Працюючи з практичними проблемами управління, консультанти повинні бути знайомі з результатами наукових досліджень і користуватися ними — наприклад, перш ніж рекомендувати метод заохочення, непогано довідатися, чи вивчав хто-небудь його застосування в аналогічних умовах. Консалтингові служби спонукають своїх співробітників не тільки знайомитися з опублікованими результатами досліджень із проблем управління, але і бути в курсі поточних наукових розробок і підтримувати контакт із провідними дослідниками.
Таким чином, наукові дослідження можуть тільки виграти від тісного зв'язку з консультуванням. Дані, зібрані консультантами в організаціях-клієнтах, можуть служити більш широким науковим цілям. На основі даних по декількох організаціях можна одержати загальні висновки про галузеві й інші тенденції,не порушуючи конфіденційності.
Багато консалтингових фірм займаються науковими дослідженнями. Вони мають офіційні науково-дослідні програми, або ж співробітничають по наукових темах з університетами й окремими вченими.
Деякі консультаційніфірми одержали репутацію наукових центрів. Школи бізнесу і наукових установ все більш зацікавлені в перевірці і розповсюдженні результатів своїх досліджень за допомогою консультативних завдань.
З методичної точки зору, консультанти багато чому вчаться у науковців і навпаки.