Деякі характерні риси управлінського консультування
Професійна допомога керівникам
І як основне заняття, і як тимчасова технічна послуга управлінське консультування забезпечує професійні знання і навички, що стосуються практичних проблем управління. Людина стає консультантом з питань управління, коли накопичує шляхом навчання і практичного досвіду значні знання різних управлінських ситуацій і здобуває навички, необхідні для: вирішення проблем і обміну досвідом; виявлення проблем; пошуку потрібної інформації; аналізу і синтезу; розробки пропозицій для удосконалення роботи; спілкування з людьми; планування змін; подолання опору змінам; допомоги клієнтам у накопиченні досвіду; передачі методів управління з однієї країни в іншу і т.д.
Можна було б заперечити, що менеджери також повинні мати такі ж знання і досвід і що кожна ситуація в управлінні унікальна. Що за користь тоді залучати стороннього фахівця, який не знайомий з даною ситуацією?
За роки роботи консультанти з питань управління проходять через багато організацій і вчаться використовувати придбаний досвід, допомагаючи новим або старим клієнтам при виникненні нових ситуацій. Оскільки консультанти мали справу з безліччю мінливих обставин, вони вміють розпізнавати загальні тенденції і звичайні причини проблем, маючи значний шанс знайти вірне рішення; вони вміють також підходити до нових проблем і можливостей. Крім того, професійні консультанти постійно стежать за літературою з проблем управління і за розвитком теорій методів і систем управління, включаючи розробки, виконані в університетах і наукових інститутах. Таким чином, вони діють як сполучна ланка між теорією і практикою управління. Навіть відмінний менеджер може переконатися, що консультант із проблем управління може внести щось нове в роботу організації.