Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конструктивні особливості гальмівної системи автомобіля

Рис. 18. 5. Класифікація гальмівних механізмів

Гальмівний механізм призначений для створення штучного опору руху автомобіля, внаслідок чого проходить зниження швидкості руху.

Призначення і типи гальмівних механізмів

Гальмівний привод призначений для передачі енергії до гальмівних механізмів і керування ними в процесі гальмування.

Призначення і типи гальмівних приводів

 

 


Рис. 18. 3. Класифікація гальмівних приводів

 

За принципом дії розрізняють механічні, гідравлічні, пневматичні, комбіновані і електричні приводи.

 

Рис. 18. 4. Типи приводів гальмівних механізмів:

а – механічний; б – гідравлічний; в – пневматичний.

 

Механічний привод(рис. 18. 4, а) гальмівних механізмів складається з сукупності важелів і тяг, виконаних у вигляді жорстких металевих ланок або гнучких тросів. Привод забезпечує передачу зусилля від педалі (рукоятки) до гальмівних механізмів з проміжною трансформацією цього зусилля за рахунок важільної системи.

Гідравлічний привод (рис. 18. 4, б) складається з педалі 1, головного гальмівного циліндра 2, магістральних трубопроводів 3 і колісних гідравлічних циліндрів 4 і 5. Головний гальмівний циліндр – це гідростатичний генератор (прес), колісні гідро циліндри 4 і 5 – перетворювачі тиску рідини в переміщення своїх поршнів, зусиллям яких розводяться колодки гальмівного механізму в притискуються до барабана колеса, що обертається.

Пневматичний приводзастосовується на важких вантажних автомобілях і працює за принципом використання енергії стисненого повітря для керування колісними гальмівними механізмами. Такий привод (рис. 18. 4, в) має повітряний гальмівний кран 2, зв’язаний з педаллю 1, повітропроводи 3 і гальмівні камери 4 і 5 з діафрагмами 7. Натискуючи на гальмівну педаль, водій відкриває доступ стисненого повітря до гальмівних камер коліс. Під дією стисненого повітря еластичні діафрагми 7 вигинаються і переміщують зв’язані з ними штоки 6, які і включають гальмівні механізми коліс.

Електричний приводзастосовується тільки на машинах спеціального призначення.

Важливими характеристиками гальмівних приводів є час спрацювання від початку гальмування (з моменту натискування на педаль гальма до включення в роботу гальмівних елементів) і значення гальмівних сил на робочих гальмах, які можуть бути забезпечені даним типом гальмівного привода. Вказані характеристики гальмівних приводів приведені в таблиці 18. 1.

 

 

Таблиця 18. 1. Характеристики гальмівних приводів

 

Привод Час спрацювання привода від початку гальмування, с Робочий тиск, який може забезпечити виконавчий гальмівний механізм, МПа
Механічний 0,6 -
Гідравлічний 0.5 4...6
Пневматичний 0,7...0,9 0,70...0,75

 

 
 

 


дискові
колодкові
стрічкові
за принципом дії

 

 

Колісні гальмівні механізми розташовані безпосередньо в колесах, трансмісійні – на коробці передач, для гальмування приводного (вторинного) вала заднього моста.

За принципом дії гальмівні механізми (рис. 18. 6.) бувають стрічкові (а), колодкові (б) та дискові (в).

 

 

Рис. 18. 6. Типи гальмівних механізмів:

1 – стрічкові; 2 – колодкові; 3 – дискові; 1 – педаль; 2 – тяги; 3 – важіль; 4 – гальмівна стрічка; 5 – гальмівний шків; 6 – гвинт; 7 – вал; 8 – відтяжна пружина; 9 – корпус;

10 – тяга з регулювальною гайкою; 11 – колодка; 12 – розтискний кулак; 13 – пружини;

14 – нерухомі шарніри колодок; 15 і 18 – диски з фрикційними накладками;

16 і 17 – натискні диски; 19 – кулька; 20 – серга.

У стрічковому гальмівному механізмігасіння частоти обертання вала 7 досягається за рахунок тертя стрічки 4 об гальмівний шків 5, що обертається.

Колодкове гальмопрацює за принципом тертя гальмівних колодок 11 (рис. 18. 6, б), що притискуються до внутрішньої робочої поверхні гальмівного барабана 5, який обертається разом з колесом.

Дисковий гальмівний механізм(рис. 18. 6, в) складається з дисків 15 і 18, які обертаються разом з валом 7, і натискних гальмівних дисків 16 і 17. При натисканні на педаль 1 гальма натискні диски 16 і 17 повертаються назустріч один одному, кульки 19 між цими дисками викочуються з виїмок по скосах і розсувають диски. Обертові диски 15 і 18 з фрикційними накладками притискуються натискними дисками 16 і 17 до нерухомого корпуса 9, загальмовуючи вал 7.

Є і така конструкція дискового гальмівного механізму, в якій до диска, що обертається разом з валом, з обох боків притискуються колодки з фрикційними накладками, але в такій конструкції обмежена поверхня тертя.

 

ЗАЗ – 1102 “ Таврія “


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  10. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. Автокореляційна характеристика системи




Переглядів: 2180

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна будова гальмівної системи | Тема 19. Технічне обслуговування механізмів керування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.