Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Діапазони рівня тісноти зв’язку між Y та Х

Значення коефіцієнта кореляції 0,1-0,3 0,3-0,5 0,5-0,7 0,7-0,9 0,9-0,99
Висновок про силу кореляційного зв’язку відсутній слабкий помірний середній високий досить високий близький до функціо-нального

 

Отриманий коефіцієнт детермінації R2 = 0,976 свідчить про те, що варіація рівня продуктивності праці на 97,6 % визначається варіацією рівня втрат робочого часу і лише 2,4 % змін Y припадає на невраховані чинники.

7. Визначимо коефіцієнт еластичності моделі

.

.

Виходячи з рівня коефіцієнта еластичності можна дійти висновку, що зі зменшенням втрат робочого часу на 1 % продуктивність праці може підвищитись на 0,3 %.

8. Проведемо розрахунки середньоквадратичної та відносної похибок моделі.

.

.

Рівень середньоквадратичної похибки означає, що фактичні значення Y відхиляються від розрахункового його значення ( ) на ±0,341386 тис.грн/чол.

Відносна похибка, %,

,

.

Для точних моделей рівень відносної похибки не перевищує 10 %.

9. Достовірність параметрів моделі оцінюється за допомогою
F-критерію (критерію Фішера).

При моделюванні визначається розрахункове (Fрозр) і табличне (Fтабл) його значення, а потім вони порівнюються.

,

Fрозр. = ­76,069 : 1,631 = 46,622.

Розрахункове значення перевищує табличне.

Fтабл визначається за таблицею (дод. 7) для рівня надійності a і ступенів свободи відповідно: f1 = (n – m – 1) та f2 = (n – 1), де n і m – кількість відповідно числа спостережень і незалежних змінних.

При a=0,95 та значеннях f1 = 15 – 1 – 1= 13 і f2 = 15 – 1 = 14 табличне значення F-критерію буде дорівнювати Fтабл = 2,5.

Порівняльний аналіз Fтабл та Fрозр : 46,622 > 2,5.

Модель приймаємо – припускаємо наявність лінійного зв'язку.

Отже, згідно з обчисленими характеристиками (коефіцієнт детермінації, кореляції, критерій Фішера) можна зробити висновок, що модель є достовірною (присутність лінійного зв'язку) та відображає тісний зв’язок між продуктивністю праці та рівнем втрат робочого часу.

10. Графічне зображення моделі ґрунтується на побудові всіх фактичних точок Yфакт з таблиці похідних даних та розрахункових значень Yрозр для отриманої моделі.

11. Аналіз моделі.

Значення коефіцієнта кореляції свідчить про тісний кореляційний зв’язок між Y та X. Відносна похибка становить 2,157% і не перевищує 10%. Критерій Фішера розрахунковий перевищує значення табличного критерію Фішера. Отже, можна зробити висновок, що модель є достовірною та відображає тісний лінійний зв’язок між продуктивністю праці та рівнем втрат робочого часу.

12. Висновки.

Проаналізувавши економетричну модель, можна дійти висновку, що модель є достовірною і може бути використана для кількісного практичного економічного висновку: при зменшенні втрат робочого часу на підприємстві на 1 тис. люд.-год. на рік можливе підвищення продуктивності праці на 0,89 тис.грн/чол., за умови незмінної дії інших чинників, не врахованих у моделі. Виходячи з рівня коефіцієнта еластичності можна сказати, що зменшення на 1 % втрат робочого часу сприятиме підвищенню продуктивності праці на 0,3 %.


Читайте також:

  1. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  2. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  5. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  6. VІI. Утворіть вищий та найвищий ступені порівняння від прислівників із вправи VI.
  7. А) Поліпшення системи зворотного зв’язку.
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Аналіз взаємозв’язку собівартості, обсягів і прибутку
  10. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  11. Аналіз рівня економічної безпеки підприємства
  12. Аналіз рівня рентабельності підприємства




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота № 1 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.