МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ОПИС ПРЕДМЕТАМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА КАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ, ЕКОНОМІКИ І ФІНАНСІВ «ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО» Проректор З науково – методичної та Вченою радою Інституту Навчальної роботи лідерства та соціальних наук ______________ О.Б. Жильцов протокол № __ від «__» _______2012 «___» _____________2012р. ________________С.В. Виноградов РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ПЕРЕХІДНА ЕКОНОМІКА Галузь знань 0305 «Економіка та підприємництво» Напрям підготовки 6.030508 Фінанси і кредит Освітньо – кваліфікаційний рівень «бакалавр» (за вимогами кредитно – модульної системи) УХВАЛЕНО На засіданні кафедри Менеджменту, економіки і фінансів Протокол №1 від «» 2012 р. Зав. кафедрою _______ В. Перевозчиков КИЇВ - 2011
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА КАФЕДРА МЕНЕДЖМЕНТУ, ЕКОНОМІКИ І ФІНАНСІВ РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ПЕРЕХІДНА ЕКОНОМІКА Галузь знань 0305 «Економіка та підприємництво» Напрям підготовки 6.030508 Фінанси і кредит Освітньо – кваліфікаційний рівень «бакалавр» (за вимогами кредитно – модульної системи) КИЇВ - 2011
Рецензенти: Мельничук В.Г. к.е.н., професор; Федоренко А.В., к.е.н., доцент Укладач - Яковенко І.В.. Методичні рекомендації до вивчення курсу «Перехідна економіка»: Навчально-методичний посібник. – К.: Університет імені Бориса Грінченка, 2011. – с. У методичних рекомендаціях подано тематичний план навчальної дисципліни, основний зміст і складові її змістових модулів, плани семінарських занять, запитання для самостійного опрацювання, вимоги до написання індивідуальної навчально-дослідної роботи студентів, система поточного і підсумкового контролю знань, основні питання до екзамену з дисципліни та рекомендована література.
© КМПУ, 2012 р.
ЗМІСТ
ОПИС ПРЕДМЕТА Методичні рекомендації до вивчення курсу «Перехідна економіка» розроблено відповідно до освітньо-професійної програми підготовки спеціаліста для всіх спеціальностей і форм навчання студентів Київського університету імені Бориса Грінченка. Методичні рекомендації укладено згідно з вимогами кредитно-модульної системи організації навчання. Вони включають: програму курсу, плани семінарських занять та практичні завдання до кожної теми (тести і завдання), запитання для самостійного опрацювання, зміст та вимоги до індивідуальної науково-дослідної роботи студентів, складові та технологію оцінювання навчальних досягнень студентів. Методичні рекомендації визначають обсяги теоретичних знань та навичок їх практичного застосування, які повинен здобути спеціаліст відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики. Перехідна економікає навчальна дисципліна, що забезпечує базові знання для економістів всіх конкретних спеціальностей, висвітлює теоретичні основи пов’язані із розумінням соціально – економічних процесів, що мають місце в період переходу однієї економічної системи в іншу. Сутність предмета дисципліни становлять об’єктивні закони економічного розвитку суспільства, питання оцінки, аналізу та ефективного використання наявних в суспільстві ресурсів, принципи формування, функціонування та розвитку ринкових відносин, об’єктивна необхідність проведення реформ у перехідний період, зокрема реформ соціальної сфери, включаючи освітню галузь, соціальне партнерство, питання оплати праці, пенсійного та соціального забезпечення. .Мета курсу – послідовне систематичне ознайомлення студентів з сутністю як теоретичних основ, так і практичного механізму здійснення переходу соціально – економічної системи від адміністративно – командної її форми до ринку. Завдання курсу – надання студентам цілісної логічно-послідовної системи теоретичних знань з економіки, закономірностей перехідного періоду, вироблення у майбутніх фахівців сучасного економічного мислення і практичних навичок управління, що є важливою вимогою до соціально-педагогічних працівників в умовах реорганізації соціальної сфери, обумовленої переходом суспільства до нових економічних відносин. Програмою передбачено вивчення сутністі перехідної економіки, передумов необхідності зміни соціально – економічних систем, основних рис перехідної економіки, шляхів розвитку перехідної економіки, особливостей функціонування перехідних економік в різних країнах, головних моделей перехідної економіки, особливостей переходу від адміністративно – командної системи (соціалістичної) до ринкової, головних напрямів соціально – економічних перетворень при переході до ринку, характеристики перехідної економіки України, процесу початку ринкових перетворень в період кінця 80 – х – початку 90 х років, етапу ринкових реформ 1992 – кінець 90 - х рр., реформи 2000 – х років. Особливе значення приділяється реформуванню економіки України на сучасному етапі. Зокрема, вивчається загальна характеристика реформ, які потрібно здійснити в найближчий період, включаючи агро – промисловий комплекс, житлово – комунальну сферу, фінансову та банківську системи, бюджетну систему. Окремо приділяється увага вивченню особливостей реформи соціальної сфери, зокрема пенсійної системи, системи надання соціальних послуг, охорони здоров’я, і, звичайно, освіти. Структура курсу побудована за принципом логічної послідовності викладення матеріалу. Предметомкурсу «Перехідна економіка» є сукупність економічних відносин, що виникають в процесі зміни соціально – економічних формацій.
