Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика показників кон’юктури ринку

Ринок під впливом конкурентних сил вважається безпечним, якщо:

- на ринку діють 10 і більше фірм;

- одна фірма не займає більше 31% ринку;

- дві фірми не займають більше 44% ринку;

- три фірми не займають більше 54% ринку;

- чотири фірми не займають більше 63% ринку.

Показники конюктури поділяються на три групи:

- показники матеріального виробництва, які характеризують пропозицію товарів;

- показники попиту на товари;

- ціни.

1. Показники матеріального виробництва поділяються на три групи:

- абсолютні показники: натуральні і вартісні (збір пшениці - у тонах, добуток нафти - у барелях, виробництво взуття у парах і гривнях);

- відносні показники: індекси, темпи зростання;

- непрямі показники: портфель замовлень (обсяг замовлень), динаміка завантаження виробничих потужностей, обсяг капіталовкладень, тощо.

2. Показники попиту на товари (назвати за рис., а охарактеризувати три):

- місткість ринку;

- частка ринку;

- насиченість ринку.

 

Місткість ринку – можливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу.

Виділяють:

- місткість потенційного ринку;

- місткість реального ринку;

- місткість цільового ринку;

- місткість зайнятого ринку.

Місткість потенційного ринку – можливий обсяг продажу товарів покупцям, які мають потребу в них і виявляють інтерес до продукції фірми.

Місткість реального ринку – можливі обсяги продажу товарів покупцям, які мають потребу в них, виявляють інтерес до продукції фірми і мають змогу її придбати.

Місткість цільового ринку – можливі обсяги продажу товарів в сегменті, який обслуговує фірма.

Місткість зайнятого ринку –обсяги продажу, які були досягнені в минулому періоді.

 

Частка ринку фірми (ринкова частка) – це питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту.

Частка ринку розраховується такими способами:

- частка ринку за обсягом продажу;

- частка ринку за вартісними показниками;

- частка ринку в окремому сегменті;

- відносна частка ринку;

- частка ринку відносно лідера.

Частка ринку за обсягом продажу – розраховується як співвідношення кількості проданих фірмою товарі і загального обсягу продажу товарів на базовому ринку (місткості ринку).

Частка ринку за вартісними показниками – розраховується як співвідношення продажу товарів даної фірми у вартісному виразі до загальної місткості ринку.

Частка ринку в окремому сегменті – визначається як обсяг продажу товарів фірми в даному сегменті до місткості даного сегмента (загального обсягу продажу) товарів у окремому сегменті.

Відносна частка ринку - визначається як співвідношення частки ринку фірми і частки ринку конкурентів (або трьох головних конкурентів).

Частка ринку відносно лідера – розраховується як співвідношення абсолютної частки ринку фірми і частки ринку основного конкурента.

 

3. Насиченість ринку – показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів.

 

Нр = Сп / С х 100%

Нр – насиченість ринку;

С – загальна кількість споживачів;

Сп – кількість покупців, які придбали товар.

 

Вважається, якщо рівень насиченості:

85-90% - ринок є безперспективним;

10% - ринок дуже привабливий для фірми.

 

Важливим показником конюктури є ціни:

- абсолютні: характеризують рівень і зміни цін у грошовому вираження на конкретні вироби;

- відносні – характеризують, як змінюються ціни з часом (індекси).

 

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. III. Аналіз ринку
  6. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  7. III. Стратегії вибору комбінацій показників
  8. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  9. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  10. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  11. IY. Стратегії “асоційованого” ринку
  12. O стратегія підвищення ринкової частки за існуючої місткості ринку.




Переглядів: 1409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 5 | Лекція 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.