Тема: Дитячий виховуючий колектив як основна змістова форма цілісного навчально-виховного процесу (2год.)
План:
1. Сутність, змістова характеристика. Структура дитячого виховуючого колективу.
2. Визначити основні типи колективів, їх взаємозв’язок.
3. Педагогічні функції та стадії розвитку дитячого виховуючого колективу.
4. Особливості діяльності педагогічного керівництва процесом формування колективу
5. Розвиток особистості в колективі.
Реферат:
1. Виховуючий колектив як засіб формування особистості.
Огляд педагогічної преси.
Питання для обговорення:
1. Що слід розуміти під виховуючим колективом та яка його роль в особистісному розвитку учнів?
2. Чи є альтернатива колективному вихованню?
3. В чому полягає керівництво процесом формування колективу?
Ситуація
Побудована в новому мікрорайоні школа радувала і батьків і дітей. Перші дні вересня були наповнені радістю учнів, їхніми знайомствами з учителями, один з одним. Учителька четвертого класу повела учнів на погулянку в сусідній парк. Діти мирно розглядали дерева, пожовклу траву. Вихователька пропонувала школярам включитись у відому гру. Та гри не вийшло. Так і повернулися діти чинно і тихо у класну кімнату.
На якій стадії розвитку перебуває колектив?
Як варто було вчинити виховательці у цій ситуації?
Література:
Основна:
1. Погоріла І. Проблеми особистості і колективу в системі виховної роботи школи // Рідна школа. - №6, 2002.
2. Сметанській М., Галузяк В. Проблема виховання особистості у колективі в теоретичній спадщині А.С. Макаренка та В.О. Сухомлинського // Рідна школа. - №8-9, 2002.
Додаткова:
1. Касьяненко М.Д. Педагогіка співробітництва. Навчальний посібник. – К., 1993.
2. Палюх З. Заохочення і покарання як методи виховання: історико-педагогічний аспект // Шлях освіти. – №3. – 1998.