Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення методу дослідження

Залежно від способу збирання інформації відрізняють первинні і вторинні дані (рис.2.10).

Вторинні дані отримують у результаті кабінетних досліджень.

Первинні дані — під час польових досліджень.

Вторинною називається інформація,яка існує в опублікованому вигляді і збиралася для інших цілей, ніж ті, які має на меті отримати фірма в конкретних ринкових умовах.

Кабінетні дослідження — це аналіз даних на основі наявної інформації. Джерела інформації щодо фірми можуть бути і внутрішніми, і зовнішніми.

Внутрішня інформація — це дані, які збираються на підприємстві:

/ маркетингова статистика (товарообіг, обсяг продажу, імпорту, експорту, рекламації);

/ дані про маркетингові витрати (витрати на рекламу, стимулювання збуту, торгові витрати, витрати на маркетингові дослідження) у цілому на фірмі й окремо за продуктами, регіонами, каналами збуту тощо;

/ карти клієнтів і посередників, кореспонденція клієнтів.

Зовнішня інформація – це опубліковані дані:

- публікації міжнародних, національних організацій, державних органів, міністерств, органів місцевого управління, торгово-промислових палат, асоціацій;

- щорічні збірники статистичної інформації;

- звіти та видання окремих фірм, довідники;

- книги та періодичні видання, комп’ютерні бази даних;

- прайс-листи на сировину та матеріали;

- звіти, проспекти, каталоги.

Методи збору вторинної інформації

В аналізі вторинної інформації можуть бути використані ( рис. 2.10):

традиційний аналіз;

контент-аналіз;

методи кореляційного та регресивного аналізу.

Традиційний аналіз-передбачає аналіз суті вторинних даних, який становить ланцюжок логічних міркувань (або інтерпретацію змісту документів).Для аналізу нормативних, юридичних, політичних, інших факторів макро- та мікросередовища, які впливають на діяльність фірми, традиційно використовують саме цей класичний метод аналізу.

Контент-аналіз— процедура аналізу текстів з метою виявлення понять, суджень, процесів, які зустрічаються в тексті.

Контент-аналіз, наприклад, дає змогу у процесі аналізу текстів реклами, звернень, використаних у рекламі товарів-конкурентів, визначити особливості товару, його переваги, на яких робиться акцент, а також цільову аудиторію, якій адресовано це звернення. Крім того, аналіз стилістичних особливостей рекламних звернень дає змогу, порівнюючи різні варіанти, дати відповідь на запитання "Чому спрацювала або, навпаки, не спрацювала та чи інша реклама?"

Методи кореляційного та регресивного аналізу- дають змогу визначити зв'язок та щільність зв'язку між результативною ознакою (наприклад, попит) і змінними величинами (ціна, дохід, витрати на рекламу тощо).

1. Опитування - основний метод збору первинної інформації, збирання
інформації шляхом задавання запитань респондентам.

Можуть проводитись: в усній формі (віч-на-віч); по телефону; поштою.

Інтерв'ю - це усні опитування та опитування по телефону.

Структуровані опитування - усі респонденти відповідають на одні й ті самі запитання.

Неструктуровані опитування - інтерв'юер задає запитання залежно від відповіді респондента на попередні запитання.

2. Експеримент - дослідження, під час якого має бути встановлено, як зміна
однієї чи кількох незалежних змінних впливає на одну (або кілька) залежних
змінних.

Форми експериментів:

лабораторні - проводяться у штучно створеній обстановці (тест продукту), дають змогу контролювати дію постійних чинників (вплив упаковки на обсяг

збуту);

польові - проводяться в реальних умовах (тест ринку), дозволяють визначати дію чинників на поведінку суб'єктів ринку.

Експерименти проводяться з контролем.

3.Спостереження - спосіб отримання інформації, за якого спостерігач не вступає в безпосередній контакт з об'єктом, який спостерігається.

Форми спостереження:

а) за характером оточення - польові (в магазині коло вітрини);
- лабораторні (в спеціально створених умовах);

б) за місцем спостерігаючого - з безпосередньою участю дослідника чи без
його участі (спостереження збоку);

 

в) за формою сприйняття інформації безпосереднє або не персональне (через
прилади чи реєстратори);

г) за мірою стандартизації - стандартизоване або вільне (фіксуються не
визначені, а всі види поведінки споживача);

д) за повнотою охоплення - суцільне або не суцільне (вибіркове);
ж) за частотою - разове, періодичне, поточне.

4 Панель - періодичне збирання даних в однієї і тієї самої групи респондентів. Ознаки панелі:

- тема і предмет досліджень залишаються постійними;

- збирання даних проводиться через певні інтервали часу;

- постійною залишається сукупність об'єктів дослідження (домашні господарства, підприємства торгівлі, спеціальні панелі).

Інформація споживчої панелі:

-кількість товару, що купується сім'єю;

-частка ринку основних виробників;

-прийнятні ціни, види упаковок, види товару;

-прихильність споживачів до торгових марок, зміна марок;

-ефективність маркетингових заходів.

Інформація панелі роздрібної торгівлі:

-динаміка збуту груп товару;

-кількісні та вартісні показники збуту товарів кінцевим споживачам;

-«швидкість» збуту.

В Україні існують три види панелей:

-панель домашніх господарств;

-панель торгових точок;

-медіа – панель.

 


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. D) методу мозкового штурму.
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. I. Дослідження фізичних властивостей
  6. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  7. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  8. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  9. III етап. Опрацювання результатів дослідження.
  10. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.




Переглядів: 816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 10 | Лекція 11

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.