Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Призначення і типи гальмівних систем

Тема 18. Гальмівні системи

Зміст

Департамент аграрної освіти та науки

Міністерство аграрної політики України

 

Мирогощанський аграрний коледж

 

 

 

Будова і експлуатація автомобіля

Ч. 4 Гальмівні системи. Кузов. Додаткове обладнання. Причепи. Експлуатація автомобіля

 

Конспект лекцій

 

Укладач: Давидов Сергій Григорович, викладач технічних дисциплін вищої категорії

 

Рецензент: Бірук Микола Сидорович, викладач технічних дисциплін вищої категорії, викладач - методист

 

 

В конспекті лекцій розглядається конструкція, принцип роботи, експлуатаційні регулювання і технічне обслуговування механізмів, агрегатів і систем легкових автомобілів та основи експлуатації автотранспорту.

Рекомендується для студентів при підготовці до навчальних і практичних занять та самостійного вивчення окремих тем і навчальних питань.

 

 

стор

 

18. Гальмівні системи
19. Технічне обслуговування механізмів керування
20. Кузов. Додаткове обладнання. Причепи
21. Технічне обслуговування кузова, додаткового обладнання і причепа
22. Підготовка до виїзду на лінію. Перевезення людей і вантажів
23. Електрична і пожежна безпека
24. Охорона навколишнього середовища
  Література

 

 

 

Гальмівні системипредставляють собою сукупність пристроїв, які забезпечують зниження швидкості руху автомобіля чи їх повну зупинку, а також утримання на місці.

До гальмівних систем пред’являються наступні вимоги:

· швидке спрацювання;

· відповідний розподіл гальмівного зусилля по колесах;

· забезпечення пропорційності між зусиллям на педалі і гальмівною силою на колесах;

· плавність гальмування і стійкість машини при гальмуванні;

· висока стабільність регулювання гальмівного механізму і добре відведення тепла.

Конструкція і технічний стан гальмівних систем особливим чином впливає на безпеку руху і ефективність використання техніки. Тому встановлені спеціальні нормативи, які визначають вимоги до ефективності гальмівних систем.

Гальмівні якості автомобілів найбільш часто оцінюють двома показниками: максимальним гальмівним шляхом S гальм і мінімальним сповільненням

J гальм. min .

Гальмівний шлях – це відстань, яку проходить машина від початку гальмування до повної зупинки.

Сповільнення – це інтенсивність зменшення швидкості руху за час гальмування.

Згідно Правил дорожнього руху, введених в Україні з 1 січня 2002 року, забороняється експлуатація транспортних засобів за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам ( по гальмівних системах):

а) змінено конструкцію гальмівних систем, застосовано гальмівну рідину, вузли або окремі деталі, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства – виробника;

б) під час дорожніх випробувань робочої гальмівної системи перевищуються такі значення:

Тип транспортного засобу Гальмівний шлях, м, не більше
Легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажів 14,7
Автобуси 18,3
Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 12 т включно 18,3
Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 12 т 19,5
Автопоїзди, тягачами яких є легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажу 16,6
Автопоїзди, тягачами яких є вантажні автомобілі 19,5
Двоколісні мотоцикли і мопеди 7,5
Мотоцикли з причепом 8,2

 

Нормативні значення гальмівного шляху транспортних засобів випуску до 1988 року допускається перевищувати не більше ніж на 10 відсотків значення, поданого в таблиці.

 

Примітка.1. Випробування робочої гальмівної системи проводиться на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементо – або асфальтобетонним покриттям при швидкості транспортного засобу на початок гальмування: 40 км/ год. – для автомобілів, автобусів і автопоїздів; 30 км/ год. – для мотоциклів, мопедів за методом одноразового впливу на органи керування гальмівною системою. Результати випробування вважаються незадовільними, якщо під час гальмування транспортний засіб розвертається на кут більше 8 градусів або займає смугу руху більше ніж 3,5 м.

2. гальмівний шлях вимірюється з моменту натискання на гальмівну педаль (рукоятку) до повної зупинки транспортного засобу;

в) порушено герметичність гідравлічного гальмівного приводу;

г) порушено герметичність пневматичного або пневмогідравлічного гальмівного приводу, що спричиняє зменшення тиску повітря при непрацюючому двигуні більш як на 0,05 МПа (0,5 кг/ см 2 ) за 15 хв. у разі приведення в дію органів керування гальмівною системою;

д) не працює манометр пневматичного або пневмогідравлічного гальмівного приводу;

е) стоянкова гальмівна система при відключеному від трансмісії двигуні не забезпечує нерухомий стан:

транспортних засобів з повним навантаженням – на уклоні не менше 16 %;

легкових автомобілів, їхніх модифікацій для перевезення вантажів, а також автобусів у спорядженому стані – на уклоні не менше ніж 23 %;

вантажних автомобілів і автопоїздів у спорядженому стані – на уклоні не менше ніж 31 %;

є) не замикається важіль (рукоятка) стоянкової гальмівної системи в робочому положенні;

На сучасних автомобілях з метою створення безпеки руху встановлюють декілька гальмівних систем, що мають різне призначення.

 

                   
   
 
       

 


 

 

Рис. 18. 1. Класифікація гальмівних систем

 

Робоча гальмівна система використовується в усіх режимах руху автомобіля для зниження його швидкості до повної зупинки. Вона приводиться в дію зусиллям ноги водія, що прикладається до педалі ножного гальма. Ефективність дії робочої гальмівної системи найбільша порівняно з іншими типами гальмівних систем.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  6. III етап. Системний підхід
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  12. POS-системи




Переглядів: 4022

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стабілізація напрямних коліс автомобілів | Загальна будова гальмівної системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.