МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА № 7 Основи методів консультування
Підходів, методик, методів, прийомів і стилів консультування існує надзвичайно багато. Це розмаїтість — одна з цікавих особливостей управлінського консультування; воно дозволяє навіть дивним клієнтам з дуже незвичайними проблемами в остаточному підсумку знаходити консультанта, що відповідає особливостям їхньої організації й особистим рисам. Однак консультуванню властиво не тільки розмаїтість, але і визначена єдність принципів і методів. Деякі з них є фундаментальними; ними користується переважна більшість консультантів. Наприклад, такий спеціальний метод швидкого виявлення фактів, як психологічне тестування, застосовується тільки при визначених завданнях по добору персоналу. Всі консультанти застосовують опитування і повинні вміти писати звіти. Опитування і написання звітів є основними методами консультування. Ефективне консультування показує, як потрібно справлятися з двома сторонами змін в організації-клієнті: 1) технічна сторона, що стосується характеру управлінської або комерційної проблеми, яка виникла у клієнта, а також шляхів її аналізу і вирішення; 2) людська сторона, тобто взаємини між консультантом і клієнтом, реакція людей в організації замовника на зміни і можливу допомогу в їхньому плануванні та вирішенні проблеми. По методологічних причинах ми розглянемо ці сторони окремо. У практиці консультування вони нероздільні. Технічні і людські проблеми управління і бізнесу взаємозалежні, і розуміння консультантом цього — одне з його основних здобутків. 7.1 Як розв'язати технічну проблему клієнта
По-перше, консультант допомагає клієнтові справитися з його проблемою із технічної точки зору. Клієнт очікує від консультанта значних технічних знань у цьому питанні, наприклад, міжнародні фінансові операції, управління матеріальним забезпеченням за допомогою ЕОМ, системи компенсації для співробітників або стратегічне планування у виробництві капітального устаткування. Вивчаючи дану проблему, консультант користується методом строгої ідентифікації проблеми і її вирішення, що включає збір, перевірку і повторний огляд фактів, перспективних припущень і вражень, що повідомляються клієнтом, і ретельний діагноз на основі цих даних. Консультант одночасно дотримується встановленої методики, застосовує різноманітні творчі методи пошуку можливих нових рішень, виявляє й обґрунтовує оптимальні варіанти так, щоб клієнт міг зробити вибір, розробляє плани дій для здійснення пропозицій і допомагає клієнтові організувати і контролювати процес виконання. 7.2 Які повинні бути відносини із організацією-клієнтом при плануванні та здійсненні змін Другою важливою стороною консультування є ефективний взаємозв'язок "консультант-клієнт" при плануванні і здійсненні змін. Ця сторона має багато аспектів. Консультант і клієнт повинні прояснити свої ролі і переконатися, що вони доповнюють один одного. Ми побачимо, що консультант може вибирати роль з декількох варіантів у залежності від характеру проблеми, а також досвіду і відносини клієнта. При цьому потрібно домогтися співробітництва із клієнтом на всіх стадіях виконання завдання, так щоб той був активний і кінцевий результат завдання був би спільним досягненням, а не тільки заслугою консультанта. Кінцевий результат — допомогти клієнтові здійснити прогресивні зміни в його організації. Допомагаючи виявляти і вирішувати специфічні технічні проблеми, консультант, таким чином, стосується людських проблем і аспектів організаційних змін. Консультантів часто називають "агентами по змінах". Це підкреслює їхню роль помічника в идентифіціюванні необхідності змін, у плануванні та їх виконання. Так як при цьому мається на увазі зміни людей, консультант займається питаннями в психологічному аспекті, допомагаючи клієнтові рухатися по лінії найменшого опору змінам і при необхідності переборювати такий опір. Читайте також:
|
||||||||
|