лідера (лідерів) мікрогруп у класі допомагає вивчення особистісних стосунків. Добре, якщо неофіційний лідер є й формальним лідером, наприклад старостою. В іншому разі у класі можуть сформуватися неформальні групи зі своїми лідерами. За таких умов педагогові важливо знати стосунки між лідерами неформальних груп і старостою та іншими офіційними лідерами. Успіх виховної роботи залежатиме від здатності педагога спрямувати всі групи в одному напрямі, врахувавши їх інтереси і нахили. В іншому разі клас буде роздрібненим на кілька груп, що ускладнить виховну роботу в ньому. Виховне значення мають відносини офіційних лідерів з учнями класу. Лідер може діяти як авторитетний керівник або мало втручатися у справи класу. Найкраще, коли він виявляє обґрунтовану активність, постійно пропонує однокласникам цікаві справи, радиться з ними, надає їм змогу приймати рішення. Роль учителя у згуртуванні класу Згуртовуванню класу сприяє створення у ньому позитивного емоційного клімату в результаті спільних переживань з приводу значущих життєвих явищ, подій, спілкування у вільний час. Групові емоційні стани інтенсивно передаються від одного учня до іншого. Тому педагогу важливо вчасно помітити зміни настрою учнів. На згуртовування класу позитивно впливає формування колективного мислення, завдяки якому кожен учень відчуває себе безпосереднім учасником ухвалення рішення, виявляє ініціативу, критичність до недостатньо обґрунтованих пропозицій, що сприяє розвитку самокритичності. Колективне мислення створює позитивний емоційний тонус, завдяки йому розв'язання одного завдання спонукає до розв'язань нових, унаслідок чого виникає інтелектуальна єдність, що забезпечує перехід класу на вищий рівень зрілості. Допомагає згуртовуванню класу й формування та урахування громадської думки, що діє як система певних вимог, які пред'являють один одному однокласники, оцінюють поведінку, діяльність і її результати. Під впливом громадської думки вимоги колективу стають власними вимогами дитини. Актив учнів є каталізатором позитивних імпульсів у колективі, ініціатором конструктивних і цінних справ, здорового способу життя тощо. Завдяки йому відбувається об'єднання колективу навколо вчителя. Правильно організовані стосунки вчителя з активом забезпечують йому допомогу, підтримку в організації справ, сприяють консолідації класу. Учнівський актив є союзником вчителя у створенні правильних стосунків між ним і класом, У роботі з класним активом педагогу потрібно уникати зайвої офіційності, формалізму. Із розвитком колективу класу підвищується авторитет учителя серед учнів. Читайте також:
|
||||||||
|