Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ціни на послуги.

Ціни на транспортні послуги можна класифікувати за різними ознаками:

• видом транспорту:

• видом сполучення:

• видом перевезень:

• швидкістю перевезення:

• типом вагонів:

• відстанню перевезення (короткі, середні, довгі);

• суб'єктами перевезення.

Ціни у сфері побутового обслуговування населення. Побутові послуги умовно поділяються на дві групи:

• побутові послуги виробничого характеру, до яких належать виробництво будь-яких товарів, виробів, пошиття одягу, взуття, трикотажних виробів, виготовлення меблів на замовлення, а також їх ремонт і зберігання (ремонт побутової техніки, легкових автомобілів, одягу, взуття, хімічна чистка, фарбування одягу і взуття, прання білизни та ін.)" комп'ютерне обслуговування (розробка програм на ПЕОМ);

• послуги невиробничого характеру — навчання, у тому числі спеціальне (крім університетів, інститутів, коледжів, курсів водіїв, вивчення іноземної мови тощо), послуги туристичні, а також пов'язані зі здоров'ям людини (масаж, тренажерні зали, басейн, спортивні зали тощо), консультування з різних питань, послуги перукарень, лазень, пунктів тимчасового користування різними речами, ремонтні послуги.

 

Запитання для самоперевірки:

1. Яка структура вільної ціни?

2. Як попит впливає на рівень ціни?

3. Як впливає пропозиція на рівень ціни?

4. Які дії держави в галузі ціноутворення?

5. Класифікуйте ціни за різними ознаками.

 

Питання 3. Оптимальна доставка товарів від виробника до споживача.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

При самостійному вивченні питання зверніть увагу на сутність методів доставки товарів до споживача та існуючі канали товароруху.

 

Одним з найважливіших елементів комплексу маркетингу є "place" (місце).

Головним змістом цього елементу маркетингу є вибір оптимальної схеми доставки товарів від виробника до споживача. Існують прямий, опосередкований і комбінований методи доставки товарів до споживача. Прямий, коли виробник товару самостійно через власну торговельну мережу реалізує продукцію кінцевим споживачам. Опосередкований- збут продукції підприємства здійснюється через незалежних торговельних посередників (збутових агентів, дистриб'юторів, оптову, роздрібну торгівлю тощо). Комбінований - збут продукції через власну торговельну мережу та незалежних посередників з власним капіталом (вертикальний канал розподілу товарів).

Опосередкований метод збуту здійснюється через канали товароруху, яких маркетологи виділяють чотири - однорівневий, дворівневий, трирівневий, вертикальний.

Однорівневий канал розподілу продукції включає одного незалежного торгового посередника, наприклад, оптову торгівлю або дистриб'ютора:

де В - підприємство - виробник товару;

ОП - оптова торгівля (торговий посередник); С - споживач товару.

Дворівневий канал включає двох посередників. На ринку споживачів ними є оптовий та роздрібний торгівці, а на ринку ТВП - промисловий дистриб'ютор і дилер:

Де РТ - роздрібна торгівля.

Підключення оптовика рекомендується, коли:

- ринок горизонтальний і вимагає розгалуженої збутової мережі;

- ринок розпорошений географічно;

- часто виникає потреба у термінових поставках незначних партій товару;

- велика різниця між ціною продажу та собівартістю товару;

- можна значно заощадити на транспортних витратах. Трирівневий канал товароруху включає вже трьох посередників:

де Д - дистриб'ютор.

Між оптовим та роздрібним торговцями перебуває дрібний оптовик. Дрібні оптовики купують товар у великих оптових торгівців, а потім перепродають його невеликим підприємствам роздрібної торгівлі, яких великі оптовики не обслуговують.

При вертикальному каналі розподіл товарів відбувається шляхом створення підприємством-виробником спільних підприємств або дочірніх підприємств зі збуту в тих країнах, куди підприємство експортує свою продукцію, наприклад

де СП1 і СП2 - спільні підприємства зі збуту продукції підприємства в інших країнах.

 

Запитання для самоперевірки:

1. Яка існують методи доставки товарів до споживача?

2. Через які канали товароруху здійснюється опосередкований метод збуту?

3. Назвіть посередників трирівневого каналу товароруху.

4. Які здійснюється комбінований збут продукції?

 

Питання 4. Персонал як елемент комплексу маркетингу

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

При самостійному вивченні питання зверніть увагу на роль персоналу у комплексі маркетингу «7Р».

 

Останніми роками перелік складових комплексу маркетингу доповнюються такими елементами, як людський фактор (персонал), матеріальне підтвердження товару, процес тощо. Нині цей перелік може налічувати від чотирьох до шістнадцяти компонентів. З кінця 1980-х рр. виокремились тенденції, що вимагали оновлення маркетингової концепції із врахуванням таких змінних як «персонал» та «ринок персоналу». Така вимога до формування персонал-маркетингових підходів зумовлена сукупним сполученням факторів, обумовлених зовнішнім середовищем підприємства, сформованих внутрішньо в підприємстві та ініційованих працівником або кандидатом на вакансію.

