МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Загальне вчення про грижі та ускладнені грижі:Під тиском органів черевної порожнини при підвищенні внутрішньочеревного тиску тканини черевної стінки в найбільш слабких місцях розтягуються, а щілини й канали розширюються і стають грижовими воротами, через які виходить грижовий мішок (його, як правило, утворює очеревина) з грижовим вмістом (органи черевної порожнини – частіше тонка кишка, брижа та сечовий міхур (ковзна грижа). Грижа складається із грижових воріт, грижового мішка, грижових оболонок і вмісту грижі.
За клінічним перебігом ускладненихгриж виділяють: 1) Хронічні ускладнення грижі: невправимість, копростаз 2) Гострі ускладнення грижі: защемлення, запалення 3) Вторинні ускладнення гриж: странгуляційна гостра кишкова непрохідність, розлитий перитоніт, флегмона грижі.
Невправимість грижірозвивається при довгостроково існуючій грижі у відповідь на травматизацію і запалення внутрішньої поверхні грижового мішка, що обумовлює зрощення його вмісту із грижовим мішком з утворенням рубців. Копростаз(каловий застій) розвивається частіше в осіб літнього віку, що страждають закрепом, внаслідок наповнення петель кишок, розташованих у грижовому мішку, кишковим вмістом через ускладнення його відтоку, що поступово призводить до стискання переповненою привідною петлею петлі, що відводить. Защемлення грижі– стискання вмісту грижового мішка м́´язово-апоневротичним шаром черевної стінки, що утворює грижові ворота. Виділяють: · еластичне защемлення (раптове підвищення внутрішньочеревного тиску при фізичній напрузі, натужуванні, кашлі, вихід вмісту черевної порожнини в грижовий мішок і стискання його в грижових воротах з розвитком порушення кровопостачання в защемленному органі); · калове защемлення (петля кишки, що відводить, стискається переповненою калом привідною петлею з розвитком обтураційної непрохідності кишки); · змішана форма защемлення (приєднання до калового защемлення еластичного через стискання в грижових воротах переповненних петель кишок); · особливі форми защемлення: Рихтеровське защемлення – пристінкове защемлення протибрижевої ділянки кишки. Ретроградне защемлення – защемлення брижі петлі тонкої кишки, розташованої в черевній порожнині, між двома петлями кишки, розташованої в грижовому мішку. Запалення грижі– розвивається в результаті інфікування грижового мішка або зсередини, або ззовні.
Кінцеві цілі навчання на практичному занятті: 1.Формування попереднього діагнозу 2.Діагностична програма та аналіз одержаних даних 3.Диференційний діагноз (перелік захворювань, диф. діагностичні таблиці з аналізом) 4.Клініко-статистична класифікація захворювання та клінічний діагноз 5.ПРОГРАМА ЛІКУВАННЯ: А) Терміновість госпіталізації Б) Терміновість операції В) Передопераційна підготовка Г) Післяопераційне лікування Мета практичного заняття: Встановити рівень засвоєння теоретичних знань та практичних навичок студентами в межах професійно орієнтованих задач лікаря загальної практики за темою – Ускладнені грижі: защемлена грижа, невправима грижа, запалення грижі, копростаз, яка відноситься до синдрому грижового випинання. Форми контролю знань та вмінь на практичному занятті: 1.Тестовий контроль знань (комп’ютерний контроль знань за 30 тестовими задачами) 2.Теоретичне опитування кожного студента з оцінкою за питаннями: - обґрунтування попереднього діагнозу - визначення діагностичної програми та аналіз отриманих даних - проведення диференційної діагностики - формування клінічного діагнозу - визначення програми лікування 3.Оцінка виконання кожним студентом практичних навичок: - аналіз рентгенограм при защемленій грижі - симптом відхилення калитки
Читайте також:
|
||||||||
|