Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА № 7 Основи методів консультування

 

Підходів, методик, методів, прийомів і стилів консультування існує надзвичайно багато. Це розмаїтість — одна з цікавих особливостей управлінського консультування; воно дозволяє навіть дивним клієнтам з дуже незвичайними проблемами в остаточному підсумку знаходити консультанта, що відповідає особливостям їхньої організації й особистим рисам.

Однак консультуванню властиво не тільки розмаїтість, але і визначена єдність принципів і методів. Деякі з них є фундаментальними; ними користується переважна більшість консультантів. Наприклад, такий спеціальний метод швидкого виявлення фактів, як психологічне тестування, застосовується тільки при визначених завданнях по добору персоналу.

Всі консультанти застосовують опитування і повинні вміти писати звіти. Опитування і написання звітів є основними методами консультування.

Ефективне консультування показує, як потрібно справлятися з двома сторонами змін в організації-клієнті:

1) технічна сторона, що стосується характеру управлінської або комерційної проблеми, яка виникла у клієнта, а також шляхів її аналізу і вирішення;

2) людська сторона, тобто взаємини між консультантом і клієнтом, реакція людей в організації замовника на зміни і можливу допомогу в їхньому плануванні та вирішенні проблеми.

По методологічних причинах ми розглянемо ці сторони окремо. У практиці консультування вони нероздільні. Технічні і людські проблеми управління і бізнесу взаємозалежні, і розуміння консультантом цього — одне з його основних здобутків.

7.1 Як розв'язати технічну проблему клієнта

 

По-перше, консультант допомагає клієнтові справитися з його проблемою із технічної точки зору. Клієнт очікує від консультанта значних технічних знань у цьому питанні, наприклад, міжнародні фінансові операції, управління матеріальним забезпеченням за допомогою ЕОМ, системи компенсації для співробітників або стратегічне планування у виробництві капітального устаткування. Вивчаючи дану проблему, консультант користується методом строгої ідентифікації проблеми і її вирішення, що включає збір, перевірку і повторний огляд фактів, перспективних припущень і вражень, що повідомляються клієнтом, і ретельний діагноз на основі цих даних. Консультант одночасно дотримується встановленої методики, застосовує різноманітні творчі методи пошуку можливих нових рішень, виявляє й обґрунтовує оптимальні варіанти так, щоб клієнт міг зробити вибір, розробляє плани дій для здійснення пропозицій і допомагає клієнтові організувати і контролювати процес виконання.

7.2 Які повинні бути відносини із організацією-клієнтом при плануванні та здійсненні змін

Другою важливою стороною консультування є ефективний взаємозв'язок "консультант-клієнт" при плануванні і здійсненні змін. Ця сторона має багато аспектів. Консультант і клієнт повинні прояснити свої ролі і переконатися, що вони доповнюють один одного.

Ми побачимо, що консультант може вибирати роль з декількох варіантів у залежності від характеру проблеми, а також досвіду і відносини клієнта. При цьому потрібно домогтися співробітництва із клієнтом на всіх стадіях виконання завдання, так щоб той був активний і кінцевий результат завдання був би спільним досягненням, а не тільки заслугою консультанта.

Кінцевий результат — допомогти клієнтові здійснити прогресивні зміни в його організації. Допомагаючи виявляти і вирішувати специфічні технічні проблеми, консультант, таким чином, стосується людських проблем і аспектів організаційних змін. Консультантів часто називають "агентами по змінах". Це підкреслює їхню роль помічника в идентифіціюванні необхідності змін, у плануванні та їх виконання. Так як при цьому мається на увазі зміни людей, консультант займається питаннями в психологічному аспекті, допомагаючи клієнтові рухатися по лінії найменшого опору змінам і при необхідності переборювати такий опір.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. Фізичні основи механіки
  3. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  4. VІII. Основи молекулярної фізики і термодинаміки
  5. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  6. АКУСТИКА. ЕЛЕМЕНТИ ФІЗИКИ СЛУХУ. ОСНОВИ АУДІОМЕТРІЇ
  7. АЛГОРИТМ ПРОЦЕСУ КОНСУЛЬТУВАННЯ
  8. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  9. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  12. Біологічні основи мислительної діяльності.




Переглядів: 357

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОДУЛЬ №2 | Огляд процесу консультування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.