Тема 1. Сутність маркетингу та його сучасна концепція.
План
1. Концепції діяльності підприємства на ринку: вдосконалення виробництва, вдосконалення товару, інтенсифікації комерційних зусиль, традиційного маркетингу, соціально-етичного маркетингу, концепція маркетингу партнерських відносин.
2. Егомаркетинг.
Література:
1. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підручник. – К.: Лібра, 2006. -712 с.
2. Котлер Ф., Армстронг Г. Маркетинг. Загальний курс, 5-те видання: Пер. з анг. – М.: Видавничий дім „Вільямс”,2005. – 608 с.
3. Маркетинг: бакалаврський курс: Навч. посібник / за ред. С. М. Ілляшенка. – Суми: ВГД „Університетська книга”, 2009. – 976 с.
4. Мороз Л. А., Чухрай Н. І. Маркетинг: Навч. посібник. – Львів: Державний університет „Львівська політехніка” (ІВЦ „Інтелект +” ІПК), 2009. – 244 с.
Питання 1. Концепції діяльності підприємства на ринку: вдосконалення виробництва, вдосконалення товару, інтенсифікації комерційних зусиль, традиційного маркетингу, соціально-етичного маркетингу, концепція маркетингу партнерських відносин.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
При самостійному вивченні питання необхідно звернути увагу на особливості концепцій діяльності підприємства на ринку.
Існує низка альтернативних концепцій, на основі яких комерційні та некомерційні організації здійснюють управління своєю діяльністю, а саме: концепція вдосконалення виробництва; концепція вдосконалення товару; концепція інтенсифікації комерційних зусиль; концепція класичного маркетингу; концепція соціально-етичного маркетингу, концепція маркетингу взаємодії.
Концепція вдосконалення виробництва
Мається на увазі те, що споживачі віддають перевагу товарам, які найширше розповсюджені та пропонуються за помірною ціною. В основі цієї концепції лежать такі передумови:
—компанія концентрує увагу на зниженні собівартості (шляхом підвищення продуктивності) з тією метою, щоб виробляти товари за доступними цінами;
—споживачі зацікавлені в купівлі товарів, які виробляє ця конкретна фірма. У такому разі можлива ситуація перевищення попиту на товар над його пропозицією, унаслідок чого головним завданням фірми стає пошук шляхів розширення виробництва;
—споживачі знають про наявність виробів-аналогів і здійснюють свій вибір на основі порівняння цін на аналогічні товари.