Маркетинг персоналу повинен забезпечити оптимальне використання людських ресурсів шляхом створення максимально сприятливих умов праці, котрі сприяють підвищенню ефективності праці, професійному розвитку та професійно-кваліфікаційному просуванню працівника. Виходячи з цього, завдяки маркетингу персоналу здійснюється «продаж компанії» її працівникам.

Наприклад, людський фактор передбачає вміння персоналу формувати свою поведінку в межах заявленого іміджу компанії. Якщо у престижному ресторані з розкрученим брендом, сучасним антуражем, смачними стравами офіціант дозволяє собі бути неуважним, а ще гірше, — грубим, у відвідувачів
одразу може зіпсуватися настрій, і наступного разу такий заклад вони вже не відвідають. В такому разі поведінку офіціанта можна розглядати як окремий елемент комплексу маркетингу, заснований на суб'єктивних характеристиках конкретної людини або як компонент комунікацій.

Первинними, сприятливими щодо формування персонал-маркетингової концепції стали також такі фактори, як переоцінка цінностей кандидатів на посади та уже найнятих працівників, недостатня кількість спеціалістів та керівників, особливості демографічного розвитку, односторонні рішення з приводу освіти та вибору професії, новий профіль сучасних робочих місць, тощо. Так, результати проведених в середині 1980-х рр. опитувань в деяких європейських країнах, зокрема в Німеччині, продемонстрували бажання працездатного населення отримувати більшу кількість вільного часу та можливість для самореалізації на підприємстві в обмін на вищий рівень доходу. Зараз можна стверджувати, що «сформувався новий тип кандидата на вакансію, що розуміє свою значимість, критично налаштований щодо підприємства-роботодавця, не обмежується задоволенням потреб матеріального рівня». Все частіше в теорії та практиці управління персоналом застосовується такий вираз, як «тренд змінених цінностей». Основними у період останніх десятиліть стали наступні цінності: прагнення до саморозвитку та задоволення життям; емансипація жінок; зниження готовності до підлеглості; зниження значення роботи як обов’язку; зростаюча оцінка вільного часу; висока оцінка збереження природи; збереження фізичного здоров’я.

Застосування інструментарію маркетингу персоналу повинне відповідати таким вимогам:

 орієнтація на цілі та цінності підприємства;

 спрямованість на цілі конкретної кадрової політики підприємства;

 відповідність інтересам окремих категорій персоналу організації;

 орієнтація на мотивацію персоналу, виявлення його здібностей, професійна підготовка, професійно-кваліфікаційне просування;

 інтегроване і координоване використання персоналу організації;

 готовність до модифікації та безперервного розвитку.

Таким чином, можна зробити висновок, що з кожним роком концепція маркетингу поповнюється все новими елементами, серед яких велику роль відіграє персонал. Діяльність в рамках концепції маркетингу персоналу повинна бути направлена на збір інформації щодо визначення і формування попиту на робоче місце зі сторони персоналу і потенційних працівників, на виявлення їх потреб, на формування персоналу, зацікавленого в ефективній роботі підприємства, а також на задоволення потреб і мотивацію персоналу.

 

 

Запитання для самоперевірки:

1. Яку роль відіграє персонал в комплексі маркетингу?

2. Що повинне забезпечувати використаннямаркетингу персоналу?

3. Перелічіть вимоги застосуванняінструментарію маркетингу персоналу.

 

 


Читайте також:

  1. Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги.
  2. Економічне значення ціни на товари та послуги. Види цін та етапи створення ціни продукцію та послуги.
  3. Економічні блага. Товари та послуги.
  4. Етапи виробництва тур.продукту та тур.послуги.
  5. За спожиті житлово-комунальні послуги.
  6. Закон пропозиції регулює пропозицію залежно від рівня цін. Чим вища ціна товару за інших незмінних умов, тим більше стимулюється виробництво і продаж саме цього товару чи послуги.
  7. Закон пропозиції регулює пропозицію залежно від рівня цін. Чим вища ціна товару за інших незмінних умов, тим більше стимулюється виробництво і продаж саме цього товару чи послуги.
  8. Класифікатор витрат на споживчі товари і послуги.
  9. Коммонс критикує класиків і неокласиків за їх визначення вартості. Вартість у нього – це очікуване право на майбутні блага і послуги.
  10. Міжнародні інжинірингові послуги.
  11. Основні характеристики туристичної послуги.
  12. Послуги. Мале підприємництво




Переглядів: 888

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
За документальністю встановлення. | Тема 4. Класифікація маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.