МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Виберіть відповідне визначення поняття: Наукова ідея – цеВаріант 10. (А) Висновок про схожість об'єктів в певному відношенні на основі їх схожості у ряді інших відносин. (Б) Форма пізнання і наукового дослідження, що відображає таку закономірність, яка складає фундамент певної наукової теорії, синтезує знання в єдину систему, дає цілісне розуміння предмету, що вивчається, і зв'язок з практикою, реалізацію даної теорії в практичній діяльності. (С) Метод дослідження кола явищ, процесів або систем об'єктів шляхом побудови і вивчення їх штучно сконструйованих аналогів – заступників оригінала – з метою встановлення або поліпшення їх характеристик, раціоналізації способів їх побудови, управління ними тощо. 2. Виберіть один варіант відповіді. Об'єктивна істина – це a)результат наукового дослідження, отриманий з дотриманням всіх його норм і правил; b)сама матеріальна дійсність, відображена як зміст людського знання; c)всі корисні і зручні для людини уявлення, що призводять до успіху і дають бажаний ефект. 3. Виберіть 4 варіанти найбільш вірних тверджень про наукове пізнання. A. Зміст істинних наукових теорій є об'єктивним в тому сенсі, що він не залежить від пізнання і мислення людини і людства. B. Всезагальність – принцип науковості знання, що вимагає від науки вираження сутності явищ в тотожності їхніх відмінностей, узагальнення їх зв'язків в єдиний закон. C. Наука залежить від волі та свідомості людей, тому вона не може давати об'єктивного знання, в її силах – дати лише ймовірнісне і можливе знання. D. Критерій формування та самостійності будь-якої окремої науки – виокремлення та визначення її предмета та методу дослідження, вироблення понятійного апарату і відкриття закону досліджуваної області явищ, вираженого теорією. E. Наука розвивається завдяки висуненню безлічі сміливих припущень, альтернативних теорій і їх подальшої нещадної критики. F. Наукове пізнання є суспільно-історичним процесом розвитку знання на основі практичного перетворення світу. 4. Підкресліть поняття, якому дається таке визначення: Вища форма узагальнення і розвитку наукового знання, що має систематизовану логічну форму та дає розуміння об'єкта в його сутності, закономірності, необхідності, виражає мету і метод його практичного перетворення, це – (наукова гіпотеза, мета дослідження, парадигма, наукова теорія, концепція). 5. Визначте, про який метод йдеться у визначенні. Метод дослідження об'єктів і отримання знання шляхом розділення і зведення різноманіття певного кола явищ до окремого і потім виведення з цього одного як початку різноманітного цілого в його внутрішньому зв'язку, що відтворює закон всієї даної множини явищ. При цьому в пізнанні здійснюється розрізнення, розкладання єдності, представленої безліччю явищ, і виділення узагальнюючого їх одного елемента, який утворює внутрішній зв'язок всієї множини і надає їй єдності. Цим досягається логічне об'єднання, інтеграція розділених один з одним елементів в ціле за допомогою знайденої в пізнанні генетичної «клітинки» їх єдності. Підкресліть вірну відповідь: моделювання, аналітико-синтетичний, спостереження, статистичний. 6. Виберіть 1 положення, що відноситься до об'єктивної істини: a)особливий ідеальний об'єкт, що конструюється людським інтелектом; b)згода результатів пізнання із загальними законами розуму і мислення; c)зміст знання, що не залежить від пізнання і свідомості людей; d)вічна, позачасова, безумовна і незмінна властивість явищ. 7. Виберіть відповідне методу визначення: Аналогія – це… (А) Висновок про схожість об'єктів в певному відношенні на основі їх схожості у ряді інших стосунків. (С) Форма пізнання і наукового дослідження, що відображає таку закономірність, яка складає фундамент певної наукової теорії, синтезує знання в єдину систему, дає цілісне розуміння предмету, що вивчається, і зв'язок з практикою, реалізацію даної теорії в практичній діяльності. (Б) Логічна форма теоретичного пізнання, що виражає рух наукового знання, перехід від знання до незнання в розвитку нового знання, що визначає спрямованість наукового пошуку, логіку дослідження. (Д) Метод дослідження яких-небудь явищ, процесів або систем об'єктів шляхом побудови і вивчення їх штучно сконструйованих аналогів – заступників оригінала – з метою встановлення або поліпшення їх характеристик, раціоналізації способів їх побудови, управління ними і тому подібне Читайте також:
|
||||||||
|