При формуванні курсу враховувались структури подібних курсів, що читались в різних вищих навчальних закладах країни. Разом з тим, була проведена необхідна корекція курсу, зокрема із питань особливості прояву ринкових відносин в системі соціальних послуг, в першу чергу освіти. В кожній темі ставиться завдання відійти від суто теоретичного, схоластичного викладення матеріалу, а, навпаки, приблизити теоретичні основи до прикладів їх практичної реалізації. Відповідно побудова і логіка тематики основних модулів. Спочатку іде більш теоретичний модуль, який розкриває головні теоретичні постулати, дає бачення базових закономірностей процесу здійснення переходу від адміністративно – командної до ринкової економіки. Другий модуль має завдання показати основні закономірності побудови та розвитку нової соціально – економічної системи в Україні, включаючи систему державного регулювання, базові механізми впливу держави на ринкові процеси. Зокрема, окремо висвітлюються ті сфери реформування, які мають велике соціальне значення, зокрема освіта, медицина, пенсійна система. Плани семінарських занять побудовані таким чином, щоб студенти на них могли розглянути питання всіх розділів.
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПРЕДМЕТА
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І
Загальна характеристика перехідної економіки
Тема 1. Сутність перехідної економіки.
Передумови необхідності зміни соціально – економічних систем Поняття та визначення категорії «перехідна економіка». Суспільно –політичне значення зміни соціально – економічних систем. Характеристика підходів щодо визначення перехідної економіки Форми прояву перехідного періоду; їх класифікація по видам та напрямам. Основні суспільні функції перехідного періоду. Значення прояву тих чи інших функцій в процесі розвитку економічної системи. Глобальні зміни соціально – економічних систем на протязі історії людства. Соціально – економічне значення переходу соціально – економічних систем в інший якісний стан. Загальні тенденції змін в економічній системі людства в ХХ ХХІ століттях.
Тема 2. Основні риси перехідної економіки
Протирічність перехідної економіки Неврівноваженість перехідної економіки Наявність різних соціально – економічних систем в процесі функціонування перехідної економіки Одночасне співіснування елементів господарювання змінювальної і змінюючої систем, тобто поєднання старого і нового Історичність перехідної економіки, її обмежений характер у часі, в системі координат «від» і «до Нестабільність та естійкість перехідної економіки Альтернативний характер розвитку перехідної економіки, можливість досягнення різних навіть протилежних результатів Наявність у перехідній економіці особливих — перехідних економічних форм Необхідність проведення реформ Зв'язок із політичним устроєм держави Зв'язок із зовнішньою обстановкою, в якій знаходиться держава.
Тема 3. Шляхи розвитку перехідної економіки
Фактори, що обумовлюють специфіку розвитку перехідної економіки Типи соціально – економічних епох за різними системами градацій Особливості функціонування перехідних економік в різних країнах Особливий характер суперечностей у перехідній економіці Характеристика моделей ринку в різних країнах Головні моделі перехідної економіки Економічна модель як фактор формування соціальних відносин в суспільстві. Залежність різних форм соціально – економічних відносин у суспільстві від тих чи інших моделей організації громадського виробництва Глобальна економіка – як сучасна соціально – економічна модель. Перехідні форми до глобалізації Головні напрями реформування економіки в світі. Механізм управління процесами переходу до інших соціально – економічних систем Держава як учасник процесу переходу до нової системи. Особливості участі держави, державне регулювання в процесі переходу
Тема 4. Особливості переходу від адміністративно – командної системи (соціалістичної) до ринкової.
Характеристика адміністративно – командної системи та її головні суперечності Особливості перехідної економіки від пострадянської соціально – економічної систем Головні напрями соціально – економічних перетворень при переході до ринку Приклади досвіду різних країн при переході до ринкової економіки. Інтеграційні процеси в перехідний період Сутність соціально – економічної категорії «ринок». Характеристика різних підходів до трактування поняття ринок Функції ринку. Роль, яку виконує ринок в регулюванні, стимулюванні, розподілі трудових ресурсів, інформаційному забезпеченні, інших напрямах. Вплив перехідного періоду на попит і пропозиція на ринку Роль органів державного управління в період переходу від адміністративно – командної системи до ринкової Особливості законодавства в цей період Тенденції розвитку сучасного ринку та головні напрями його реформування
ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ
Семінар №1. Тема.Сутність та основні риси перехідної економіки.
1. Передумови необхідності зміни соціально – економічних систем Поняття та визначення категорії «перехідна економіка».
2. Форми прояву перехідного періоду; їх класифікація по видам та напрямам. 3. Глобальні зміни соціально – економічних систем на протязі історії людства 4. Протирічність та нерівноваженість перехідної економіки 5. Історичність перехідної економіки. Одночасне співіснування елементів господарювання змінювальної і змінюючої систем, тобто поєднання старого і нового 6. Зв'язок із політичним устроєм держави. Зв'язок із зовнішньою обстановкою, в якій знаходиться держава.
Рекомендована література: [1,4,5,8,9,10,11,13] Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|